Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een iPhone 7 bij Vodafone gekocht waar ik meteen al niet tevreden over was. Het toestel op een donderdag gekocht en zaterdag viel het me na goed kijken op dat de telefoon heel licht gebogen was vanaf de volume knop (niet op het 1e oog zichtbaar), direct terug gegaan naar de Vodafone winkel en contact gehad met de klantenservice (telefonisch en via Facebook) maar ze wilden niks voor me betekenen. Uiteindelijk heb ik deze beschadiging maar geaccepteerd omdat ik geen zin had om nog meer moeite te doen een onbeschadigd toestel te krijgen. Vodafone zegt dat ik zelf wel de beschadiging veroorzaakt zou hebben.

hiervoor heb ik 2,5 jaar een iPhone 6 gehad welke nooit gebogen is, het lijkt mij dus sterk dat het toestel door mijn fout is beschadigd ook omdat ik erg voorzichtig met mijn mobiel ben om gegaan. Ook zat het toestel destijds in een doosje welke niet geseald was.

Nu na 4 maand gaf het scherm van mijn toestel ineens een grijs beeld en viel het scherm daarna uit, toestel reageert nog wel op de home knop (haptic feedback). Toestel via Vodafone aangemeld voor reparatie maar moet 380 euro betalen voor reparatie van mijn toestel, volgens Vodafone heb ik geen recht meer op garantie vanwege de beschadiging van de telefoon waar ik het totaal niet mee eens ben, ten 1e omdat het toestel vanaf dag 1 beschadigd was en ten 2e het probleem wat ik nu heb niks te maken heeft met de beschadiging van het toestel.

Ik heb al een klacht ingediend bij Vodafone waar ik als antwoord terug krijg dat ze het toestel niet kosteloos repareren door de beschadiging, verder reageren ze niet inhoudelijk reageren op mijn emails. Nu ben ik van plan om de geschillen comissie in te schakelen maar hoor ik graag eerst van jullie wat ik het beste kan doen.

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/nnx06a/Get_Attachment_Thumbnail.jpg

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/ddLL6a/Get_Attachment_Thumbnai.jpg

Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/mnqWCF/Get_Attachment_Thumbna.jpg

Beste antwoord (via Gloeilamp op 17-08-2017 17:32)

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bewijslast in de eerste zes maanden ligt bij de verkoper om te bewijzen dat het product door anders dan normaal gebruik stuk is gegaan. Dat betekent niet dat een gebogen toestel altijd buiten de garantie valt, maar dat Vodafone moet aantonen dat het toestel is gebogen door abnormaal gebruik en dat het defect gerelateerd is aan die buiging.

Zolang ze dat niet kunnen is het glashelder: ze zullen kosteloos moeten repareren of vervangen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

pdj91 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 03:51:
Ongeveer 4 maanden geleden heb ik een iPhone 7 bij Vodafone gekocht waar ik meteen al niet tevreden over was. Het toestel op een donderdag gekocht en zaterdag viel het me na goed kijken op dat de telefoon heel licht gebogen was vanaf de volume knop (niet op het 1e oog zichtbaar), direct terug gegaan naar de Vodafone winkel en contact gehad met de klantenservice (telefonisch en via Facebook) maar ze wilden niks voor me betekenen. Uiteindelijk heb ik deze beschadiging maar geaccepteerd omdat ik geen zin had om nog meer moeite te doen een onbeschadigd toestel te krijgen. Vodafone zegt dat ik zelf wel de beschadiging veroorzaakt zou hebben.
Eerste 6 maand ligt de bewijslast bij de verkoper. Wens ze succes zou ik zeggen ;)
hiervoor heb ik 2,5 jaar een iPhone 6 gehad welke nooit gebogen is, het lijkt mij dus sterk dat het toestel door mijn fout is beschadigd ook omdat ik erg voorzichtig met mijn mobiel ben om gegaan. Ook zat het toestel destijds in een doosje welke niet geseald was.
Niet relevant voor de discussie
Nu na 4 maand gaf het scherm van mijn toestel ineens een grijs beeld en viel het scherm daarna uit, toestel reageert nog wel op de home knop (haptic feedback). Toestel via Vodafone aangemeld voor reparatie maar moet 380 euro betalen voor reparatie van mijn toestel, volgens Vodafone heb ik geen recht meer op garantie vanwege de beschadiging van de telefoon waar ik het totaal niet mee eens ben,
Welke beschadiging...?
We willen best meedenken maar dan moet je (zeker bij dit soort zaken) wel een stuk vollediger zijn in je informatie
ten 1e omdat het toestel vanaf dag 1 beschadigd was en ten 2e het probleem wat ik nu heb niks te maken heeft met de beschadiging van het toestel.
Wederom, ligt toe. We hebben geen glazen bol.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Helixon
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 12:56
Ha! Gevalletje DynaFix. Ik heb daar gewerkt, sterker nog, de camera waarmee die foto gemaakt is heb ik ook gebruikt om dit soort cases te behandelen.

Een iPhone buigt niet vanzelf. Sinds de 6s zijn de frames aardig robuust, en krijg je ze niet zomaar gebogen. De manier hoe de achterkant is gebogen getuigt van een grote hoeveelheid kracht die op de behuizing is komen te staan. Even los van het feit of jij dit gedaan hebt ja of nee. Feit is, het frame is gebogen, en daarmee vervalt jouw garantie. Dat is dus de nasleep van de bend gate.

Wat ik niet snap is het volgende:
Je geeft aan dat je iPhone in een niet geseald doosje zat toen je ‘m kreeg. Waarom heb je ‘m toen niet geweigerd?

Verder snap ik niet dat je je bij een uitgave van minimaal €1000,- genoegen neemt met nee als je een beschadigd product krijgt. Niemand die het in zijn hoofd haalt om zich daarbij neer te leggen. Ik bedoel; als je een nieuwe BMW koopt, accepteer je het ook niet als er een deuk in zit.

Ik vind het heel vervelend voor je, en wil je best geloven, maar je verhaal wankelt aan alle kanten, en wat de (garantie)vooraarden betreft sta je er bijzonder slecht voor.

Omdat het kan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:53
https://discussions.apple.../7758419?start=0&tstart=0

Helaas een bekent probleem bij de iPhone 7. Apple wil niets doen voor hun mensen die hun toko draaiende houden. Je kan het aan Vofafone aangeven dat hun verkochte product een maandag ochtend model is. Maar ik verwacht dat ze je gaan helpen? Heb je rechtsbijstand? Zoja dan zullen zij de rekening waarschijndelijk betalen en er klaar mee zijn(ook daar leerd Vodafone niets van). Ik zou het zeker even een melding maken bij ConsuWijzer. Mogelijk komt er ooit een onderzoek naar die telecom maffia praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelfix uitgevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Op die laatste foto zit toch echt wel een dikke deuk.

Als die er al in zat straight out of the box had je m niet moeten accepteren.

Dit ziet er uit als user abuse. En snap dat VF dit niet wil oplossen voor je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op basis van die laatste foto acht ik jouw claim compleet kansloos. Lijkt mij ook heel sterk dat de iPhone er zo uit zag toen hij, voor jou, nieuw uit de doos kwam. Die vouw in de iPhone is niet is wat spontaan kan gebeuren lijkt me en mocht die vouw er echt al ingezeten hebben vanaf het begin dan ben je echt naïef geweest. Wie accepteerd er nou een iPhone met eens dergelijke beschadiging?

Zoals ik het moet inschatten heeft de iPhone in jouw broekzak gezeten en heeft het geklemd gezeten tussen jou en iets anders. Dat je dat niet gemerkt hebt kan zeker, maar ik snap Vodafone weldegelijk als ze dit niet onder de garantie willen repareren.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-09 18:56
Ga naar de Apple store in Amsterdam
Meldt je reparatie aan via de App van Apple.Wellicht kunnen hun meer voor je doen.
MIjn scherm had ook een barst. Tele2 geen garantie en bij Apple Store in Amsterdam is dit gewoon vervangen onder garantie met een uurtje wachttijd.
Ook de prijzen zijn veel gunstiger dan bij regulier reparatiecentra

[ Voor 48% gewijzigd door brandon op 16-08-2017 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26
Inderdaad, de schade is discutabel. Mijn ervaring is inderdaad dat de apple store zeer schappelijk is als het product <1 jaar oud is. Gewoon proberen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
Dat is niet 'licht gebogen' meer..
Hoop voor je dat Apple zelf makkelijker is.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 15:48
Dank voor de reacties, op de laatste foto ziet de buiging er erger uit dan deze daadwerkelijk is, mensen die de telefoon in handen hebben gehad valt het dan ook niet op dat het toestel verbogen is. Ik heb 2,5 jaar een iPhone 6 gehad wat het zelfde model telefoon is, deze telefoon is nooit gebogen daarom vind ik het nu ook zo raar dat dat deze telefoon direct al gebogen was, ook omdat ik er erg voorzichtig mee ben om gegaan.

Dat ik de beschadiging zomaar geaccepteerd heb klopt niet, in mijn beginpost ontbreekt dat ik destijds ook een klacht per email heb ingediend bij Vodafone en op klacht.nl, dit 2 dagen nadat ik het toestel had gekocht. De e-mails en Facebook gesprekken met Vodafone heb ik opgeslagen.

Zoals ik lees van een aantal van jullie is mijn beste optie om de onderzoekskosten te betalen aan vodafone en het te proberen bij de Apple Store in Amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:26
Als je er toen een punt van hebt gemaakt, dan heb je vast ook nog wel fotos van toen? Als je die fotos vergelijkt, zie je dan dezelfde schade op de fotos teurg? (ik neem aan dat je ze toen ook genomen hebt op een manier dat je zo duidelijk mogelijk de schade ziet?)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13:20
pdj91 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:02:
Dank voor de reacties, op de laatste foto ziet de buiging er erger uit dan deze daadwerkelijk is, mensen die de telefoon in handen hebben gehad valt het dan ook niet op dat het toestel verbogen is. Ik heb 2,5 jaar een iPhone 6 gehad wat het zelfde model telefoon is, deze telefoon is nooit gebogen daarom vind ik het nu ook zo raar dat dat deze telefoon direct al gebogen was, ook omdat ik er erg voorzichtig mee ben om gegaan.

Dat ik de beschadiging zomaar geaccepteerd heb klopt niet, in mijn beginpost ontbreekt dat ik destijds ook een klacht per email heb ingediend bij Vodafone en op klacht.nl, dit 2 dagen nadat ik het toestel had gekocht. De e-mails en Facebook gesprekken met Vodafone heb ik opgeslagen.

Zoals ik lees van een aantal van jullie is mijn beste optie om de onderzoekskosten te betalen aan vodafone en het te proberen bij de Apple Store in Amsterdam?
Maak inderdaad een afspraak bij de Apple Store en laat je toestel daar nakijken. Apple rekent geen onderzoekskosten en mocht het niet onder de garantie vallen dan zullen de reparatiekosten alsnog veel lager zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bewijslast in de eerste zes maanden ligt bij de verkoper om te bewijzen dat het product door anders dan normaal gebruik stuk is gegaan. Dat betekent niet dat een gebogen toestel altijd buiten de garantie valt, maar dat Vodafone moet aantonen dat het toestel is gebogen door abnormaal gebruik en dat het defect gerelateerd is aan die buiging.

Zolang ze dat niet kunnen is het glashelder: ze zullen kosteloos moeten repareren of vervangen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Han schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:02:
Op basis van die laatste foto acht ik jouw claim compleet kansloos. Lijkt mij ook heel sterk dat de iPhone er zo uit zag toen hij, voor jou, nieuw uit de doos kwam. Die vouw in de iPhone is niet is wat spontaan kan gebeuren lijkt me en mocht die vouw er echt al ingezeten hebben vanaf het begin dan ben je echt naïef geweest. Wie accepteerd er nou een iPhone met eens dergelijke beschadiging?
De schade ís toch ook direct na aankoop gemeld? Dat lijkt mij een behoorlijk belangijk punt. TS kan gewoon zeggen dat hij het afblaffen van Vodafone maar geaccepteerd heeft omdat de iPhone gewoon werkte, maar nu dat niet meer zo is wil hij garantie. Dat daar 4 maanden tussen zaten is meer aan Vodaphone te verwijten dan de TS. Ze hebben alle informatie om in te schatten of dit in de laatste 4 maanden is gebeurd, of in de eerste 2 dagen. En in het geval van dat laatste is de claim op een ondeugelijk product al een stuk groter, alhoewel nog steeds mogelijk natuurlijk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1