Toon posts:

Lightroom: alle foto folders geimporteerd in Lightroom?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een vorige topic kwam ik er achter dat ik sommige foto's die ik in Lightroom had geimporteerd later weer had gedelete (met explorer waarschijnlijk) en dat er daardoor het een en ander mischien in Lightroom. Dat is inmiddels hersteld.

Nu heb ik exact de omgekeerde vraag. Ik heb al mijn photo-folders geimporteerd in Lightroom (dacht ik). Maar is er een manier om uit te zoeken of ik werkelijk alle foto's uit die folders heb geimporteerd in Lightroom? En geen foto's heb gemist?

Weet iemand hoe ik dat uit kan zoeken?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 03:45:
In een vorige topic kwam ik er achter dat ik sommige foto's die ik in Lightroom had geimporteerd later weer had gedelete (met explorer waarschijnlijk) en dat er daardoor het een en ander mischien in Lightroom. Dat is inmiddels hersteld.

Nu heb ik exact de omgekeerde vraag. Ik heb al mijn photo-folders geimporteerd in Lightroom (dacht ik). Maar is er een manier om uit te zoeken of ik werkelijk alle foto's uit die folders heb geimporteerd in Lightroom? En geen foto's heb gemist?

Alvast dank!
Logischerwijs mag je er van uitgaan dat als je ALR de opdracht geeft om maps te importeren dat deze ook daadwerkelijk alle ondersteunde afbeeldingen importeert.

Mocht je toch twijfelen. Kun de "totalen" niet met elkaar vergelijken? Als in, LR geeft aan x afbeeldingen in een specifieke map te hebben. Komt dit overeen met de aantallen in Win Explorer?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:56
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 03:45:

Alvast dank!
Folders vergelijken is wat mij betreft veel te omslachtig.

Je kunt in lightroom je folders scannen op updates en of ontbrekende foto's. LR vergelijkt dat je folder in LR en checkt of er foto's ontbreken op basis van de folder in explorer. Check dit filmpje maar eens: YouTube: Lightroom Quick Tips - Episode 41: Find Missing Files & Folders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank. Alleen kun je zo geen images vinden die je nooit geimporteerd hebt. Zo ga je eerder in op de vraag uit mijn eerdere topic dan uit deze,

• LegeBoekenkast
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 13:44:
Dank. Alleen kun je zo geen images vinden die je nooit geimporteerd hebt. Zo ga je eerder in op de vraag uit mijn eerdere topic dan uit deze,
Ah nu snap ik het, heb verkeerd gelezen. Het gaat dus om een andere folder dan de folder waarin de foto's nu staan. Als je de folders opnieuw importeert en aangeeft dat hun duplicaten niet importeert kun je toch ook checken of je nog foto's mist?

Verwijderd

Topicstarter
Oh, ik wist niet dat dat kon. Hoe geef je aan dat je duplicaten niet moet importeren?

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:16

CasGas

.

Bij File Handling (rechterkant), maar standaard staat het zelfs al aan volgens mij..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• bobcom
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11:55

bobcom

Dedicated dabbler

LegeBoekenkast schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 11:08:
[...]

Ah nu snap ik het, heb verkeerd gelezen. Het gaat dus om een andere folder dan de folder waarin de foto's nu staan. Als je de folders opnieuw importeert en aangeeft dat hun duplicaten niet importeert kun je toch ook checken of je nog foto's mist?
Vraagje naar aanleiding van dit antwoord: stel je hebt een hele serie foto's die in de catalogus en bijbehorende folders onder naam A staan en in een andere folder onder naam B. Wat gebeurt er dan als je Lightroom opdracht geeft foto's uit folder B te importeren en opdraagt duplicaten te negeren? Kijkt hij naar de namen of naar exif- en andere data? Het lijkt me namelijk geen pretje om na een check van wat je al dan niet hebt gecatalogiseerd te ontdekken dat er ineens een vracht foto's onder verschillende namen dubbel in de catalogus staat..

(Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als ts. en de enige reden waarom ik de aangegeven route nog niet gevolgd heb is dat ik bang ben straks met een hele lading dubbele foto's onder verschillende namen in mijn catalogus te zitten )

Sony, Canon, van alles wat en steeds wat anders. En nu ook nog een een website met verhaaltjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegeBoekenkast
bobcom schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 15:07:
[...]

Vraagje naar aanleiding van dit antwoord: stel je hebt een hele serie foto's die in de catalogus en bijbehorende folders onder naam A staan en in een andere folder onder naam B. Wat gebeurt er dan als je Lightroom opdracht geeft foto's uit folder B te importeren en opdraagt duplicaten te negeren? Kijkt hij naar de namen of naar exif- en andere data? Het lijkt me namelijk geen pretje om na een check van wat je al dan niet hebt gecatalogiseerd te ontdekken dat er ineens een vracht foto's onder verschillende namen dubbel in de catalogus staat..

(Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als ts. en de enige reden waarom ik de aangegeven route nog niet gevolgd heb is dat ik bang ben straks met een hele lading dubbele foto's onder verschillende namen in mijn catalogus te zitten )
Ze schrijven op hun website het volgende:

"When importing files, if you check the box “Don’t import suspected duplicates” , Lightroom searches the entire catalog (regardless of path). The comparison logic includes items such as name, file size, and time stamp (+/- 1 minute)."

Hij kijkt dus niet alleen naar de naam, maar ook naar andere zaken. Je kunt het altijd met een paar foto's proberen om zeker te zijn. 100% accuraat is het denk ik nooit.
Pagina: 1