Mijn vragen waren waarom het model van Asus niet meer wordt verkocht in dit landje en wanneer eindelijk de door o.a. LG, Samsung en Asus aangekondigde nieuwe modellen verkrijgbaar gaan zijn zijn nog niet beantwoord.
TERW_DAN schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:49:
Gezien 4K de nieuwe hype is verwacht ik dat de plek vooral door 3840x2160 monitoren wordt ingenomen. Met name de 100Hz schermen zijn natuurlij de bovenkant van de markt, dus die zullen eerder ingenomen worden door duurdere schermen. Dus dat je die niet meer gaat vinden voor minder dan 400 euro lijkt me niet zo heel vreemd.
Ik denk dat je toch echt dieper in de buidel moet tasten, wil je een monitor met fatsoenlijke specs.
Ik vrees dat we nog een paar jaar te gaan hebben voordat 4k-monitors de nieuwe gaming-monitors worden. Asus, LG en Samsung hebben aangekondigd binnenkort met nieuwe 1440p-modellen te komen, de vraag is alleen wanneer precies binnenkort is. Voor 4k-gaming zijn er nog te veel problemen:
- te weinig performance van de grafische kaarten (enkel een 1080 ti kan dit aan als je geen compromissen sluit maar als je wel wat compromissen sluit (hoge/zeer hoge instellingen) dan ligt de FPS fors lager dan wanneer je 1440p of 1440p ultrawide zou kiezen.
- de GUI van veel spellen is niet aangepast aan 4k
- de prijs van 4k-monitors met een hoge refresh rate is nog te hoog
Dus dat je die niet meer gaat vinden voor minder dan 400 euro lijkt me niet zo heel vreemd.
Dit heb jij niet goed gelezen! "€400
meer voor betalen dan voor een 1440p monitor met een hoge refresh rate." Je betaalt €400 meer voor 1440p ultrawide (Samsung) dan voor 1440p, 80% hogere prijs voor <25% meer pixels, dat is veel te scheef, nog meer omdat 1440p al een vrij hoge prijs heeft. €500-600 is nog te slikken, €900-1000 betalen voor een monitor is gestoord, over een paar jaar wil je alweer een nieuwe kopen omwille van HDR, betere kleurweergave, hogere refreshrate, misschien eindelijk eens OLED,...
Als je 20 jaar met een monitor zou doen dan is de investering te verantwoorden, voor een wegwerpproduct is 80% meer betalen voor 25% meer pixels gestoord naar mijn mening. Of je moet zwemmen in het geld.
Nu investeren in 4k met een hoge refresh rate lijkt me ook beperkt nuttig aangezien je jaren later weer een nieuwe 4k-monitor zal willen kopen aangezien dan pas goede HDR-monitors betaalbaar gaan zijn.
Waarschijnlijk maar het is nogal zinloos om zo'n hoge resolutie te nemen als je TN gebruikt.
[
Voor 21% gewijzigd door
Verwijderd op 16-08-2017 14:15
]