Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Videobewerking laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en zou graag wat (gouden)tips krijgen.

De laptop zal videos van gopro hero 4 moeten kunnen bewerken. Dat is de zwaarste taak. Daarnaast wil ik een website bouwen. Gamen hoeft niet.

Budget 700 a 800. 1000 kan ook maar dan moet het wel echt een meereaarde hebben voor functiineren en duurzaamheid. Hoop dat dit budget toereikend is voor gopro video bewerking.

Laptop wordt met name thuis gebruikt en incidenteel meegenomen.

Merk maakt me niet uit. Al heb ik goede verhalen gehoord over Lenovo, Asus en Dell.

Volgens mij is de processor, ramgeheugen en videokaart het belangrijkste.

Alle tips zijn meer dan welkom! Alvast bedankt! :)

Groet,
Bram

Alle reacties

Verwijderd

Hee! Je hebt t goede forum gevonden. Nou nog het volgende doorlezen en iedereen is weer tevreden:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1502290

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 00:19:
Hoi tweakers,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop en zou graag wat (gouden)tips krijgen.

De laptop zal videos van gopro hero 4 moeten kunnen bewerken. Dat is de zwaarste taak. Daarnaast wil ik een website bouwen. Gamen hoeft niet.

Budget 700 a 800. 1000 kan ook maar dan moet het wel echt een meereaarde hebben voor functiineren en duurzaamheid. Hoop dat dit budget toereikend is voor gopro video bewerking.

Laptop wordt met name thuis gebruikt en incidenteel meegenomen.

Merk maakt me niet uit. Al heb ik goede verhalen gehoord over Lenovo, Asus en Dell.

Volgens mij is de processor, ramgeheugen en videokaart het belangrijkste.

Alle tips zijn meer dan welkom! Alvast bedankt! :)

Groet,
Bram
Welke bewerkingen zit je aan te denken? Bewerken is een zeer ruim begrip. Het toevoegen van een .mp3 als achtergrondmuziekje is andere koek dan het maken van grafische aanpassingen. Een "deftig" effectje renderen op 4k 30fps krijgt praktisch elke laptop wel op de knietjes. Een stevige i7 met >= 16gb ram is dan al snel geen overbodige luxe meer

[ Voor 3% gewijzigd door Switchie op 16-08-2017 01:44 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Switchie,

Bedankt voor je antwoord.
Inderdaad het begrip bewerken is ruim maar ben niet van plan om 4k filmpjes te bewerken.

Het wordt echt muziekje op de achtergrond en aan elkaar plakken etc. Simpel bewerken dus. Wil er geen levenswerk van maken zeg maar.

Is het Vivobook van Asus volgens jouw ook een aanrader? Of heb je een beter alternatief rond dezelfde prijsklasse.

Lenovo Ideapad of Thinkpad wellicht? Ervaring mee?

@Verwijderd : Thanks