Bitlocker to go en veilig verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Ik kon dit zo snel niet vinden met wat Google opdrachten.

Ik heb zojuist mijn usb drive ge-encrypt met bitlocker to go. Normaal ben ik gewend om mijn USB stick direct uit te trekken zonder 'veilig verwijderen' toe te passen. Ik heb hier eigenlijk nog nooit problemen mee gehad.

Niet gehinderd door veel kennis van hoe bitlocker werkt is nu mijn vraag: kan ik dit blijven doen nu de data ge-encrypt is? Of loop ik dan het risico dat het complete boeltje corrupt raakt?

[ Voor 13% gewijzigd door Bio op 15-08-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het principe is niet anders, wel is de kans op dataverlies groter omdat je niets kunt met datarecovery. Advies: netjes uitwerpen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
F_J_K schreef op Tuesday 15 August 2017 @ 23:13:
Het principe is niet anders, wel is de kans op dataverlies groter omdat je niets kunt met datarecovery. Advies: netjes uitwerpen.
Dat doe jij nog steeds met je sticks..? Ik trek ze er altijd gewoon uit, maar wel zorgen dat er geen schrijfactiviteit meer plaats vind natuurlijk. En als je inderdaad het zekere voor het onzekere wilt nemen...netjes uitwerpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
@JackSparrow Genoeg wachten ja, afhankelijk van wat genoeg is. Het is na eject zeker genoeg : P Ik ben afgelopen week nog een bestand kwijt geraakt dat in een container zat dus blijf het maar ouderwetsch netjes doen. Al was het in mijn geval afkoppelen van een VHDX.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
F_J_K schreef op Wednesday 16 August 2017 @ 14:07:
offtopic:
@JackSparrow Genoeg wachten ja, afhankelijk van wat genoeg is. Het is na eject zeker genoeg : P Ik ben afgelopen week nog een bestand kwijt geraakt dat in een container zat dus blijf het maar ouderwetsch netjes doen. Al was het in mijn geval afkoppelen van een VHDX.
Ach..het gebruik van USB sticks is natuurlijk ook best ouderwets. Bij mij staat alles in de Cloud :+ dus geen usb sticks nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-07 23:16
Thanks, het werkt inderdaad zonder problemen.

Ik gebruik mijn USB stick puur om af en toe wat bestanden heen en weer te slingeren naar een collega, dat soort dingen. Gaat vaak toch sneller dan het via het netwerk te doen. Vandaar dat corruptie me ook geen angst aanjaagt, de bestanden op de stick zijn altijd kopieën en geen originele data. Gezien er wel dingen van mijn werk bijzitten leek het me wel zo netjes om het te encrypten.
Pagina: 1