Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Budget/Mid-range gamesysteem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben opzoek naar de beste componenten voor een game pc die ik wil bouwen. Ik ben een casual gamer maar ik zou toch wel graag een mooi systeem hebben die als een redelijke mid-range pc kan draaien. Ik heb wat inspiraties opgedaan door het bekijken van de computerspecs van verschillende YouTubers.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De prioriteit is gamen. Ik speel eigenlijk alleen redelijke oude games omdat mijn laptop nu niets anders aan kan, denk aan Bioshock, GTA III en IV e.d. Ik heb ook bijna alle games en uitbreidingen uit de Sims-franchise (4 vereist een redelijk systeem en 3 ook, want die is erg laggy). Verder zou ik de typische open world games zoals Fallout 4, GTA V en Skyrim willen spelen, het liefst op mid-to-high settings maar als mij budget daar niet hoog genoeg voor is ben ik tevreden met mid.
Ik zou ook videobewerking willen doen, ik weet de naam van het programma wat ik heb even niet, dus die zoek ik later op.
Eventueel een opnamesoftware.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Prijs is echt 650 euro, maar ik zou liever rond de 600 zitten. Dit is wel exclusief randapparatuur en besturingssysteem!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al muis en toetsenbord, en waarschijnlijk een monitor maar ik moet nog even checken of deze een geschikte resolutie heeft. Heb verder geen componenten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een simpel systeem maar die, zoals ik al zei, de redelijk zware games toch op mid-to-high settings kan laten draaien. Ik zat zelf te denken aan ig 8GB interne opslag, een harde schijf van 1TB (is dat haalbaar?), een videokaart die aan mijn eisen kan voldoen en een goede verkoeling.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig voor de processor altijd naar Intel, omdat ik geen ervaring heb met AMD. Verder zeggen mensen in mijn omgeving dat ze vinden dat ik voor Intel moet kiezen. Ik sta echter open voor andere suggesties. Naast de processor zijn er niet echt bepaalde voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een computer willen die niet te veel lawaai maakt en een goede koeling heeft. Ik weet niet of dat haalbaar is met mijn budget, als het maar geen halve atoombom is elke keer dat je hem aandoet.

Ga je overklokken?
Nou, ik weet niet zo goed wat ik van overklokken moet verwachten. Ik ben er vrij zeker van dat ik in de toekomst daar mee bezig wil, maar voor de komende tijd denk ik dat standaardinstellingen wel goed zijn.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb al wat componenten bij elkaar gezocht. Mijn doel hier is om wat advies te krijgen over de gekozen componenten, waarom deze wel/niet goed zijn, of ze bij elkaar passen (nogal belangrijk eigenlijk :+ ) en of er alternatieven zijn waarmee ik goedkoper uit ben. En ook of ik wel realistisch denk, qua wat ik wil voor het budget wat ik heb.
Ook zou ik willen weten hoe belangrijk een geluidskaart is. Ik twijfel of ik er een wil of niet.

Mijn wenslijstje tot zover:

(
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 169,-€ 169,-
1Gigabyte GA-H110M-H€ 50,51€ 50,51
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP€ 155,50€ 155,50
1Seagate Barracuda, 1TB€ 45,60€ 45,60
1Sharkoon VG4-W Zwart€ 31,95€ 31,95
1Gelid Solutions Slim Silence i-Plus€ 16,50€ 16,50
1Kingston ValueRAM KVR16LS11/8€ 59,45€ 59,45
1Corsair VS550€ 45,48€ 45,48
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 573,99

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 21:35 ]

Verwijderd

Ga je overklokken?
Nou, ik weet niet zo goed wat ik van overklokken moet verwachten. Ik ben er vrij zeker van dat ik in de toekomst daar mee bezig wil, maar voor de komende tijd denk ik dat standaardinstellingen wel goed zijn.
Nou, overklokken en alleen de mogelijkheid om dat te kunnen doen kost al iets van 150 euro extra aan onderdelen, dus dat kan je dan mijn inziens beter niet willen met dit budget. Maar die onderdelen heb je ook niet geselecteerd. :)

Er klopt niet echt veel van. Moederbord is van de vorige generatie en het geselecteerde geheugen is (veel te traag) sodimm laptopgeheugen wat niet gaat passen.

Ook zou ik zeker niet besparen om er geen SSD in te doen, doe er in elk geval eentje in voor je Windows, ook al is ie maar 120GB.

Verwijderd

En wil je gaan overklokken dan is een andere CPU en MB echt noodzakelijk. En zoals eerder aangegeven is een SSD toch echt een "must"

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Om de prijs wat te drukken, kan je b.v. de processor kopen uit het tweakers-gedeelte: vraag en aanbod. Daar staan tig processors te koop. Scheelt je al gauw weer een paar tientjes, die je dan kunt steken in b.v. een betere grafische kaart.