Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HYPER-V DHCP over 2 verschillende netwerk poorten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb in een oefen/lab opstelling een DL360 G9 server van HP met hierin een standaard netwerkkaart met 4 poortjes. Op de server draait Windows Server 2016 met HYPER-V als rol en twee VM's zijnde een DC1 en DC2 als RODC.

In de netwerkkaart zit op poort 1 een kabeltje van de router met VLAN 2 als zijnde de verbinding met het netwerk van waaruit ik de server beheer 192.168.1.0/24. Op poort 2 is er een verbinding met de router die een VLAN 3 gemerkt is.

Virtueel is er een switch in HYPER-V "LAB-switch" waaraan alle VM's gekoppeld zijn. De DHCP verloopt via DC1 en die doet dit prima naar alle virtuele machines. Nu dacht ik een netwerkprinter of switch te koppelen aan poort 3 op de netwerkkaart die nog vrij is.

Ik maak een tweede virtuele switch aan gekoppeld aan de fysieke poort 3 en koppel deze in de vm en geef deze een ip adres mee binnen de VLAN. Mij veronderstelling was dat dit zou werken net zoals de koppeling met andere machines en poort 2?

Ik krijg echter geen DHCP over mijn tweede adapter op DC1. Kan iemand mij even op weg helpen of een tip in de goede richting geven?

Dank,

Jeffken

Alle reacties

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:09
Heb je in de dhcp de tweede adapter ook toegevoegd?

Volgens mij moet je hier verder mee kunnen: https://technet.microsoft...ry/cc770650(v=ws.11).aspx

[ Voor 52% gewijzigd door HKLM_ op 15-08-2017 21:31 ]

Cloud ☁️

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit via de DHCP manager of dient dit elders te gebeuren? Ik vind niet terug waar ik een adapter kan koppelen met DHCP.

*Indien je binding bedoeld deze staat aangevinkt voor beide adapters.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2017 21:51 . Reden: Aanvulling vraag met antwoord ]