Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan212
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-05 09:20
Mijn vraag:
Ik heb via een Tweaker een GB-BSi7HA-6500 barebone gekocht. Hier zat nog geen RAM en SSD in. Wat ik met deze barebone wil gaan doen is virtuele machines draaien (server 2012, Raspbian PIXEL en wellicht meer/minder). Ik ben daar nog niet helemaal over uit :P Nu heb ik via een andere Tweaker een setje RAM geheugen en een SSD gekocht. Ik heb een laptop die ik wilde upgraden.

Mijn setup:

Laptop:

GL552VW
RAM: 8gb 2133P
SSD: SSD340 256gb
-----------------------------------------------------
Barebone:

GB-BSi7HA-6500
Geen RAM
Geen SSD
-----------------------------------------------------
Extra ingekocht:

2x Kingston ValueRAM KVR21S15D8/16 (totaal 32gb)
Samsung 850 EVO M.2 250GB

Dilemma:

Wat ik wilde doen is de 32gb RAM in de laptop stoppen met de nieuwe M2 SSD.
In de nieuwe Barebone wilde ik de 8gb RAM en SSD van mijn laptop installeren.

Echter! In mijn laptop zit 2133P sodimm, die niet in de barebone kan. Dat is dan weer jammer. Nu vraag ik jullie advies, wat zouden jullie doen? Waar ik zelf nu aan zit te denken:

Optie 1: de laptop zo laten behalve de SSD (die omwisselen met de nieuwe SSD i.v.m draaiuren) en de nieuwe RAM in de barebone steken
Optie 2: In de laptop én barebone 16gb RAM installeren. Daarnaast de oude SSD340 256gb in de barebone steken (i.v.m de draaiuren, die blijft continue aanstaan) en de nieuwe Samsung 850 EVO M.2 250GB in de laptop steken.

Vraag bij optie 2= wat is sneller? 8gb 2133P of 16gb 2133? Is er een markt voor 2133P om te verkopen?

Wat zouden jullie dus doen in mijn geval?

Alvast dank!

P.S de SSD in de product tags is een 120gb model. Die ik heb gekocht is een 250 model.

[ Voor 6% gewijzigd door stefan212 op 15-08-2017 21:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Tja, waarvoor ga je beide apparaten exact inzetten?
Logischerwijs koop je "nieuwe" onderdelen om te zorgen dat een specifiek systeem (weer) aan je wensen voldoet....

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren