Toon posts:

Dutchtone of Ben -> voor buitenland.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van: [topic=179157] :

't lijkt me wel handig als mijn vriendin op vakantie is, want ze heeft namelijk (net zoals ik) KPN Hi Prepay en daarmee kun je niet in het buitenland mee sms-en.

Tis dus gewoon een kaartje dat ik naast mijn huidige KPN gebruik, dus Dutchtone, Ben of Telfort mag best (liefst geen telfort, daar ben ik niet kapot van).

Maar waar ik telkens op stuit is de aansluitkosten zeg maar. Ik heb van de honderden gsm-sites die er zijn een aantal bekeken, en diverse vergelijkings-sites maar die laatste zijn allemaal outdated.

Wie weet waar het nog ECHT gratis is? En wie heeft er verder ervaringen mee en wat zijn de levertijden ongeveer?

ik heb de volgende mogelijkheden:
-via www.telecom.nu : Ben Regelmatig abbo: geen aansluitkosten, 4,95 per maand en 75 belminuten. Buitenland zit NIET inbegrepen. bellen vanuit Italië is F2,42 per minuut en sms-en kost 71 cent.
-via www.telecom.nu : Dutchtone all-in: F20,- beltegoed per maand (INCL. buitenland), italië kost F1,33 per minuut en sms-en 33cent (max. 47 cent). Aansluitkosten F92,50
-via www.gsm-shop.nl : Ben Vaak. 150 belminuten gratis, aansluitkosten F88,15

Verder gebruik ik dat abbonnement als EXTRA naast mijn prepay. de dekking interesseert me niet echt dus, want ik heb zelf nu KPN.

Verder misschien belangrijk: de roaming-afspraken tussen de providers: Dutchtone heeft met 4 operators roaming, en Ben maar 2. Wel heeft Ben TIM, en die is landelijk gedekt heb ik begrepen.

Welke kan ik het beste pakken?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:08

Allardie

AT..

ik heb horen zeggen dat bij bellen in het buitenland het bij dutchtone van je belbundel afgaat, omdat bij dutchtone je een belbundel in geld hebt, niet in minuten... Dat is bij Ben niet zo, krijg je gewoon een rekening later. Maar ik weet dit niet zeker, zou je even na moeten vragen bij dutchtone.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 15:42 schreef Allardie het volgende:
ik heb horen zeggen dat bij bellen in het buitenland het bij dutchtone van je belbundel afgaat, omdat bij dutchtone je een belbundel in geld hebt, niet in minuten... Dat is bij Ben niet zo, krijg je gewoon een rekening later. Maar ik weet dit niet zeker, zou je even na moeten vragen bij dutchtone.
jeps da's bij die Dutchtone-actie van telecom.nu wel zo ja.

maar hoe zit het bij die nieuwe dutchtone-pakketten? waar je voortaan ook belminuten hebt ipv een belsaldo?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zondag 08 juli 2001 15:50 schreef Hermienekatien het volgende:

[..]

jeps da's bij die Dutchtone-actie van telecom.nu wel zo ja.

maar hoe zit het bij die nieuwe dutchtone-pakketten? waar je voortaan ook belminuten hebt ipv een belsaldo?
Je draait het nu toch om? :? Je hebt bij de nieuwe paketten juist wel belsaldo en geen belminuten meer.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

dubbel :(

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb met Ben (regelmatig) in Zweden en Duitsland gebeld, daar was het perfect, zo goed als altijd bereik, geen problemen, kosten weet ik nog niet... Daarvoor had ik Dutchtone (prepaid) nooit mee in eht buitenland geweest, maar de service van D-tone vond ik ZWAAAR klote...
Dus ik zou zeggen BEn, maar ik weet niet hoe het met d-tone in het buitenland zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 08 juli 2001 16:19 schreef Heineken het volgende:

[..]

Je draait het nu toch om? :? Je hebt bij de nieuwe paketten juist wel belsaldo en geen belminuten meer.
euh een bezoekje aan Dutchtone.nl gaf me die conclusie ook ja...

die belminuut-pakketten zijn gelijk aan die saldo-pakketen. Dutchtone 60 belminuten = F20,- etc etc

Verwijderd

Ik denk dat je het beste dan kunt kiezen voor een abo bij telecom.nu. (van Ben)
Geen aansluitkosten, goedkoop abo. en zo vaak zul je hem ook niet gebruiken.

De levertijd van de sim is ongeveer 4 werkdagen. Eerst krijg je een contract thuis gestuurd die je moet ondertekenen, die stuur je terug.
Dan gaat bijv. telecom.nu de aanvraag indienen bij Ben. En de volgende dag kun je dan de Sim op je deurmat verwachten.

Verwijderd

Hebben jullie ook ervaring met Dutchtone in Frankrijk ? hopelijk positieve

• dirkpostma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 18:07
Op zondag 08 juli 2001 15:22 schreef Hermienekatien het volgende:

ik heb de volgende mogelijkheden:
-via www.telecom.nu : Ben Regelmatig abbo: geen aansluitkosten, 4,95 per maand en 75 belminuten. Buitenland zit NIET inbegrepen. bellen vanuit Italië is F2,42 per minuut en sms-en kost 71 cent.
Waarom bij Telecom.nu? bij gsmbabes.nl, gsmshoponline, en nog een paar anderen is deze goedkoper...
-via www.telecom.nu : Dutchtone all-in: F20,- beltegoed per maand (INCL. buitenland), italië kost F1,33 per minuut en sms-en 33cent (max. 47 cent). Aansluitkosten F92,50
Waarom bij Telecom.nu? Daar betaal je in een jaar ruim NLG 100 extra t.o.v. heel veel andere shops...

Je kent highpos, dus dat had je kunnen weten. Heb je een speciale reden om niet voor die andere shops te kiezen, daar ben ik benieuwd naar.

Groeten,
Dirk Postma

Verwijderd

Topicstarter
via highpos.nl kwam ik op gsmabonnementen.nl terecht en daar heb ik Dutchtone Allin 180 besteld. Is goedkoopste oplossing voor me, aangezien er een redelijk grote belbundel aan vasthangt en het kost me maar F97,50. bovendien is Dutchtone beter gedekt dan Ben in het buitenland (vooral in Italie) en valt buitenland bellen onder de belbundel en da's bij Ben niet het geval.

Verwijderd

Bij kassa op reis kwam Ben er het goedkooptst uit in Frankrijk... met een speciefiek netwerk daar...

bel ef naar de omroep zou ik zeggen ;-)
Pagina: 1