Goedkoop wonen zonder kwaliteitsverlies

Pagina: 1
Acties:
  • 5.027 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Goedkoop is duurkoop is een veelgehoorde uitdrukking. Toch blijkt altijd weer dat daar uitzonderingen op bestaan. Regelmatig kom ik producten tegen die een lage prijs hebben, maar zeker niet onderdoen voor duurdere producten. Soms zijn de goedkope producten zelfs beter.
Mijn doel met dit topic is het verzamelen van de goedkoopste producten met de hoogste kwaliteit.
Ik ben nooit eerder zelf een zodanig groot topic begonnen en heb daar ook niet veel ervaring mee. Ik vermoed dat het uiteindelijk voor het overzicht praktisch is dat er in de start-post een lijst ontstaat met de producten die in dit topic als beste naar voren komen. Deze lijst zal dus ontstaan door het uitwisselen van ervaringen en discussie.
Mijn einddoel is een volledige woninginrichting die kan worden samengesteld uit de door ons samengestelde lijst.
zaken die belangrijk zijn bij het samenstellen van deze lijst(kan nog worden aangevuld)
- goedkoop is niet genoeg, uiteindelijk eindigt het product op de lijst dat tegen de laagst haalbare prijs a-merk kwaliteit biedt
- alles kan op deze lijst belanden. Van banken tot bedden, van kranen tot douchekoppen, van wasmachines tot magnetrons, enzovoort.
- praktijkervaring is het belangrijkste, maar specificaties die de kwaliteit kunnen staven tellen zeker ook mee

Alvast een klein beginnetje(nog volledig open voor discussie)

De beste goedkope wasmachines:
Lang zoeken op internet, het lezen van veel reviews, gesprekken met 15 witgoedmonteurs uit 4 landen en persoonlijke ervaring hebben mij geleerd dat Beko de beste wasmachines maakt in het goedkope segment. Kleine huishoudens, tot maximaal 3 personen, kunnen veilig de goedkoopste modellen kiezen. Grotere gezinnen wordt sterk aangeraden een model met koolborstelloze motor te kiezen. Op deze manier biedt beko een gebruikerservaring die qua kwaliteit overeenkomt met a-merken als bosch en Siemens.

Het beste matras:
Qua specificaties en garantievoorwaarden(10 jaar volledige garantie) biedt droomidee het beste matras voor de laagste prijs. 350 pocketveren per m2 met afdeklagen van hr55 koudschuim.
Ik laat het hier even bij omdat het nog heel goed mogelijk is dat de opzet van het topic moet worden gewijzigd. Dit is even indicatief.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dit gaat een beetje een zinloos topic worden niet? Tenzij je de mogelijkheden hebt om tientallen merken te testen zal je nooit weten wat daadwerkelijk de beste koop is. Dit zal dus een topic worden waar iedereen een andere mening gaat hebben en je dus over elk willekeurig product een discussie gaat krijgen dwars door elkaar heen. Pure chaos.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
HK is een loket verder

[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 15-08-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Tweedehands kunnen meubels bijna gratis zijn. Zal vast een hoop schelen. En bij gratis heb je geen afschrijving natuurlijk.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:20
@dicksterk

Hoe had je dit in gedachten? We hebben op de frontpage een hele pricewatch sectie met reviews en ook een Witgoed forum. Verder lopen wensen en eisen van verschillende gebruikers ver uiteen en is er ook een enorme tweedehandsmarkt. Ik denk dat dit topic veel te generiek ingestoken is op dit moment, dus denk eens na over hoe je een low-budget topic op dit forumdeel (Wonen en Verbouwen) toe kan spitsen, zonder dubbelingen met andere topics.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Praktijkervaring met meubels en toch kunnen vergelijken wat het beste model is tegen de laagste prijs is erg lastig. Als ik goede ervaring heb met stoel X voor €20 en iemand anders met stoel Y voor €20 welke is dan het beste? Uiteindelijk ben je dan meningen aan het vergelijken.

Wellicht kan het topic minder breed worden als het niet om de gehele inboedel van een huis gaat. Maar alleen witgoed (goedkoopste die beste kwaliteit is) of elektronica of meubels (bank, tafel, kastjes, stoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Ik zou zeggen: start een website/blog over dit onderwerp :)
Dit werkt niet op een forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20:12
Regelmatig kom ik producten tegen die een lage prijs hebben, maar zeker niet onderdoen voor duurdere producten.
Ik kom wel eens producten tegen die zo goedkoop zijn dat je je toch gaat afvragen hoe het überhaupt mogelijk is dat die producten voor die prijs in de (virtuele)winkel liggen. Die producten moeten toch wel door hele lage lonen (kinder) handjes in elkaar gezet worden. Niet dat de grote/dure merken hier heel transparant in zijn maar (kinder) spijkerbroekjes die voor €7,50 in het winkelrek in Nederland hangen ???? ik heb wel eens mijn bedenkingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Wat ik geleerd heb is dat je op bepaalde dingen niet moet besparen.

Een keuken volledig naar wens van 20000 dat 20 jaar meegaat is goedkoper dan een keuken van 5000 euro waar je na 4 jaar op uitgekeken bent en vervangt.
Een dure laminaat van 35 euro de m2 is goedkoper dan een budgetlaminaat van 7,95. Ik heb in de woonkamer laminaat dat na 15 jaar nog als nieuw uit ziet. De goedkope gamma laminaat boven is na 5 jaar al aan vervanging toe. Met inachtneming van de arbeidsuren is dat een hele slechte investering.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

dicksterk schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:08:
De beste goedkope wasmachines:
Lang zoeken op internet, het lezen van veel reviews, gesprekken met 15 witgoedmonteurs uit 4 landen en persoonlijke ervaring hebben mij geleerd dat Beko de beste wasmachines maakt in het goedkope segment. Kleine huishoudens, tot maximaal 3 personen, kunnen veilig de goedkoopste modellen kiezen. Grotere gezinnen wordt sterk aangeraden een model met koolborstelloze motor te kiezen. Op deze manier biedt beko een gebruikerservaring die qua kwaliteit overeenkomt met a-merken als bosch en Siemens.
Lang zoeken op internet levert mij op dat Beko kwalitatief zeer slecht is. De was resultaten van de Beko zijn zo'n beetje de slechtste van alle geteste apparaten.
Voor hetzelfde geld koop je een Zanussi die als beste getest wordt.

Ook op levensduur zie ik op diverse fora testers voorbij komen die stellen dat je de 5 jaar garantie die Beko biedt heel hard nodig hebt en dat je de laatste twee van die vijf jaren er van uit kunt gaan dat je ieder half jaar je wasmachine een paar dagen niet kunt gebruiken.

Dit geeft ook meteen aan waarom een topic zoals dit niet heel erg nuttig gaat zijn. Zo lang je uit gaat van de N=1 ervaringen van mensen op een forum ga je niet tot iets nuttigs komen. Kijk liever bij, bijvoorbeeld, de consumentenbond. Die werken samen met alle Europese consumentenbonden om test resultaten te combineren. Dan heb je zinvolle gegevens over wat goedkoop is en toch goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:19

Amphiebietje

In de blubber

kmf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:16:

Een keuken volledig naar wens van 20000 dat 20 jaar meegaat is goedkoper dan een keuken van 5000 euro waar je na 4 jaar op uitgekeken bent en vervangt.
Een dure laminaat van 35 euro de m2 is goedkoper dan een budgetlaminaat van 7,95. Ik heb in de woonkamer laminaat dat na 15 jaar nog als nieuw uit ziet. De goedkope gamma laminaat boven is na 5 jaar al aan vervanging toe. Met inachtneming van de arbeidsuren is dat een hele slechte investering.
Na zes jaar ziet mijn goedkope laminaat van Leen Bakker (laatste restje van een partij, nog korting op gekregen ook) er ook nog erg goed uit, en mijn goedkope vinyl vloer van CarpetRight (redelijk realistisch tegelpatroon) is nog min of meer als nieuw. Die waren iets duurder dan 10 Euro/m2. Het hangt er helemaal vanaf hoeveel gebruik een vloer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:15
Is goedkoop wonen niet voor iedereen anders?

De een heeft wensen die sneller worden vervult door een bepaald product terwijl voor de ander dit product niet voldoet aan de eisen/wensen.

Zo denk ik dat de prijs/kwaliteit verhouding en uiteindelijke keuze voor een product voor iedereen anders kan zijn omdat men kijkt naar zijn/haar eigen budget.
Bijv. een bank van 500 euro die na 4 jaar op is = 125 euro per jaar.
een bank van 1800 euro die na 10-15 jaar op is = 180 - 120 euro per jaar.
break even point is na 14 jaar.
Maar nu zit die bank van 1800 euro wel veel fijner! (andersom kan natuurlijk ook maar kans is iets kleiner).

Welke kies je dan als je goedkoop wil wonen?

daarnaast is er geen rekening gehouden met beschikbaar budget, de mogelijkheid tot korting/afdingen waardoor de duurdere bank per jaar misschien wel goedkoper is en er is geen rekening gehouden met restwaarde (kans dat een duurder product restwaarde heeft is groter als een product dat al goedkoop is).

Als ik kijk naar mijn eigen situatie.
Beschikbaar budget: genoeg om alles te vervangen, verschilt per product wat ik er voor over heb.
Bank: 1000 euro ongeveer, verwacht ik 5-10 jaar mee te doen. Mede door veranderende smaak van voornamelijk vrouw geen duurdere gedaan, die een langere levensduur heeft.
Bed: Showmodel Auping, 4.250 voor 2500 euro. Oriënterend bij aankoop rond de 2000 euro.
Inboedel/meubels: Keukenkast/Tafel+stoelen/Salontafel/Tv meubel : totaal ong. 2000 euro. afschrijving 10 jaar.

Had natuurlijk alles voor de helft kunnen vinden bij Leenbakker / JYSK / IKEA?
Maar heb ik dan dezelfde kwaliteit / woongenot?

Conclusie: Elke keuze is voor een ieder anders, gebaseerd op basis van Budget en het waardelabel wat diegene aan een product hangt!

[ Voor 29% gewijzigd door Purehz op 16-08-2017 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
kmf schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 08:16:

Tsja, jij kan dat betalen, die alleenstaande moeder niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
Ik vrees dat dit topic niet gaat worden wat ik had gehoopt. Ik dacht dat tweakers per definitie zochten naar het beste voor de laagste prijs, maar dat lijkt niet waar te zijn.
Voorbeeld: een auping bed van 2000 euro. Lees maar eens op vara kassa over de slechte kwalitiet van auping matrassen die wordt ervaren door veel gebruikers. Stellen we daar tegenover een matras van droomidee voor minder dan 200 euro. De kwalitiet van de gebruikte onderdelen si vergelijkbaar met auping, soms zelfs beter. En de klant heeft 10 jaar volledige garantie, dus ook bij kuilvorming in jaar 9 krijg je een nieuw matras. Kom daar maar eens om bij Auping.

Ik ben in dit topic niet op zoek naar goedkoop zonder kwaliteit. een bank van 500 euro die 10 jaar minder meegaat en minder lekker zit dan een dure bank, komt niet op de lijst. Maar als een paar gebruikers net dat ene kleine winkeltje of web shopje kennen dat banken verkoopt voor 50 euro die beter zijn dan dure banken, dan komt die wel op de lijst.
Mijn punt is dat van elk product wel een goedkoop alternatief bestaat dat net zo goed is als de gevestigde dure merken. Mijn rede om alels in 1 topic te plaatsen is dat ik uiteindelijk 1 totaalbeeld wil kunnen neerzetten. Mensen zoeken nauwelijks meer. Ze gaan dus zeker niet 20 sites lezen voor ze hun huis inrichten, 1 site misschien nog net.
Als mensen wel grondig zouden zoeken zou een witgoedmerk als Indesit niet meer bestaan.

Maar ik vrees dat ik hier niet de groep mensen tref die begrijpen wat ik nastreef, of in elk geval een groot gedelte van de replies wijst daarop.
Wat ik zie is dat mensen (niet alleen in de bijstand maar ook middenstanders) vaak krap zitten/niet of korter op vakantie kunnen, maar ondertussen wel denken dat een bank 1500 euro moet kosten, een bed 2000, of een douchekraan 150 euro. Wat ik had gewild was een platform waarop mensen konden ontdekken welk product waar het goedkoopst is, zonder dat er kwalitiet verloren gaat. Dus geen badkraan die na 5 jaar lekt omdat hij 40 euor kostte in plaats van 150 euro, maar een kraan die evenlang of langer meegaat en 30-40 euro kost. en zelfs voor de mensen met veel geld: wat is de lol van teveel betalen? is een bed van 500 euro dat net zo goed ligt als een bed van 2000 echt minder leuk omdat er geen aupingmerkje is verstopt onder je hoeslaken en matrasbeschermer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

dicksterk schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:35:
Maar ik vrees dat ik hier niet de groep mensen tref die begrijpen wat ik nastreef, of in elk geval een groot gedelte van de replies wijst daarop.
Wat jij nastreeft is niet realistisch. Een enkel topic waar je voor elk type product wilt bespreken en vergelijken wat de beste prijs/kwaliteit is gaat gewoon niks opleveren. Zeker niet omdat hier geen experts zitten en omdat jij ook geen expert bent.

Als je dit wilt opzetten dan moet je vergelijkend warenonderzoek uitvoeren, niet afhankelijk zijn van meningen van de gemiddelde consument die met slechts een handjevol merken ervaring heeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amafi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-08 22:48

Amafi

Amafi

Antwoord op je vraag waarom het niet zo loopt als gehoopt is vrij gemakkelijk te geven.
Elk product heeft meer dan 1 kwaliteitskenmerk, en bij veel producten is er ook nog een mening op te geven ook.

Dat is veel te lastig om te vergelijken en eventueel een opsomming van te maken in een topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 11:41
Ik vrees dat dit topic niet gaat worden wat ik had gehoopt. Ik dacht dat tweakers per definitie zochten naar het beste voor de laagste prijs, maar dat lijkt niet waar te zijn.
Voorbeeld: een auping bed van 2000 euro. Lees maar eens op vara kassa over de slechte kwalitiet van auping matrassen die wordt ervaren door veel gebruikers. Stellen we daar tegenover een matras van droomidee voor minder dan 200 euro. De kwalitiet van de gebruikte onderdelen si vergelijkbaar met auping, soms zelfs beter. En de klant heeft 10 jaar volledige garantie, dus ook bij kuilvorming in jaar 9 krijg je een nieuw matras. Kom daar maar eens om bij Auping.

Ik ben in dit topic niet op zoek naar goedkoop zonder kwaliteit. een bank van 500 euro die 10 jaar minder meegaat en minder lekker zit dan een dure bank, komt niet op de lijst. Maar als een paar gebruikers net dat ene kleine winkeltje of web shopje kennen dat banken verkoopt voor 50 euro die beter zijn dan dure banken, dan komt die wel op de lijst.
Mijn punt is dat van elk product wel een goedkoop alternatief bestaat dat net zo goed is als de gevestigde dure merken. Mijn rede om alels in 1 topic te plaatsen is dat ik uiteindelijk 1 totaalbeeld wil kunnen neerzetten. Mensen zoeken nauwelijks meer. Ze gaan dus zeker niet 20 sites lezen voor ze hun huis inrichten, 1 site misschien nog net.
Als mensen wel grondig zouden zoeken zou een witgoedmerk als Indesit niet meer bestaan.

Wat ik zie is dat mensen (niet alleen in de bijstand maar ook middenstanders) vaak krap zitten/niet of korter op vakantie kunnen, maar ondertussen wel denken dat een bank 1500 euro moet kosten, een bed 2000, of een douchekraan 150 euro. Wat ik had gewild was een platform waarop mensen konden ontdekken welk product waar het goedkoopst is, zonder dat er kwalitiet verloren gaat. Dus geen badkraan die na 5 jaar lekt omdat hij 40 euor kostte in plaats van 150 euro, maar een kraan die evenlang of langer meegaat en 30-40 euro kost. en zelfs voor de mensen met veel geld: wat is de lol van teveel betalen? is een bed van 500 euro dat net zo goed ligt als een bed van 2000 echt minder leuk omdat er geen aupingmerkje is verstopt onder je hoeslaken en matrasbeschermer?
Miss heb ik een iets voorje, ik heb bij Porta (duitsland) een top boxspring gekocht voor 1200 euro compleet met electrisch onderstel. Kwaliteit naar mijn inzcht net zo goed als de dure merken die ze daar ook hebben.
Ter info ik ben wel iemand die 10 winkels afloopt voor de beste prijs/kwaliteit verhouding. Voordat ik deze aankoop deed waren we 2 maanden verder :+
En ik heb ze echt bijna allemaal gezien de aupings/beddenreus winkels, wat een oplichters lokken met goedkope prijzen en aangekomen kost t bed wat je mooi vindt 3500 euro

[ Voor 4% gewijzigd door alki op 16-08-2017 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

.....
Op dit moment zit ik, in een iets andere context, met een overeenkomstige vraag. Alleen ik stel hem anders: welk product is voor mij het beste.

Persoonlijk vind ik de stelling op prijs / kwaliteit en / of sterren of cijfers voor artikelen niets zeggend. Als voorbeeld neem ik de punten in de conclusies bij Tweakers.net reviews (en nee dit is naar mijn mening inherent naar alle reviews die een score moeten geven). Men kan bijvoorbeeld stellen dat de speakers in platte televisie "slecht" zijn of de kleurenweergave "slecht" is. Allemaal persoonlijke meningen, wat is slecht? Misschien boeit het mij niet of valt het mij totaal niet op. Mijn punt is niet dat een bepaalde werkwijze beter of slechter is, maar dat één ieder andere wensen heeft.

Voor zover het voor mij financieel haalbaar is, kijk ik niet bij alle artikelen naar de prijs, maar wat ik van een artikel verwacht. Ik kan dan ook simpelweg artikelen van merk x kopen, omdat ik een fanboy ben. Ook koop ik artikelen waarbij de prijs / kwaliteitsverhouding totaal niet overeenkomen maar de extra opties of merk is het mij waard zijn. Soms koop ik het goedkoopste omdat het mij niet boeit en soms kijk ik naar de beste prijs kwaliteitsverhouding. Oftewel ik koop mijn wensen die mij het gelukkigste stemmen.

Om je eigen voorbeeld te nemen: koop het bed waar je het beste bij voelt kijkende naar je wensen. Wat heb ik aan een lekker liggen bed als ik die lelijk vind of wat heb ik aan een bed die mooi is en ik juist lekker wil liggen. Doe je het voor jezelf of voor een ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Een tweaker zal de overweging kunnen maken tussen gemak, kwaliteit, levensduur en prijs van producten. Die weet als geen ander dat voor een dubbeltje op de eerste rang zitten niet reeel is.

Een goedkoop "alternatief" is dus nog maar de vraag of het een alternatief is.

In jouw voorbeeld met bedden:
Bij een auping bed heb je vast wel exemplaren die niet goed zijn. Maar in verhouding zijn dat wellicht veel minder dan andere merken.
Een droomidee (nooit van gehoord) bed van 200 euro moet je maar eens zien of je na 5 jaar nog gebruik kan maken van de "garantie".
In dat geval zal een tweaker wellicht betalen voor wat meer zekerheid, als hij niet de hoofdprijs wilt betalen en gaan voor een Ikea bed. Die heeft zicht wel bewezen in de vorm van goede garantie.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:35
Amafi schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:50:
Antwoord op je vraag waarom het niet zo loopt als gehoopt is vrij gemakkelijk te geven.
Elk product heeft meer dan 1 kwaliteitskenmerk, en bij veel producten is er ook nog een mening op te geven ook.

Dat is veel te lastig om te vergelijken en eventueel een opsomming van te maken in een topic.
Exact dit. Waar meet je kwaliteit aan af. Is dat duurzaamheid, design, gebruiksgemak? En mocht het al mogelijk zijn uniforme kwaliteitscriteria te definiëren, hoe ga je deze dan wegen / prioriteren? Deze afweging zal erg persoonlijk zijn. En dan ook nog het aspect van prijs, welk prijsverschil rechtvaardigt een stijging of daling in 'kwaliteit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Probleem is, als je die bank 10 jaar hebt, hij ook niet meer nieuw te koop is. Ook kan de leverancier failliet zijn (immers was die bank zo goed dat je geen nieuwe koopt) of ze kunnen een ander productieproces hebben.

Voorbeeld, mijn ouders en ik hebben rond dezelfde tijd een hoekbank gekocht.
Wij: volleer met 2 kleine kinderen de laatste jaren, mijn ouders: splitleer met een hond.
Buiten wat versleten verf in de naden van kussen die tegen elkaar wrijven, was ie tot dit weekend zgan na 8 jaar gebruik. Van mijn ouders ziet eruit alsof ie 50 jaar oud is. Heb ik meer betaald? Ja, dat komt omdat volleer veel duurder is, immers maken ze twee banken van één vel leer bij split en maar één bij vol. Maar hij is wel veel duurzamer. Mijn ouders hebben ook een loveseat in volleer die 10 jaar ouder is dan hun hoekbank. Die ziet er nog steeds een stuk beter uit dan de nieuwere bank. Kom je in zaken als Seats & Sofa's, dan moet je ook maar afwachten of je kwaliteit krijgt.

Bottomline. Een IKEA bank voor 100 euro met een paar reservehoezen kan ook. Het ligt er maar aan welke eisen je stelt en die zijn juist NIET uniform. Vandaar dat ik ook vroeg waar je heen wilt, want individuele keuzes zijn niet zomaar te vatten in één topic. Hell, we hebben een heel forum hier waarbij dat al onmogelijk is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
Ik geef het op. De mentalitiet uit 2005 o dit forum, waar tweakers liever een halve dag niet konden bellen met hun beta-versie van voipbuster via een voip-adapter, dan teveel geld uit te geven via een traditionele aanbieder. Helaas... die tijden lijken ook hier definitief voorbij.
Begrijpt dan echt niemand dat de grote merken zich rotlachen, omdat klanten gewoon blijven kopne ook als ze de prijzen af en toe met 500 euro verhogen? Begrijpt niemand dat je met je aankoop een signaal afgeeft, en dat als we een trend konden opwekken om enkel het goedkoopste met de beste kwalitiet te kopen, we de markt zouden opschudden en een hoop gebakken lucht uit de economie zoude kunnen verdrijven? Grote spelers die niets toevoegen zouden omvallen, net als grote spelers die rommel aanbieden. Alelen de mensen die staan voor hun product, en een kleien amrge rekenen om van te leven zouden over blijven. Maar als zelfs de tweakers dat niet zien heb ik weinig hoop voor de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:39
Ik denk dat wij het wel begrijpen, maar dat wat jij wil niet haalbaar is.
Lees de post boven die van jou eens door.

Wat hier komt is een momentopname... wat nu goedkoop en goed is, hoeft dat over 1 jaar al niet meer te zijn. Zeker bij electrische en electronische producten gaan de ontwikkelingen heel snel. Als jij dat niet inziet, heb ik heel weinig hoop voor dit draadje. :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

dicksterk schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 15:22:
Ik geef het op. ............ Maar als zelfs de tweakers dat niet zien heb ik weinig hoop voor de wereld.
Het einde van de wereld is dichtbij, had iedereen maar jouw denkbeeld, dan was de wereld perfect, toch?

39

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:21
Ik geef het op. De mentalitiet uit 2005 o dit forum, waar tweakers liever een halve dag niet konden bellen met hun beta-versie van voipbuster via een voip-adapter, dan teveel geld uit te geven via een traditionele aanbieder. Helaas... die tijden lijken ook hier definitief voorbij.
Begrijpt dan echt niemand dat de grote merken zich rotlachen, omdat klanten gewoon blijven kopne ook als ze de prijzen af en toe met 500 euro verhogen? Begrijpt niemand dat je met je aankoop een signaal afgeeft, en dat als we een trend konden opwekken om enkel het goedkoopste met de beste kwalitiet te kopen, we de markt zouden opschudden en een hoop gebakken lucht uit de economie zoude kunnen verdrijven? Grote spelers die niets toevoegen zouden omvallen, net als grote spelers die rommel aanbieden. Alelen de mensen die staan voor hun product, en een kleien amrge rekenen om van te leven zouden over blijven. Maar als zelfs de tweakers dat niet zien heb ik weinig hoop voor de wereld.
Volgens mij is al meerdere malen aangegeven dat pricewatch met alle reviews het middel is om het doel te heiligen. Een los topic zal ook geen lang leven hebben, aangezien het doel te veelomvattend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan gewoon niet verwachten dat hier een kwalitatief topic uit komt. Lees de reacties nog eens goed waarom. Een half idee posten en vervolgens gefrustreerd zeggen dat tweakers.net niet meer is zoals het 12 jaar geleden was, is wel een beetje flauw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Omdat die tweaker tegenwoordig onbeperkt kan bellen voor 5-6 euro per maand, iets wat er in 2005 nog niet was. Zo heb je dat met veel meer zaken. Je kan 10 uur prutsen aan iets van 40 euro, maar als je ondertussen 400 euro kan verdienen (Tweakers worden ook ouder), dan kost het tweaken je dus geld. Ja, vroeger trok je met een potlood je CPU wat omhoog. Vroeger moest je rommelen en kloten om richting de 30-60FPS te gaan. Maar nu is alles zo krachtig, dat het niet veel meer boeit; 120 of 140 FPS is niet te onderscheiden. Tijden veranderen nou eenmaal.

Ander voorbeeld. Mijn Galaxy SII trok bijna zijn accu instant leeg op bewegende plaatjes (gifjes zoals smilies), maar tegenwoordig maakt dat ook niet uit.

Maar goed, ik zie weinig concrete voorbeelden? Veel zaken worden al besproken in de relevante topics en zoals ik (en anderen) je al even duidelijk willen maken, er is geen universele standaard voor een goed product. Evenzo is de kwaliteit van leven ook voor iedereen anders. Waar de één een bijkeuken heeft waarbij het niet uitmaakt hoeveel herrie een vaatwasser maakt, moet ie van een ander fluisterstil zijn (+100 euro) en een derde wil een timer op de vloer geprojecteerd met besteklade en sensoren (+100 euro). Die drie zijn bijna niet te vatten in één score.

[ Voor 10% gewijzigd door Señor Sjon op 16-08-2017 15:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lees alle posts nog eens door. Niemand is tegen een product kopen dat een betere prijs/kwaliteit heeft dan de bekende merken. Ik ben daar ook niet op tegen, ik kies het merk dat het beste bij mij past en dat is vaak niet het dure A merk.

Ik vind alleen de manier waarop je je doel probeert te bereiken waardeloos. Je hebt geen enkel idee waar je mee bezig bent, hoe je objectief het beste product kan kiezen en hoe je rekening houd met allerlei diverse discussies die door elkaar heen lopen.

Je hebt een idee, dit idee vrij matig uitgewerkt en nu je daar kritiek op krijgt ga je zielig in een hoekje zitten huilen. Grow up. En leer fatsoenlijk typen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:21

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

jeetje, heb ik 5 jaar geleden me maandenlang suf gezocht voor een nieuw bed. uiteindelijk uitgekomen op een auping, kom jij me nu vertellen dat ik voor droomidee had moeten gaan.

overigens ben ik daar geweest, vond het totaal niet vergelijkbaar met wat ik wilde. Probleem is misschien: ik wil een harde matras.

Ik heb dus 2000 euro betaald, hard voor gespaard, hard voor gewerkt, krom gelegen. En echt, maar dan ook echt: ik wil iedereen aanraden om niet naar droomidee te gaan. overigens doe ik ook geen uitspraken waar je wel heen moet, omdat een bed ECHT heel erg persoonsafhnakelijk is. Ik sta dagelijks op zonder rugpijn, iets wat ik daarvoor met mijn ikea bed wel had en waar ik, ondanks de financiele zorgen, met plezier 2000 euro voor betaald heb.

Zo ook mijn Samsung wasmachine (€400): 2 verhuizingen verder en het ding was stuk. Nu heb ik een Bosch die het al 5 jaar perfect doet (en A+++ energielabel heeft). Ook daar heb ik lang naar gezocht en uiteindelijk een goede deal: van 1100 voor 500 euro.

volgens mij kun je beter op zoek naar goede deals A-merk kwaliteit dan zomaar een B-merk. Als je dan zoekt naar kwaliteit, dan zijn er van de diverse producten genoeg reviews te vinden. bovendien helpt de pricewatch de juiste prijs te vinden.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mashell
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
dicksterk schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:08:
... gesprekken met 15 witgoedmonteurs uit 4 landen
Deze zin fascineert me. Niet alleen die vier landen maar vooral al die witgoedmonteurs. Dit wekt bij mij de suggestie dat TS heel veel ervaring heeft met kapotte wasmachines en dus vrij vaak een witgoed monteur spreekt (of er zelf eentje is, natuurlijk).
Maar zou een witgoedmonteur wel weten wat de beste wasmachine is? Ik denk dat de witgoedmonteur juist heel goed weet wat de slechte wasmachine is, hij komt die immers het vaaktste tegen. Maar de beste? Die ziet de witgoedmonteur niet, dus hoe kan de witgoedmonteur dan weten welke de beste is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
@pvoutput: Nee ik ben geen witgoedmonteur, ik ben blind dus ik vrees dat als ik witgoedmontuer was ik zou moeten concluderen dat er enkel slechte machines bestonden omdat mijn reparaties waarschijnlijk niet tot iets zouden leiden;-) Ook heb ik niet vaa kapote wasmachines. Maar in tegenstelling tot wat jij schrijft, denk ik d at een witgoedmontuer weldegelijk kan beoordelen wat een goede en wat en slechte wasmachine is. De witgoedmontuer ziet machines die gebruikt zijn, hoort hoe groot de gezinnen zijn/hoe vaak er gewassen wordt, weet heo oud de machine is en hoe verlseten/juist niet versleten de machine is na een bepaalde mate van gebruik/leeftijd. Maar afgaan op 1 montuer geeft geen objectief beeld, 15 verschillende(en dan niet de types die denken dat a-mekren altijd beter zijn omdat het a-mekren zijn) krijg je ch ene aardig beeld. Ook aan de hand van reviews overigens. Het grote zwakke putn van beko bij gezinsgebruik zijn koolborstels, daarover zal je ook de meeste klachten vinden op google. Maar nu zijn er gneoeg koolborstelloze modellen, en het zwakke putn is dus verdwenen. Die nieuwe modeleln gaan gemakkelijk 10 jaar mee.

@voor alle anderen:
Misschien werkt dit topic niet, dat kan. maar de rede waarom het niet werkt is niet metname de onoverzichtelijkheid, maar het feit dat a-merken het voordeel van de twijfel krijgen. een a-merk is een bedrijf dat zijn merknam verkoopt voor een hoge prijs, en daar soms goede kwalitiet tegenover zet. er zijn veel b-mekren die slecht zijn, daarom zijn de goede bedrijven/merken spelden ind e hooiberg, maar ze zijn er wel. Maar helaas zijn julie veel te goegefelijk tegenover de grote profiteurs. Je zou uit principe al niet moeten willen kopen bij een a-merk omdat je weet dat 50% van je betaale geld enle merk/marketing/grote/rijke directie/aandeelhoduers onzin is. de enige manier om de grote graaiers ten val te brenen is een groot kennisvled over goedkope producten die beter/vergelijkbar zijnmet de a-mekren, zodat mensen betalen voor wat een product kost, en niet voor de naam/rikdom van wat merken.

Dan over droomidee/auping: toevallig zijn de matrassen van droomidee erg sevig, en kunnen ze meer lichaamsgewicht aan dan auping toelaat dus die opmerkign is uit de lucht gegrepen. Door die aupign te kpen zal je als je matas versleten is nog langer moeten werken om er 1 te kopen, want door je koop heb je aupign verteld dat zelfs mensen met weinig geld wel blijven kopen ook als de prijzen nog verder omhooggaan.
iK vrees dat de enige manier om deze wereld weer normaal te krijgen is een regering met enkel linkse partijen, wettelik opgelegde maximumprijzen en winsten en via de overheid afgedwongen concurentiestrijd waardoor enkel het maximaal haalbare aan kwalitiet bij een alge prijs overiind blijft, want zelf doen mensen niets om grote merken te dwingen tot concurentie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrJP
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-09 22:08

HerrJP

!!!!!

De Tweakers mentaliteit bestaat echt nog wel hoor :)

Volgens mij kan je aankopen grof in drie groepen verdelen:
1 - Geen eisen aan het product dus doorgaans volstaat het goedkoopste
2 - Exact weten wat je wilt (eisen zijn duidelijk) en dus ga je opzoek naar de beste deal. Niet het goedkoopst maar ook niet altijd het duurst.
3 - Verliefd, eisen heb je niet, je wilt het hebben. Doorgaans een duurdere aanschaf ;)

Een niet tweaker zal zijn aankopen procentueel meer uit groep 1 en 3 doen. Een tweaker doet liever research etc (de tweakers mentaliteit) en zal dus meer aankopen doen vanuit groep 2.

Overigens vind ik onderstaande discutabel als naar een eerder topic kijk:
Uit eerder topic:
dicksterk schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 13:55:
@canonball: Wat jij zegt dacht ik eerst ook. Maar in de afgelopen 6 jaar is door diverse miskopen gelbkene dat gewicht eccht wel van invloed is. een bonell boxspring van ikea met pocketveringmatras van www.droomidee.nl doen hun wekr een jaar of 1,5 prima, maar de pocketveren werden daarna toch beduidend slapper. Er komt niet ozzeer een kuil in, maar de tegendruk neemt gewoon heel erg af.

Waarom ik geen 2000 wil uitgeven: omdat dat ook nies garandeert. een swissensebed dat na 4 of 6 jaaar totaal versleten is kom ik op internet ook meerdere malen tegen. Daarnast past het niet bij mijn levensstijl, ik zoek altijd de beste kwalitiet voor de beste prijs. Soms doe je dan een miskoop, maar vaak ook niet. Goedkoop is lang niet altijd duurkoop.

-o-o-0-o-o-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 13:14
dicksterk schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:28:
@pvoutput: Nee ik ben geen witgoedmonteur, ik ben blind
Huh hoe werkt dat precies? Lees je dan tekst hier voor en typ je wel blind?

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliso
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-09 13:26
Het pleiten voor bewuste aankopen doen i.p.v. kopen omdat iedereen het koopt snap ik en ben ook van mening dat dat tegenwoordig te weinig voorkomt. Maar zoals eerder gezegd is de pricewatch daar een veel beter middel voor vanwege het review systeem waarbij je vaak meerdere reviews en dus ook meerdere standpunten/invalshoeken te zien krijgt van mensen met verschillende eisen aan hetzelfde product. De steekproefpopulatie bij een topic is naar mijn mening veel te laag om een goed beeld te krijgen + dat vanwege de verminderde controle een topic gevoeliger is voor bijv. product placement.
Persoonlijk ben ik zelf vaak uren tot maanden bezig met vergelijkingsonderzoek voor het overgaan tot aankoop van een product en kan iedereen verzekeren dat dat vele euro's bespaart. Maar als iemand bijvoorbeeld blind een apple product koopt zonder enig onderzoek terwijl er altijd vergelijkbare goedkopere producten zijn is dat ook geen probleem. Diegene betaald dan voor het gemak wat eigenlijk ook geen slechte reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

*knip*

Orion84: kappen met die sneren naar de topicstarter, die voegen zeker niets toe aan dit topic.

[ Voor 84% gewijzigd door Orion84 op 16-08-2017 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
YoshiBignose schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 17:34:
[...]

Huh hoe werkt dat precies? Lees je dan tekst hier voor en typ je wel blind?
I see what you did here :+

Als hij werkelijk blind is ( ik twijfel er niet aan ) dan zal hij schermhulp hebben, en/of braillekeyboard.
Of Text2 Speech, maar gezien een aantal typefoutjes in normale woorden, denk ik een braille toetsenbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentry
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:27
Het objectieve vergelijkingsplatform is een nobel idee maar praktisch niet haalbaar zoals uit vorige reacties blijkt. Iedereen heeft een andere bias, per definitie weinig vergelijkingsmateriaal obv ervaring (wie heeft bijvoorbeeld ooit 15 matrassen of wasmachines gekocht en op lange duur vergeleken). Daar zijn andere instanties voor.

Daarnaast lijkt het er op dat je een kruistocht voert tegen "dure merken" die volgens jou niet altijd kwaliteit leveren. Mensen kopen echter ook gewoon beleving, een merk, een illusie. Zich proberen te onderscheiden van andere mensen. De tas die mijn vriendin koopt is qua prijs/kwaliteitcurve ook krankzinnig, bij 100,- euro houdt het wel zo'n beetje op met de toename van kwaliteit voor een dergelijke tas en toch komt er een ding van 800,-. Ik heb wel eens ergens gelezen dat als mensen de keuze hebben voor a.) een groter huis waarbij de buren een nog groter huis hebben of b.) een kleiner huis maar groter dan dat van de buren, de meeste mensen voor b gaan. Ik weet niet of dat helemaal waar is maar zegt wel iets over de psychologie achter aankoopgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21:47

Dan over droomidee/auping: toevallig zijn de matrassen van droomidee erg sevig, en kunnen ze meer lichaamsgewicht aan dan auping toelaat dus die opmerkign is uit de lucht gegrepen. Door die aupign te kpen zal je als je matas versleten is nog langer moeten werken om er 1 te kopen, want door je koop heb je aupign verteld dat zelfs mensen met weinig geld wel blijven kopen ook als de prijzen nog verder omhooggaan.
Tja, jij weegt maar liefst 150 kg en je vriendin ook. Dat betekent dat jullie een bed moeten hebben dat met gemak 300kg aan moet kunnen. Mijn partner en ik wegen samen niet eens 150kg, dat betekent dat ons bed 2x minder stevig hoeft te zijn als jouw bed. Of een matras een paar uurtjes per week 300kg moet dragen of 150kg is nogal een verschil, iets wat bij een uiteindelijke keuze dan ook wel van belang is. Voor ons is een bed van 600 euro prima om 10 jaar mee door te kunnen, jullie zullen een steviger/duurder bed moeten kopen om 10 jaar mee te kunnen doen...

Zo geldt het voor al dat soort zaken. Los van materiaal heb je het over kleur, diverse eisen, etc. Het beste product bestaat niet meer, er zijn teveel randzaken bij gekomen...

Bij een videokaart of harde schijf of processor is het redelijk eenvoudig. Dat zijn allemaal 'feitelijke' cijfers en benchmark testen waarmee je kan vergelijken. Daarbij maakt het niet uit wat 'je voelt', maar had je wel verschillende fabrikanten maar ook verschillende series. De ene serie was goed van een bepaald merk, terwijl een andere serie waardeloos was. De rasechte tweaker gaat misschien uren bezig zijn om zijn CPU te optimaliseren, maar dat is dan echt puur voor de hobby, want het heeft weinig nut meer... Voor de tijd die je er mee bezig bent kan je beter een paar tientjes extra neerleggen en een nieuwe CPU kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-09 13:14
President schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 19:22:
[...]

Bij een videokaart of harde schijf of processor is het redelijk eenvoudig. Dat zijn allemaal 'feitelijke' cijfers en benchmark testen waarmee je kan vergelijken. Daarbij maakt het niet uit wat 'je voelt', maar had je wel verschillende fabrikanten maar ook verschillende series. De ene serie was goed van een bepaald merk, terwijl een andere serie waardeloos was. De rasechte tweaker gaat misschien uren bezig zijn om zijn CPU te optimaliseren, maar dat is dan echt puur voor de hobby, want het heeft weinig nut meer... Voor de tijd die je er mee bezig bent kan je beter een paar tientjes extra neerleggen en een nieuwe CPU kopen :+
En ik denk alsnog dat het een verschil maakt als jij 8 uur per dag gamed met je videokaart tov iemand die alleen op het internet surft. Nou gaan videokaarten en cpu's niet zo heel snel kapot, maar het zal toch sneller slijten, meer stof in de koeler komen (hogere temperatuur) etc.

Ik woon alleen dus mijn bank slijt ook niet zo snel, met 4 kinderen en 2 honden wel. Dan zou je dus een stevigere en degelijkere bank moeten kopen.

We leven in een kapitalistisch land met vraag, aanbod en concurrentie dus grofweg gezien betekent een duurder product betere kwaliteit, maar er zijn op micro niveau natuurlijk wel koopjes te vinden. Lijkt me alleen onmogelijk om 1 topic voor te maken. In eerste instantie dacht ik dat het om woningen ging :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:00

DropjesLover

Dit dus ->

Halfopen koptelefoon, extreem goede prijs kwaliteit verhouding : Superlux HD 681, €19 bij Conrad.
Ideaal voor op werk of in het OV, nauwelijks lek naar buiten en je krijgt toch nog wat van je omgeving mee. Nadeeltje, na een paar uur krijg je zweterige oren van het nep-leer.
Gevonden na kijken en reviews lezen hier op GoT, ik wilde er niet te veel aan kwijt zijn.
https://www.conrad.nl/nl/...er-ear-zwart-1244052.html

USB 10.000mAh power bank, neem een (originele!!) Xiaomi. Kost nog geen €25 met gratis verzending op alibaba of gearbest (en even wachten uit China). Let wel op, deze worden ook nagemaakt door andere Chineese bedrijven...

Mijn €400 wasmachine met droger combinatie van een budget witgoed merk doet het tegen mijn verwachting in al 8 jaar (afkloppen). Prima prijs kwaliteit! Ben alleen merk en type ff kwijt, en deze zal vast niet meer leverbaar zijn natuurlijk... Volgens mij was het een Indesit.

Zulke tips bedoelde je toch?

[ Voor 15% gewijzigd door DropjesLover op 16-08-2017 22:21 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

Croga

The Unreasonable Man

maar het feit dat a-merken het voordeel van de twijfel krijgen.
Nee, a-merken blijken keer op keer beter te presteren in onafhankelijke massa-tests. Dat is heel wat anders.

Jij wilt uit gaan van de dingen die je op fora leest of de ervaring van een paar personen hier. Daat is niet hoe tweakers te werk gaan. Een tweaker neemt de wetenschappelijke benadering en in het geval van het soort producten waar je hier over spreekt luister je dan naar de consumenten organisaties die dit soort dingen al sinds jaar en dag wetenschappelijk testen. Met testmethoden die objectieve resultaten geven.

En dan blijkt keer op keer weer dat je bij Miele wilt zijn voor je wasmachine of als je de beste prijs/prestatie verhouding wilt bij Bosch, Zanussi of Whirlpool. En als je een kat in de zak wilt kopen moet je Beko nemen want onafhankelijke, objectieve tests geven keer op keer weer aan dat dat prul is.

Dit topic werkt niet omdat de insteek, "wat is jouw ervaring", niets zegt over de daadwerkelijke, objectieve, kwaliteit. En de gemiddelde tweaker wil onderbouwde meningen, geen unieke, niet te bewijzen en zeker niet te herhalen, ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dit is natuurlijk zoals eerder aangegeven totaal nutteloos.

Ieder mens heeft eigen wensen, en wat ik dus een "goede koop" vindt, kan voor een ander een absolute miskoop zijn.

Ik heb als student lang de goedkope bank van IKEA gehad. Voor mij prima, voor mijn vriendin absoluut afgrijzen. Niet zacht genoeg, lelijk, te weinig ruimte, niet dicht genoeg bij de grond. Terwijl ik daar gewoon op ga zitten, en het prima vind. Ik zou die bank elke student aanraden, zij zou hem iedereen afraden. Als we zoiets simpels als een bank al niet kunnen aanraden, hoe kunnen we dat dan in godsnaam gaan doen met producten als bedden, waar persoonlijke voorkeur een enorme rol speelt?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Puur uit interesse hoor.
Maar kan een slechtziende of zelfs een kleurenblinde eigenlijk een beeld vormen van design en responsiveness?

Naast specs is ook design toch echt een doorslaggevend voor een keuze. Als je niet kan zien wat voor kleur een bank heeft, of hoe een wasmachine eruit ziet, dan heeft dat helemaal geen impact op je keuze. Ja, dan kan je puur objectief op de specs afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:48

matroosoft

Lone Christian

Wat een gezeur hier.. 't lijkt wel maandagochtend. :) Wat TS bedoeld is dat iedereen gewoon zijn (subjectieve) mening geeft over aankopen die voor weinig geld veel waar blijken (of schijnen) te zijn. Tegenwoordig moet alles meetbaar zijn en daar is wat voor te zeggen, maar specs zeggen soms minder dan de helft. Voor de mensen die het nog niet begrijpen hier een voorbeeldje.

Maak sinds een jaartje ofzo gebruik van Tele2 voor mijn mobiel abonnement. Zeer tevreden mee. Vrijwel overal waar ik kom vergelijkbaar of beter bereik dan concurrerende netwerken. 4g/4GB/onbeperkt bel/sms voor €18p/m. Aanrader wat mij betreft!

Ps. Ik wil niet voor mod spelen maar wat mij betreft is de discussie over de nuttigheid van dit topic nu wel gevoerd. Ik zou of een slotje doen (liever niet) of gewoon die discussie afsluiten. :) no offense though

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

matroosoft schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 23:08:
Wat een gezeur hier.. 't lijkt wel maandagochtend. :) Wat TS bedoeld is dat iedereen gewoon zijn (subjectieve) mening geeft over aankopen die voor weinig geld veel waar blijken (of schijnen) te zijn. Tegenwoordig moet alles meetbaar zijn en daar is wat voor te zeggen, maar specs zeggen soms minder dan de helft. Voor de mensen die het nog niet begrijpen hier een voorbeeldje.

Maak sinds een jaartje ofzo gebruik van Tele2 voor mijn mobiel abonnement. Zeer tevreden mee. Vrijwel overal waar ik kom vergelijkbaar of beter bereik dan concurrerende netwerken. 4g/4GB/onbeperkt bel/sms voor €18p/m. Aanrader wat mij betreft!

Ps. Ik wil niet voor mod spelen maar wat mij betreft is de discussie over de nuttigheid van dit topic nu wel gevoerd. Ik zou of een slotje doen (liever niet) of gewoon die discussie afsluiten. :) no offense though
Tja, en dan gaat iedereen subjectieve reacties posten? Wat heb je daaraan?

Jij vindt Tele2 prima, ik vind ze simpelweg goedkoop, maar qua bereik houdt het niet altijd over. Is Tele2 nou een goede keuze of niet?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Goed, op zich is dit een interessant topic, maar in dit geval vrij stuurloos en veel te breed gekozen, zeker nu er ook allerhande tools beschikbaar zijn. Ik zie ook niet echt nut in het verplaatsen van dit topic naar elders. Verhalen over wasmachines kunnen in Themaforum Witgoed, telco's in Telecomproviders en Leveringen etc. Voor dit topic rest een slotje.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.