IPX en 2 X Windows Millenium

Pagina: 1
Acties:

• Trance-Denial
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04-2022

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Hallo!

Ik heb hier twee windows millenium pc's, 1x Engels, 1x Nl. Ik wil wat gamen!! Voor sommige spellen heb je echter IPX nodig. Ipx geinstalleerd (op beiden), maar niks. Gewoon netwerken, internet sharing, pingen & ander TCP/IP stuff werkt allemaal normaal, maar IPX wil percies helemaal niet!!

Na hier wat rondgezocht te hebben heb ik ook Netbeui geinstalleerd op beiden, mlaar ook dat brengt geen soelaas...

Is this a known problem?
Argl :r

Iemand een idee'tje?

btw, het gaat om de games:

Delta Force, 2 & 3 en Star Trek Pod Racer

Hulleup!!

Edit: communicatie verloopt via een 5 poorts hub, maar zoals ik al zei, 'gewoon' netwerken verloopt normaal...

Oewa oewa

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:48
Check het eens een keer door je TCP/IP weg te gooien want die kan je toch weer terug zetten. En als je het id hebt dat dat werkt dan gewoon TCP/IP terug zetten en IPX als standaard instellen (hij gaat toch over op TCP als dat nodig is).

Doet ie het ook niet als alleen ipx er in staat dan weet ik het helaas niet maar je kan bepaalde dingen instellen waardoor pc's juist wel met elkaar kunnen "praten" of juist niet.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Ik heb net gevonden dat je die IPX met NET DIAG (in command prompt) kan testen. Handig!
Daar zegt ie dat ie geen Diagnostic Servers kan vinden (ook al is er een).

Netbios op deze manier testen werkt dan weer wel...

Oewa oewa

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Wat blijkt? De IPX van Win98 werkt probleemloos. T is de freaking Win Me IPX die niet wil werken.
Nu ga ik proberen die Win98 IPX te 'distileren' en dan op de Me machineqs te zetten..

[topic=179601]

Oewa oewa

• Trance-Denial

Trance-Denial

gestroomlijnde bassline

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden (denk ik).
Inmiddels staat er Win98 op m'n pc, omdat Me echt té brak was/is.

Dus ik die IPX testen met tussen 2 Win98 machines... en nee, hij deed 't niet!!!

Door wat te klungelen heb ik ontdekt dat ie de IPX op mijn eerste netwerkkaart gebruikte (ik heb er twee: één voor internet en één voor het netwerk). Als ik de binding van m'n internetnetwerkkaart met IPX afzette, lukte het uiteindelijk wel...

Natuurlijk vraag ik me nu af of dit onder windows millenium ook zou gewerkt hebben... .?

:)

Oewa oewa

Verwijderd

gewoon nog ff ME installen :+

Sjees lul je altijd zo in je zelf :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

ah IPX is niet nodig voor internet he! Alleen de protocollen installeren die je echt nodig hebt, anders heb je alleen maar onnodig lange opstarttijd, meer geheugengebruik etc.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 23 juli 2001 23:41 schreef limoentje het volgende:
ah IPX is niet nodig voor internet he! Alleen de protocollen installeren die je echt nodig hebt, anders heb je alleen maar onnodig lange opstarttijd, meer geheugengebruik etc.
Even bij de les blijven :Y)
Hij wilde er ook mee gamen ;)
Op maandag 23 juli 2001 23:35 schreef Trance-Denial het volgende:
Natuurlijk vraag ik me nu af of dit onder windows millenium ook zou gewerkt hebben... .?
De kans is vrij groot, ik zou niet weten waarom het onder WinME niet zou werken...

Maar er is maar één manier om er achter te komen, en dat is door het uit te proberen *D
Pagina: 1