De toegangspoort aansluiten op de Pi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:09

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Wij hebben een huis gekocht met een electrische poort. Echt waar. Het is een poort met een 433Mhz zender, vermoedelijk is die gecodeeerd. Of hopelijk.

Ik heb een 433mhz zender in mijn raspberry pi zitten om het licht mee te bedienen, werkt prima met de action ontvangers: Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met je smartphone & een R...

Zou ik diezelfde pi kunnen gebruiken voor de poort? En hoe zou ik die kunnen leren welk signaal te geven? Of zou daar een andere driver voor de 433mhz zender voor nodig zijn?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_x007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 14:21
Zoals je zelf al zegt is die hopelijk gecodeerd, en meestal gaat dat door middel van een rolling code (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_code). Als dat zo is is er zover ik weet geen makkelijke oplossing om het toch van de Raspberry Pi te bedienen.
Ik zou als ik jou was even een 433mhz ontvanger aan je Raspberry Pi of aan een arduino hangen en controleren wat de zender verstuurd. Wel even uitkijken dat de zender en ontvanger niet te erg uit de pas gaan lopen, dit kan bij een rolling code voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:10
Dit is meer een domotica dingetje... Move WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:50
pjottum schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:29:
Wij hebben een huis gekocht met een electrische poort. Echt waar. Het is een poort met een 433Mhz zender, vermoedelijk is die gecodeeerd. Of hopelijk.

Ik heb een 433mhz zender in mijn raspberry pi zitten om het licht mee te bedienen, werkt prima met de action ontvangers: Maybe, just maybe, someone cares.: Lampen schakelen met je smartphone & een R...

Zou ik diezelfde pi kunnen gebruiken voor de poort? En hoe zou ik die kunnen leren welk signaal te geven? Of zou daar een andere driver voor de 433mhz zender voor nodig zijn?
Welk merk is de poort controller?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Mr_x007 schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 11:28:
Zoals je zelf al zegt is die hopelijk gecodeerd, en meestal gaat dat door middel van een rolling code (zie https://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_code). Als dat zo is is er zover ik weet geen makkelijke oplossing om het toch van de Raspberry Pi te bedienen.
In dat geval zou je een al gekoppelde afstandsbediening open kunnen maken en de contacten voor de knop met je RPi kunnen verbinden.