Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• PimBr
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 06-08 12:36
Mijn vraag
Ik heb op mijn SSD de windows partitie verkleind. Dat leek goed te zijn gegaan tot 'ie opnieuw opstartte. Bios post geeft geen beeld. Als ik 'm unplug wel en boot 'ie netjes de schijf waar Linux Mint op staat. Ik heb eerst een CMOS reset gedaan, toen op het mobo AHCI aangezet, op 6/s en 3/s maar dit heeft niet geholpen.

Allemaal geprobeerd op meerdere poorten.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Kingston SSD
ASUS F1A75-M LE mobo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
bovenstaande

Alle reacties

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:47
Heb je een externe docking voor HDD's/SSD's? Anders kan je eerst booten vanaf een alternatief OS en dan de SSD connecten en scannen op fouten, etc.

In het ergste geval een image/backup maken van je partitie en SSD formatteren en backup terugzetten.

[ Voor 26% gewijzigd door TECHcrime op 15-08-2017 17:52 ]

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Weet je zeker dat het de SSD is, en dat je niet per ongeluk gewoon je Windows om zeep hebt geholpen? Kan je nog wel de SSD zien als je via je Linux Mint schijf boot?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• TECHcrime
Nat-Water schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:52:
Weet je zeker dat het de SSD is, en dat je niet per ongeluk gewoon je Windows om zeep hebt geholpen? Kan je nog wel de SSD zien als je via je Linux Mint schijf boot?
Niet in de BIOS komen met de SSD connected en wel in de BIOS komen als de SSD niet connected is.. Lijkt me een hardwarematig dingetje vooralsnog.

• PimBr
Dat ga ik proberen, externe docking.

Ik weet wel zeker dat ik Windows om zeep heb geholpen maar ik kan de schijf niet zien in Mint omdat 'ie niet boot als de schijf ingeplugd zit.

• TECHcrime
Voor SSD's heb je vaak ook een USB koppelstukje zoals:
https://www.acesdirect.nl..._sata_iii_h/USB3S2SAT3CB/

• PimBr
USB docking werkt ook niet...

• PimBr
TECHcrime schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:53:
[...]

Niet in de BIOS komen met de SSD connected en wel in de BIOS komen als de SSD niet connected is.. Lijkt me een hardwarematig dingetje vooralsnog.
Dat zou wel erg toevallig zijn na het resizen van een Windows partitie, Windows zou toch gewoon corrupt moeten zijn nu?

• PimBr
Ik had een idee, ik doe de SSD in een oude laptop en start een USB resque op. Windows installeert nu. Even afwachten of dit de oplossing is.
Pagina: 1