Nieuwe ipad, 2gb bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 16:58
Hoi,
Ik wil een nieuwe ipad kopen. Ik hen nu een air 2 met 16gb. De bottleneck is die 16 gb (weer wat geleerd). Maar nu: voor 500 euro heb ik een ipad 2017, alleen dan ga ik wel qua scherm een stap terug. Voor 599 heb ik een revised ipad pro 2016. Beide 128 gb. Voor 700 heb ik de nieuwste ipad pro met 4 gb werkgeheugen, maar wel 64 gb. Welke van de 3 is het beste? Ik neig naar de ipad pro 2016, deze is qua prijs nog enigszins acceptabel. Ik vrees alleen dat de 2gb de bottleneck wordt?
Ik vind wel dat ik er voor elke 100 euro er een jaar langer mee moet doen. Deze ipad heb ik vanaf de release en had ik nooit vervangen als de 16gb niet de spuigaten uitloopt. Wat is jullie verwachting blijft 2gb genoeg de komende jaren? Eigenlijk zou ik het mooi vinden als de ipad de 5 jaar haalt, of na 3 jaar met nog een mooie restwaarde verkocht kan worden.
Mvg,
Joël
Ojah ik wil niet super intensieve dingen gebruiken, maar wel simpel wat foto's en video's bewerken.

[ Voor 5% gewijzigd door Joel22 op 15-08-2017 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Ja die 2GB intern geheugen is voorlopig wel genoeg. De iPad 2017 heeft ook nog steeds 2GB memory en dat is voldoende voor een geoptimaliseerd OS met standaard apps zoals jij gebruikt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joel22
OkselFris schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:42:
Ja die 2GB intern geheugen is voorlopig wel genoeg. De iPad 2017 heeft ook nog steeds 2GB memory en dat is voldoende voor een geoptimaliseerd OS met standaard apps zoals jij gebruikt.
Thx! Merk dst ik stiekem ook android overweeg, maar heb nooit het idee dat ik daar jaren mee vooruit kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:10
De beste? De nieuwe iPad pro, daar ga je geen spijt van krijgen. Wij hebben hier een iPad mini 4 voor de kids, mijn vriendin heeft de iPad 2017 en ik de pro (verschil moet er zijn he ;)

Ik zou in jouw geval geen iPad 2017 nemen, want komende van een air 2 gaat het scherm je echt tegenvallen.

Voor video en foto bewerking is de pro ideaal. Ik gebruik m in combinatie met de pencil.

Android zou ik niet doen, het app aanbod voor de iPad is vele malen interessanter dan voor een Android tablet...

[ Voor 13% gewijzigd door Jimijames75 op 16-08-2017 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Van wat ik om mij heen hoor zou ik voor een tablet (als je er flink wat mee wilt gaan doen, meer dan wat browsen, mailen en youtube) echt voor een iPad gaan. Apple heeft lange ondersteuning voor iOS. En laat je niet gek maken door die 2GB. Anders dan bij Android (die resources vreet) heeft Apple iOS geoptimaliseerd voor die 2GB. Ze hoeven niet rekening te houden met andere configuraties, dus dat is een voordeel.

De iPad 2017 is inderdaad een soort van onnodig budgetmodel waarbij je een spiegelend scherm hebt. Je moet voor jezelf uit maken of de iPad pro van vorig jaar voldoende is wat jij met het ding wilt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
Ik zie niet waarom je van een air 2 naar een ipad 2017 zou willen gaan.

De 2017 heeft;

-Een slechter spiegelend scherm,
-Is nauwelijks sneller; A8X v.s A9
-Dikker
-Zwaarder
- Het verschil is 3 jaar en je krijgt er op bijna alle punten een slechtere ipad voor terug.

Als dit een investering is voor meerdere jaren dan raad ik het je sterk af om alleen voor de verhoogde opslag zoveel uit te geven. Dan kun je nog beter je 16GB air 2 verkopen, en een 2e hands air 2 64/128gb variant kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joel22
Jeffrey88 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:01:
Ik zie niet waarom je van een air 2 naar een ipad 2017 zou willen gaan.

De 2017 heeft;

-Een slechter spiegelend scherm,
-Is nauwelijks sneller; A8X v.s A9
-Dikker
-Zwaarder
- Het verschil is 3 jaar en je krijgt er op bijna alle punten een slechtere ipad voor terug.

Als dit een investering is voor meerdere jaren dan raad ik het je sterk af om alleen voor de verhoogde opslag zoveel uit te geven. Dan kun je nog beter je 16GB air 2 verkopen, en een 2e hands air 2 64/128gb variant kopen.
Die laat ik ook links liggen, twijfelde tussen de nieuwe en oude pro. De air2 voldoet inderdaad nog prima, maar helaas is 16gb voor mij te weinig. Maar ag heb hem 2e hands gekocht en vang er nu nog 200 euro voor van familie. Nu ga ik toch over op de nieuwste ipad, want dan is het (naast meer opslag) tenminste een echte stap met het oog op toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaPPa03
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-09 08:38
Joel22 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 14:16:
[...]

Die laat ik ook links liggen, twijfelde tussen de nieuwe en oude pro. De air2 voldoet inderdaad nog prima, maar helaas is 16gb voor mij te weinig. Maar ag heb hem 2e hands gekocht en vang er nu nog 200 euro voor van familie. Nu ga ik toch over op de nieuwste ipad, want dan is het (naast meer opslag) tenminste een echte stap met het oog op toekomst.
Ik ben de iPad Pro 9.7" naar de 10.5" gegaan en ik merk een behoorlijk verschil qua werkgeheugen dat van 2 naar 4gb is gegaan. Apps blijven langer 'open staan' waardoor je sneller kunt multitasken. Ik vond het op de 9.7" geen probleem maar merk wel degelijk het verschil, games spelen, terug naar Affinity Photo, mail typen en zo weer verder gaan met de game, dat kon ik wel vergeten op de 9,7".

Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe

Pagina: 1