Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Mitchell
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-10-2023
Beste,

Vorige week heb ik mijn Nexus 5X na contact met LG voor reparatie van het bekende bootloop probleem opgestuurd naar Dr.Mobile. Volgens LG kan dit via garantie gerepareerd worden.
Nu krijg ik een mail van Dr.Mobile dat de reparatie buiten de garantie valt omdat mijn telefoon een barst in het scherm heeft. Mijn telefoon is nooit gevallen en deze barst staat compleet los van de fabrieksfout van LG (het bootloop probleem).
Hierdoor moet ik nu totaal €165,- betalen voor de gehele reparatie of €36,- om mijn mobiel in dezelfde staat teruggestuurd te krijgen.

Mijn vraag is of dit zomaar kan en mag? Omdat LG een fabricagefout heeft gemaakt met de Nexus toestellen word ik nu de dupe?

Ik hoor graag van jullie of ik nog andere optie's heb en wat ik verder nog zou kunnen doen met deze situatie.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingmarv
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 15:28
Heb je dit kunnen oplossen? Ondertussen heb ik hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:52
Check even het Nexus 5X topic over het bootloop probleem: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1648100/0

Voor wat betreft het afschuiven op de barst in je scherm, dat lijkt me nogal kort door de bocht maar ik zou je zo niet kunnen helpen. Heb je evt. rechtsbijstand om advies te vragen?

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• Timon989
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-08 23:42
ik heb hetzelfde probleem. Ik heb gebeld met de klantenservice van LG, ze zeiden dat inderdaad het scherm eerst gerepareerd moet worden voor de bootloop( die dan wel onder garantie valt). Dat is toch niet verbonden? Weet iemand al meer hier over? Juridisch gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shalaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:48
Mijn telefoon vorige week terug gekregen van BOL.com. Ongerepareerd.
Precies hetzelfde probleem

Na veel mail en telefoon contact kon ik in ieder geval niks voor elkaar krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:06
Mijn vermoedens:
Ik gok dat ze het scherm er af moeten halen om de telefoon te repareren. Een kapot scherm kunnen ze dan vervolgens niet meer terug zetten (waarschijnlijk omdat het dan in stukken ligt).
Die kosten voor het nieuwe scherm willen ze dus op jou/jullie verhalen.

Dit staat dan verder los van de vraag of het terecht is dat ze dit niet vergoeden..

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:09
@TheFes Nee, alleen de achterkant moet eraf. Probleem is dat reparatiebedrijven geen gedeeltelijke reparaties uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:20
Hier een soortgelijk probleem via Coolblue. Bootloop en ze gooien het op oxidatie bij de simkaart.. 36 euro om het toestel defect terug te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een probleem met de nexus 5x deze is aangeschaft in mei 2016. Begin deze maand (augustus 2017) wil ik s morgens t nieuws lezen zoals iedere morgen en ineens zonder enig voorteken is mn scherm zwart. Via bootloop kon ik het toestel enkele malen resetten. Maar gebeurde helaas niets. Ik was super zuinig op mn telefoon en deze is nooit in aanraking gekomen met vocht. Maar lg heeft problemen met dit type toestel en maakt zich een soort van uit de voeten door zgn. je telefoon naar een extern bedrijf Teleplan. die je om t geloofwaardig te doen lijken een foto stuurt met zgn. bewijs van een vochtprobleem op het moederbord. Ja.. ja zo kom je makkelijk van het bewuste moederbord problematiek bij dit toestel af! Bij Mediamarkt Binnenwegplein is er geen een LG telefoon te vinden. Vroeg een medewerker waarom en hij gaf aan dat de samenwerking met lg en mediamarkt opgeheven is. Iemand van lg gaf te kennen dat dit niet t geval is. Al met al er zit hier eeb luchtje aan...plus kreeg ik van een verkoper het verhaal dat ze makkelijk de foto's kunnen manupuleren.. Jaja hoezo vochtschade?? En LG ik hoop dat niemand hier meer in trapt! Wees eerlijk! Je kan dan twee jaar garantie geven op t toestel maar alle reparaties op vochtschade sturen, lekker makkelijk! Ik heb het toestal voor € 350 gekocht en moet nu voor zgn vochtschade €246 betalen ( de lg nexus is nu voor deze prijs in de webshop te koop). Wie o wie gaat DIT ooit stoppen?!!!! Kunnen we hier wat mee doen?? Ik voel me door lg zo bedrogen!!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn,

ik heb net hetzelfde voor. Wat heb jij verder ondernomen?

Mvg,

Gudrun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 21:13
Hier nog iemand met scherm vervangen bij de nexus 5x en nu bootloop.
Nog niet opgestuurd, iemand al een positief bericht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzo9
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-08 18:25
De nexus 5x van mijn vrouw kreeg vandaag last van het gevreesde bootloop probleem. Na enig tijd zoeken dacht ik een oplossing gevonden te hebben, was het helaas voor korte duur.

Na een wat intensievere zoektocht ben ik tot de conclusie gekomen dat je hier in europa gewoon het zaadje bent als je op deze probleem stuit. Het komt er een beetje op neer dat de problemen vooral voorkwamen na de laatste updates van google. Het is geen software fout, maar het gaat hier om een hardware fout van Qualcomm en specifiek bij alle toestellen met een 808 en een 810 mobile processor.

Op 1 van de honderden forums dat ik heb afgestruind, was er iemand dat zijn toestel met de bootloop succesvol heeft terug gezet naar android 6.0 en kon hij aantonen met de app CSU Z dat zijn toestel cores 0 tot 3 in tegenstelling van toestellen met de laatste updates dat cores 0 tot 5 gebruiken. Daar ligt namelijk de overheating probleem.

Er wordt overal geklaagd en de klachten blijven komen. Wat ik al zei is dat hier in Europa of beter gezegd Nederland, worden wij hier een oor aangenaaid. Waar er in US en Canada en misschien nog meer landen, het toestel netjes en kosteloos word vervangen door of LG of Google. Stuiten wij hier op tegen een muur.
Er zijn inderdaad oplossingen, maar een aantal daarvan zijn tijdelijk en de ander, zoals via een flash je toestel een android versie terug te zetten, zijn voorals nog experimenteel, niet getest en geheel voor eigen risico met tot nu toe een slagingskans van 50%.

Ik ben hierdoor genoodzaakt om morgen een ander toestel voor mijn vrouw te halen (gezien deze tijd je erg afhankelijk bent van een mobieltje) en vrees ik hierbij ook voor mijn eigen toestel dat overigens ook een nexus 5x is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luuk knoops
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-06 18:25
Is er geen oplossing om zelf dit probleem op te lossen? De android opnieuw installeren? Of werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32
Ik had een paar maanden geleden het bootloop probleem met mijn N5X.
Toestel perfecte staat op 1 minimaal zichtbaar krasje op het scherm na.
Terug gegaan naar de Mediamarkt daar het toestel ingenomen (maken er diverse foto's van).
Na een week of 3 toestel terug gekregen (volledig vergoed) met nieuw moederbord. Binnen een paar uur precies hetzelfde probleem dus weer terug en weer 3 weken moeten wachten (gelukkig mijn N5 als reserve liggen) voordat ik hem weer terug heb gekregen in perfecte staat.
Inmiddels weer 2 maanden verder en doet weer wat ie moet doen.
Afgezien van het ongemak dat je hem even kwijt bent ben ik netjes geholpen en is het allemaal goed opgelost.

Btw de N5 heeft/had ook een soortgelijk probleem maar dat is zelf gemakkelijk op te lossen. Lijkt hetzelfde maar staat helemaal lost van het N5X probleem.

Edit: ik zou straks even kunnen kijken welke reparatie service de mijne is geweest maar dat zal overal wel hetzelfde zijn (LG rep service??)

[ Voor 7% gewijzigd door Ad de Jong op 10-09-2017 09:42 ]

Mijn profiel op Discogs

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:24
Hier ook een Nexus 5X met het bootloop probleem. Ook afgewezen door LG/Teleplan omdat "er een barst zit in het glas van de achter camera. Daarnaast is er vochtschade geconstateerd in het toestel." Wat een onzin en heeft niets met het probleem te maken. Dit is gewoon een fabricagefout gezien de vele probleemgevallen die je overal leest.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:09

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Binnen de eerste 6 maanden na aankoop moet de verkoper aantonen (lees: bewijzen!) dat het probleem waarvoor garantie wordt geclaimd is ontstaan door handelen van de gebruiker. Oftewel in dit geval: er moet een duidelijk causaal verband zijn tussen de barst in het scherm en de bootloop. Die lijkt me er niet te zijn, dus zullen ze gewoon kostenloos moeten repareren. Hoe ze dat dan doen met het scherm, tja dat is kort gezegd hun pakkie aan. Ze mogen de barst laten zitten in elk geval, de gebruiker hoeft er nou ook niet per se beter van te worden.

Maar ja... gelijk hebben en gelijk krijgen zijn 2 verschillende dingen. Ik denk dat het een gang naar de rechter wordt als ik alle reactie zo lees; dit lijkt hun standaard werkwijze te zijn.

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Ruim een maand geleden ook bootloop probleem. Via Mediamarkt Duiven keurig afgehandeld en opgelost. Toestel 16 maanden oud. Onder garantie opgelost. Schijnt dat het een software fout was? Draait nu enkele dagen 8.0 zeer soepel!

Ben echt heel tevreden met dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Mitchell,

Ik heb dezelfde ervaring inmiddels. Heb het toestel opgestuurd ter reparatie ivm bootloop, kreeg de melding dat er een barst in het scherm zat. Ik weet zeker dat deze zonder barsten is opgestuurd.
Ik krijg van Teleplan een prijsopgave van 165,= omdat ze niet aan deelreparaties doen ??

Kun je aangeven waar de barst zit?
bij mijn toetsel zit hij rechtsboven (vanaf luidspreker sleufje) naar zijkant.

Heb LG gevraagd of deze barst door de hitte van de processor zou kunnen ontstaan, maar zij geven aan van niet.

Daar heb ik mijn twijfels bij.

Ben benieuwd.

Groet,

Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:32
Toen ik mijn toestel bij de MM inleverde voor reparatie hebben ze er diverse foto's van gemaakt misschien bij jullie ook?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hetzelfde probleem.. sinds eind juli.. Gezien de winkel waar ik het toestel aankocht failliet is sinds oktober vorig jaar |:( heb ik LG Benelux gecontacteerd. Zij hebben me doorverwezen naar Dr. Mobile. Toestel onder betaling opgestuurd en teruggekregen (na zowel LG als Dr. Mobile) herhaaldelijk gecontacteerd te hebben voor een update!, met de boodschap 'gezien het om een Frans toestel gaat, dient u contact op te nemen met LG France'! Bij nazicht van het toestel, blijkt dat ze het wel geopend hebben (grrr!).

Contact opgenomen via chat-dienst online van LG France (op geen andere manier mogelijk) en toestel opgestuurd met ontvangstbewijs naar hun reparatiecentrum in Boulogne-sur-mer. Daar is het toestel al sinds 25 september! Al herhaaldelijk LG France gecontacteerd, maar zonder resultaat. |:( Vandaag na aandringen! een e-mailadres ontvangen om hun reparatiecentrum te kunnen contacteren (ze bleven mij telkens het telefoonnummer van dat centrum doorsturen maar is niet te bereiken vanuit België). E-mail is net verstuurd.. ik ben benieuwd.. verwacht er niet meer veel van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quazie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-08 15:51
Hier ook een 5X in de bootloop. Toestel is ongeveer 14mnd oud.

Opgestuurd naar Coolblue en zij gooien het ook op "enige vorm van vochtschade":
Het toestel werd deskundig geëvalueerd door de erkende reparatiedienst van de fabrikant.
Deze stelde volgend defect vast:

Onherstelbare oxidatie

Helaas is het niet mogelijk om deze schade te repareren. Ook valt de schade niet onder de
garantievoorwaarden.
Geen foto's als bewijs erbij, trouwens. Toestel heeft altijd in een hoesje gezeten en is niet in aanraking met water gekomen. Ik geloof er weinig van.

Heeft iemand al succesvol actie ondernomen tegen dergelijke praktijken?

Mijn PC'tje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Ik heb hetzelfde probleem, klein barstje + bootloop = geen garantie. Bij mij is het Bol.com die niet wilt buigen.
Ik heb ondertussen het toestel terug gekregen en met volgend stappenplan (tijdelijk?) kunnen herstellen:
https://forum.xda-develop...otloop-death-fix-t3641199

Ik moest de bootloader nog wel unlocken maar ik heb het toestel terwijl hij in de bootloop zat verwarmd met de haardroger tot hij in android bootte. Vervolgens snel OEM unlock ingeschakeld en bingo 8)

Morgen neem ik contact op met de consumentenombudsdienst in België, misschien ook testaankoop. Ik heb er niet veel hoop in want er staan al verschillende soortgelijke verhalen op testaankoop. Maar niet geschoten is altijd mis.

https://www.test-aankoop....erenceid=CPTBE00119724-26
https://www.test-aankoop....erenceid=CPTBE00139693-13
https://www.test-aankoop....erenceid=CPTBE00212083-41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
De consumentenombudsdienst (Belgie) heeft me aangeraden om een klacht neer te leggen op: https://www.consumentenombudsdienst.be/nl

Ondertussen zijn er nog mails teruggekomen van Bol.com waarin ze zeggen dat het inderdaad onder de garantie valt maar dat de monteurs het toestel moeten openen en hierdoor het scherm harder beschadigd wordt. Dit is volgens mij gewoon een leugen. Als je kijkt op https://nl.ifixit.com/Gui...erboard+Replacement/60278 dan zie je duidelijk dat er aan het scherm niets moet gebeuren.
Ze gaan me terugbellen.

• Fiejj
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-12-2024
Ook mijn Nexus 5X (augustus 2016) is twee weken geleden in een bootloop gegaan. Na m'n vorige Nexus 5 de tweede telefoon die dit probleem heeft. Omdat ik nog binnen de garantie zat, heb ik het toestel opgestuurd naar LG (via Coolblue). Ik krijg nu bericht dat het defect niet binnen de garantie valt, omdat er door een 'derde partij' aan het toestel gewerkt zou zijn. Er is echter nooit iets mee gebeurd (nooit zelf opengemaakt of ergens laten repareren). Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken? Het is mijn woord tegen LG...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 12:53
weg, verkeerde topic

[ Voor 97% gewijzigd door Munchkin op 23-01-2018 14:06 . Reden: weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn N5X opgestuurd naar Coolblue. Bootloop. Telefoon heeft altijd zonder problemen gewerkt en vandaag hing hij zich op. Telefoon schakelde zelf uit en kwam in bootloop terecht.

Eens zien wat de geboden oplossing wordt. Ik neem aan dat Coolblue toch ook op moet merken dat er veel n5x'en terug komen met dit probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telefoon retour gekregen via Coolblue, het moederbord is vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisVanHoute
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 21:30
Teleplan, bijzonder bedrijf. Zojuist een telefoontje gekregen van de klantenservice van belsimpel. Verhaal is als volgt. Dit weekend geraakte de Nexus 5x in een bootloop bij het gebruiken van de Facebook app. Niets bijzonders aan het doen. Na vriendelijk contact met belsimpel over wat nu te doen de telfoon opgestuurd voor reparatie. Gisteren een mail met een betaalverzoek van Teleplan het reparatiebedrag van 285 euro over te maken ivm het ontbreken van het garantiebewijs. Wederom gebeld met belsimpel en netjes te woord gestaan dat dit waarschijnlijk een foutje is en dat ik binnen een aantal werkdagen antwoord krijg. Zojuist terug gebeld door dezelfde klantenservice dat er (nu opeens) vochtschade is ontdekt waardoor er alsnog betaald moet worden voor reparatie. Bijgevoegd is een nietszeggende foto van de oplaad connector waar wat witte aanslag op zit. GEEN foto van de uitgeslagen vocht indicator op het mainbord.

Ik vind het een beetje zorgelijk dat deze informatie zo achteraf nog gewijzigd wordt. Wat hiermee te doen?
Ter info, het toestel heeft werkelijk nog nooit vocht gezien anders dan de vochtige adem in de microfoon bij een verhit gesprek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rich1984
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-03-2024
Beste JorisVanHoute

Ik heb ook gisteren bericht gehad dat mijn toestel (nexus5X) met hetzelfde probleem gerepareerd kan worden voor € 285 en dat het niet onder de garantie valt. Er staat geen reden bij waarom hij afgekeurd zou zijn. Daarom heb ik dan ook contact opgenomen met Belsimpel. Welke mij aangaf te wachten aangezien zij contact op zouden nemen. Het zou een administratief probleem kunnen zijn is wat ze mij vertelde. Dit zou kunnen aangezien ik de bon niet had bijgevoegd en door belsimpel zou worden verstuurd.

Voor mij nog even afwachten dus. Zou je de foto kunnen opsturen via een privé bericht. Wie weet gaan ze in de fout door een foto te versturen van een andere telefoon.

groeten

Richard van het E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisVanHoute
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-09 21:30
rich1984 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 23:39:
Beste JorisVanHoute

Ik heb ook gisteren bericht gehad dat mijn toestel (nexus5X) met hetzelfde probleem gerepareerd kan worden voor € 285 en dat het niet onder de garantie valt. Er staat geen reden bij waarom hij afgekeurd zou zijn. Daarom heb ik dan ook contact opgenomen met Belsimpel. Welke mij aangaf te wachten aangezien zij contact op zouden nemen. Het zou een administratief probleem kunnen zijn is wat ze mij vertelde. Dit zou kunnen aangezien ik de bon niet had bijgevoegd en door belsimpel zou worden verstuurd.

Voor mij nog even afwachten dus. Zou je de foto kunnen opsturen via een privé bericht. Wie weet gaan ze in de fout door een foto te versturen van een andere telefoon.

groeten

Richard van het E
Ik ben erg benieuwd wat voor reden er bij jou nog boven water komt. Dit is tot nu toe namelijk een identiek verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kacang
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
En? Hoe is het afgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerpesLabialis
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-06-2023
Sinds vandaag ook mijn 5X in de bootloop.
Ben wel benieuwd naar de laatste posts, hoe is het afgelopen.
Ik heb hem ook via Belsimpel en als ik 285 moet betalen aan reparatiekosten voor een toestel waar 288 voor betaald heb. 8)7

Bovendien heb ik ook een barst in het scherm, dus als ik het hier terug lees een lastig verhaal.
Vermoed dat ik een nieuw toestel kan gaan uitzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren raakte mijn 5x in een bootloop. Het schijnt te maken hebben met het warm/koud worden van een chip, waardoor deze niet lekker contact meer maakt. Een video hoe iemand 't oplost staat op youtube, https://ruclip.com/video/...exus-5x-bootloop-fix.html

Nu heb ik zelf de spullen hier niet voor en heb het moederbordje los gehaald en in de oven gedaan op 190 graden. Vervolgens de chip aangeduwd, laten afkoelen en weer in elkaar gezet.

Het werkt sinds een ochtendje weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Die van mijn vrouw eergister. Doh.

Zit nog in garantieperiode. Eens kijken of dat iets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het gebruik van de Facebook app ook de Nexus 5x in bootloop. Telefoon is 16 maanden oud. Cachegeheugen gewist en naar fabrieksinstellingen terug gezet, zonder effect.
Via Belsimpel opgestuurd naar dynafix. Kreeg ook het antwoord dat er vochtschade is geconstateerd en het niet binnen garantie valt, terwijl ik heel zuinig op m'n telefoon ben geweest. Kosten 295 euro. Heb het nu ongerepareerd retour gekregen en daarna heb ik zelf contact met LG opgenomen. Ook zij blijven vasthouden aan vochtschade en weigeren verder actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maureeze
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-12-2023
Sinds vorige week heb ik ook een boot loop probleem op mijn Nexus 5X. Het toestel vertoont geen krassen of beschadigingen.

Ik heb LG gemaild, die gaven aan dat ik contact op moest nemen met iBood, waar de telefoon gekocht is.

Ik ben inmiddels wel buiten de garantie (maart 2016), maar ik mag toch wel verwachten dat een telefoon minimaal 3 jaar normaal moet meegaan? Deugdelijk product... 8)7

Heeft iemand ervaring met een reparatieverzoek buiten de garantie?
Pagina: 1