Welk Internet Abonnement?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 12:41
Vraagje, ik heb vandaag mij eerste eigen huisje. (huurwoning)

Nou wil ik het zo goedkoop mogelijk doen, nou zat ik te denken aan om alleen internet te doen. (want tv kijken doe ik toch bijna nooit)

Nou heb ik keuze uit:

T - Mobile
Ziggo
Telfort
Online.nl <-- die ken ik niet.

Nou wil ik wel graag wat download snelheid hebben, modem kan ik zelf wel naar wens instellen voor wat snelheids winst. Ik moet kunnen streamen naar mijn chromecast 1080p.

Nou zag ik dat T Mobile ver wegst de goedkoopste is met een upload van 20MB en Download van 20MB
Dit moet mij genoeg lijken toch? (23 euro pm)

Iemand die mij tips kan geven? of mij wat aan kan raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 08:49

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Wil je maximale up- en download, ontkom je niet aan Ziggo. (Tenzij glas leverbaar is.)
De vraag is of je 60 EUR per maand over hebt voor 300/30. :)

Wil je het toch combineren met TV, kan het wel interessant zijn.
Prijzen had je zelf waarschijnlijk al gevonden.

Ik heb destijds gekozen voor Ziggo. Domweg vanwege de hogere maximumsnelheden. Als ieder tientje er 1 is en het goedkoopste instap pakket al aan de prijs, kun je wellicht beter kijken naar iets als T-Mobile.

Overigens is T-Mobile 20/2, niet 20/20. :) (Vond het al zo'n rare snelheid voor ADSL.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
unezra schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:00:
Wil je maximale up- en download, ontkom je niet aan Ziggo. (Tenzij glas leverbaar is.)

Ik heb destijds gekozen voor Ziggo. Domweg vanwege de hogere maximumsnelheden. Als ieder tientje er 1 is en het goedkoopste instap pakket al aan de prijs, kun je wellicht beter kijken naar iets als T-Mobile.

Overigens is T-Mobile 20/2, niet 20/20. :) (Vond het al zo'n rare snelheid voor ADSL.)
Ja, oeps tikfoutje. Ja, heb het momenteel niet heel breed. maar 20/20 is toch goed genoeg? voor 23 euro per maand. Zolang ik maar full HD kan streamen naar mijn Chromecast zonder hapers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

20/20 is T-Mobile glasvezel ;) , en is idd snel zat (in het echt is het zelfs 30/30).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
apis29 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

20/20 is T-Mobile glasvezel ;) , en is idd snel zat (in het echt is het zelfs 30/30).
Awh, dan doe ik dat wel! er zijn daar geen rare trucjes dat er na zoveel tijd het bedrag in één keer is verdubbeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:41
Thewisbone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:05:
[...]

Ja, oeps tikfoutje. Ja, heb het momenteel niet heel breed. maar 20/20 is toch goed genoeg? voor 23 euro per maand. Zolang ik maar full HD kan streamen naar mijn Chromecast zonder hapers.
Moa ADSL is in elke woning anders, ik zat namelijk binnen 500 meter afstand van de ''centrale'' (allemaal factoren waar je mee moet opletten bij DSL) en ik haalde ongeveer 3/0.1 en lang geen 20/1 die beloofd was. Bij ziggo heb ik 150/15 en ik krijg 160/17 (die zitten er bij mij vrijwel standaard boven, ook in mijn vorige woningen).

Stel jij haalt dadelijk maar 3/x is dat nog genoeg voor al jouw taken? Kan ook zijn dat je nog minder ontvangt bij DSL ondanks dat je voor 20/2 betaald.
Ik zou eerst uitzoeken wat jouw woning ongeveer moet kunnen halen voordat je dadelijk een paar tientjes per maand betaald en niet verder komt dan je mail openen (na het zetten van een kop koffie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Thewisbone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:09:
[...]

Awh, dan doe ik dat wel! er zijn daar geen rare trucjes dat er na zoveel tijd het bedrag in één keer is verdubbeld?
Als je tv erbij neemt vervalt de korting na een half jaar (en bij 3-in-1) maar bij alleen internet blijft de prijs hetzelfde ja ... (zie wel dat de aansluitkosten best hoog zijn €67,50)

[ Voor 6% gewijzigd door apis29 op 15-08-2017 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Dit zegt Providercheck.nl

Jouw afstand tot het
verbindingspunt is:
957m
Hierdoor is je maximale
snelheid met DSL 34mb

//

Gemiddelde snelheid in
jouw buurt:
47.2 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

apis29 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:08:
[...]

True. Is dat wel leverbaar op het adres van TS? Want dan is dat redelijk een no-brainer, ook omdat de eindsnelheden van glas extreem hoog zijn. (Dus upgraden eenvoudig als TS meer geld heeft.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Thewisbone Welke aansluitingen zijn er mogelijk op het adres?

dat wil zeggen:

Glasvezel
Coax
xDSL (telefoonlijn)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Voer daar je gegevens eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Momentje plaatje komt

[ Voor 95% gewijzigd door Thewisbone op 15-08-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Vorkie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:15:
@Thewisbone Welke aansluitingen zijn er mogelijk op het adres?

dat wil zeggen:

Glasvezel
Coax
xDSL (telefoonlijn)

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Voer daar je gegevens eens in.
Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/wYBetfZ

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/gyWn2F/inenwergfewrgetrerhgdfgdfg.png

Deze gegevens.

[ Voor 13% gewijzigd door Thewisbone op 15-08-2017 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:16
Als je pure snelheidseis is 'streamen naar je chromecast' dan is 20mbit inderdaad meer dan zat.

Je hebt 3 verschillende aanbieders:
- Ziggo == coax, waar je vroeger TV over keek
- KPN == koper, waar je vroeger over telefoneerde en later ging inbellen. Nu ADSL.
- Reggefiber (of andere aanbieders) == glas, biedt je de snelste internetmogelijkheden.

Bij Ziggo is het nadeel dat je verplicht ook TV moet afnemen. Het goedkoopste abonnement is in dat geval het Voordeelabonnement (staat niet standaard op de site) voor €40 https://www.ziggo.nl/tv-internet/voordeelpakket/
Dat is 40 mbit en daar krijg je ook 40 mbit voor.

Bij KPN heb je keuze uit tientallen aanbieders, waaronder KPN zelf, maar ook Telfort, Online.nl, Tele2, Nederlandse Energie Maatschappij en talloze anderen. Let wel op, providers die hier zeggen 20mbit te leveren, maar in de praktijk kan dit door beperkingen lager uitvallen. Vul ter controle hiervoor je gegevens in op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Mocht deze snelheid hoog genoeg zijn, dan ben je het voordeligste uit bij Telfort of NEM en kan je ook alleen internet afnemen.

Bij Reggefiber of andere glasaanbieders is het afhankelijk van je postcodegebied welke providers diensten aanbieden. Ook hier geldt: de geadverteerde snelheid zal je ook behalen.
Ik zou in dat geval bij Telfort de glasvezel upgrade aanklikken, die je overigens ook bij NEM hebt. Dit is waarschijnlijk het goedkoopste tegenover de snelste en vooral stabielste verbinding.

Edit: ik zie dat je bij de gelukkige few hoort die glasvezel thuis hebben :) kijk eens bij Telfort en Nederlandse Energie Maatschappij en zorg dat je daar een abonnement aanklikt met glasvezel upgrade.

Edit2: blijkbaar levert Telfort geen internet-only pakketten meer, al zijn ze voor internet+tv ook niet heel duur. NLE doet het wel zonder TV, maar is dan opzich vrij duur. T-Mobile vast is ook al genoemd, die zijn wellicht het goedkoopste, afhankelijk van je precieze adres.
Je zou voor de geringe meerprijs TV erbij kunnen overwegen natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 15-08-2017 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
Richh schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:20:
Als je pure snelheidseis is 'streamen naar je chromecast' dan is 20mbit inderdaad meer dan zat.

Je hebt 3 verschillende aanbieders:
- Ziggo == coax, waar je vroeger TV over keek
- KPN == koper, waar je vroeger over telefoneerde en later ging inbellen. Nu ADSL.
- Reggefiber (of andere aanbieders) == glas, biedt je de snelste internetmogelijkheden.

Bij Ziggo is het nadeel dat je verplicht ook TV moet afnemen. Het goedkoopste abonnement is in dat geval het Voordeelabonnement (staat niet standaard op de site) voor €40 https://www.ziggo.nl/tv-internet/voordeelpakket/

Bij KPN heb je keuze uit tientallen aanbieders, waaronder KPN zelf, maar ook Telfort, Online.nl, Tele2, Nederlandse Energie Maatschappij en talloze anderen. Let wel op, providers die hier zeggen 20mbit te leveren, maar in de praktijk kan dit door beperkingen lager uitvallen. Vul ter controle hiervoor je gegevens in op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Mocht deze snelheid hoog genoeg zijn, dan ben je het voordeligste uit bij Telfort of NEM en kan je ook alleen internet afnemen.

Bij Reggefiber of andere glasaanbieders is het afhankelijk van je postcodegebied welke providers diensten aanbieden. Ook hier geldt: de geadverteerde snelheid zal je ook behalen.
Ik zou in dat geval bij Telfort de glasvezel upgrade aanklikken, die je overigens ook bij NEM hebt. Dit is waarschijnlijk het goedkoopste tegenover de snelste en vooral stabielste verbinding.

Edit: ik zie dat je bij de gelukkige few hoort die glasvezel thuis hebben :) kijk eens bij Telfort en Nederlandse Energie Maatschappij en zorg dat je daar een abonnement aanklikt met glasvezel upgrade.

Edit2: blijkbaar levert Telfort geen internet-only pakketten meer, al zijn ze voor internet+tv ook niet heel duur. NLE doet het wel zonder TV, maar is dan opzich vrij duur. T-Mobile vast is ook al genoemd, die zijn wellicht het goedkoopste, afhankelijk van je precieze adres.
Je zou voor de geringe meerprijs TV erbij kunnen overwegen natuurlijk.
Dus, de goedkoopste en slimste manier is voor mij dan denk ik t-Mobile, met glasvezel en 20/20 down/up.

Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
Thewisbone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:32:
[...]

Dus, de goedkoopste en slimste manier is voor mij dan denk ik t-Mobile, met glasvezel en 20/20 down/up.

Correct?
Dat is nogmaals afhankelijk van je specifieke adres, T-Mobile Vast heeft geen vaste prijzen voor iedereen met glasvezel afaik. Voor wat ik zie met een glasvezeladres bij mij in de buurt lijken ze inderdaad het goedkoopste, van de providers die ik ken.
Maargoed, als je dan kijkt naar aansluitkosten (67,50) dan moet je er al een paar maanden zitten voordat ze voordeliger zijn dan NLE.
Wie weet is er in jouw omgeving wel een superkleine budgetprovider :P ik kan je geen garantie geven dat het de allergoedkoopste is. En 'slimste manier' is ook relatief, de klantenservice van budgetproviders zoals Tele2 en Online.nl is gewoon ruk, bijvoorbeeld. Het is maar net waar je waarde aan hecht wat de slimste keuze is.

Houd ook rekening met cashbacksites zoals CashbackXL.nl, op abonnementen kan dit je zo een paar tientjes opleveren.

[ Voor 17% gewijzigd door Richh op 15-08-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03:14
20/20 is alleen beschikbaar als T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan, je krijgt dan ook (postcode)korting bij 100/100 en 500/500. Of dit het geval is kun je eenvoudig zien door je postcode in te vullen op de bestelsite.

Buiten cashbacks, mocht je de laatste paar euros uit je nieuwe provider willen knijpen, is het handig om in eerste instantie Alles-in-een te nemen, en na 5 maanden (plus een maand opzegtermijn) bellen en TV weer op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
hcQd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:01:
20/20 is alleen beschikbaar als T-Mobile eigen apparatuur in de PoP heeft staan, je krijgt dan ook (postcode)korting bij 100/100 en 500/500. Of dit het geval is kun je eenvoudig zien door je postcode in te vullen op de bestelsite.

Buiten cashbacks, mocht je de laatste paar euros uit je nieuwe provider willen knijpen, is het handig om in eerste instantie Alles-in-een te nemen, en na 5 maanden (plus een maand opzegtermijn) bellen en TV weer op te zeggen.
Helaas kan je het pas na 12 maanden opzeggen.

Voor jaar kosten bij T-Mobile kom ik uit voor.

Bellen, tv en internet: voor 372 euro

Internet 20/20 voor 319,5 euro.

Ik denk dat ik mijn keuze wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
@Thewisbone Van hun eigen site:
Voor het Internet abonnement geldt een jaarcontract. Voor alle overige abonnementen en opties geldt een opzegtermijn van een maand.
Zelf ook gedaan in het Vodafonetijdperk, was geen enkel probleem.

[ Voor 15% gewijzigd door hcQd op 15-08-2017 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thewisbone
hcQd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:32:
@Thewisbone Van hun eigen site:

[...]

Zelf ook gedaan in het Vodafonetijdperk, was geen enkel probleem.
Hebben ze nu dan veranderd. bij mij stond er na 12 maanden. maar goed ik ben gegaan voor de 20/20 enkel internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Richh schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:20:
.....
....
Het goedkoopste manier bij ziggo om tv, bellen en internet te krijgen is, kabel tv plus tientje actie, dan kom je op 18,70 plus 12,50 = 30,20 uit. Wel heb je minder kanalen dan standaard tv en maar 25 mb/s (down weet ik ff niet uit het hoofd, wat up is, iets van 4)

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
jeanj schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 22:31:
[...]

Het goedkoopste manier bij ziggo om tv, bellen en internet te krijgen is, kabel tv plus tientje actie, dan kom je op 18,70 plus 12,50 = 30,20 uit. Wel heb je minder kanalen dan standaard tv en maar 25 mb/s (down weet ik ff niet uit het hoofd, wat up is, iets van 4)
We raken een beetje off topic... Maar ik zoek zoiets voor familie :)
Waar bestel ik dit? En is dit te combineren met onbeperkt bellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
@Richh Hier, en ja. Officieel is het alleen voor mensen die een aanbieding hebben gehad, maar van wat ik zo hier en daar lees op dit forum kan iedereen hier gebruik van maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Kijk even in het ziggo tientje topic. Daar staat de url
Je moet het even aan ziggo vragen of de combi kan
Ik heb het in juli besteld. Let wel alleen met "kabel tv", dat is analoog muv 4 zenders. Het is voor mensen die geen digitale tv, internet of bellen van ziggo hebben.

[ Voor 45% gewijzigd door jeanj op 16-08-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Thewisbone schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:56:
[...]Hebben ze nu dan veranderd. bij mij stond er na 12 maanden. maar goed ik ben gegaan voor de 20/20 enkel internet.
Echt net op tjd ook, lees net dat 20/20 vanaf gister niet meer aangeboden wordt nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-internet en wijz...

edit: zag dat je het al gelezen had maar prijzen voor glasvezel veranderen niet en als je 20/20 al besteld had zou je het nog gewoon moeten krijgen. Bestaande abo's lopen nog gewoon door voor zover ik weet ...

[ Voor 14% gewijzigd door apis29 op 18-08-2017 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-04 14:10

Tegenwoordig kun je op VDSL al gewoon 30Mbit upload krijgen, en bijna alle nieuwe aansluitingen zijn VDSL based. 2Mbit upload is ook al VDSL, normaal adsl haalt die 2Mbit al niet.

Ik heb momenteel 10Mbit upload op DSL. 20/20 kan dus prima op DSL geleverd worden.

Hangt natuurlijk wel af of de infrastructuur in je wijkkast al geschikt is. Want als er een wijkkast met vectoring aanwezig is, haal je standaard al 30Mb upload, ook al heb je het goedkoopste pakket. Is al enkele jaren zo.

[ Voor 6% gewijzigd door krakendmodem op 18-08-2017 06:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

apis29 schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 02:11:
[...]

Echt net op tjd ook, lees net dat 20/20 vanaf gister niet meer aangeboden wordt nieuws: T-Mobile verhoogt snelheid van abonnementen voor dsl-internet en wijz...

edit: zag dat je het al gelezen had maar prijzen voor glasvezel veranderen niet en als je 20/20 al besteld had zou je het nog gewoon moeten krijgen. Bestaande abo's lopen nog gewoon door voor zover ik weet ...
het abbo wordt duurder voor nieuwe klanten, en het eerst volgende abbo 50/50 is 50 cent duurder in het nieuwe prijzen model. Ze hadden het idd net zo goed kunnen opheffen.

Edit: dat staat ook in het artikel, 20/20 is niet meer voor nieuwe klanten beschikbaar, moet beter lezen

[ Voor 5% gewijzigd door jeanj op 18-08-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra

unezra

krakendmodem schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 06:36:
[...]
Tegenwoordig kun je op VDSL al gewoon 30Mbit upload krijgen, en bijna alle nieuwe aansluitingen zijn VDSL based. 2Mbit upload is ook al VDSL, normaal adsl haalt die 2Mbit al niet.

Ik heb momenteel 10Mbit upload op DSL. 20/20 kan dus prima op DSL geleverd worden.

Hangt natuurlijk wel af of de infrastructuur in je wijkkast al geschikt is. Want als er een wijkkast met vectoring aanwezig is, haal je standaard al 30Mb upload, ook al heb je het goedkoopste pakket. Is al enkele jaren zo.
Ik weet niet wat de exacte oorzaak is, maar zulke lijnen worden voor zover ik weet nooit symetrisch geleverd, enkel asymetrisch. Symetisch zit meer in de consumentenlijnen en zie je dan weer niet bij de hogere snelheden.

Vectoring moet je modem ook kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
jeanj schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 08:08:
[...]

het abbo wordt duurder voor nieuwe klanten, en het eerst volgende abbo 50/50 is 50 cent duurder in het nieuwe prijzen model. Ze hadden het idd net zo goed kunnen opheffen.

Edit: dat staat ook in het artikel, 20/20 is niet meer voor nieuwe klanten beschikbaar, moet beter lezen
Klopt ja voor DSL maar voor glasvezel blijven de prijzen gelijk ...
(en dan als enige verandering dat 20/20 verdwijnt. Heb zelf ook dat 20/20 glasvezel abo, in de praktijk eerder 30/30 en nergens van gehoord over deze wijzigingen tot gister. Toen ze net begonnen als Vodafone hadden ze ook een 30/30 die later geschrapt werd maar de bestaande abo's liepen ook nog door. Tot uiteindelijk de dvb-c tv die er ook nog bijzat helemaal geschrapt werd en iedereen moest overstappen naar 50/50 of einde abo).
In tegenstelling tot de jaarlijkse prijsverhogingen bij KPN en Ziggo zijn die er vrijwel nooit bij Vodafone/T-Mobile geweest, enkel als er nieuwe abo-vormen kwamen en dat was zeker niet jaarlijks (en golden net als nu ook niet voor bestaande klanten).

[ Voor 17% gewijzigd door apis29 op 18-08-2017 19:27 ]

Pagina: 1