Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 958379

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zou graag wat ondersteuning hebben mbt onderstaand probleem.

Al jaren lang kijken we analoge tv op de camping via de kabel die door de beheerder aangelegd en geleverd wordt. We deden dat de laatste tijd met een LED TV van Akai de ALD1914HT. Mooi klein modelletje, heb niet meer ruimte in de caravan.

Echter dit jaar is men op de camping overgegaan naar digitale TV, ik was daarvan niet op de hoogte.

Ondertussen heb ik begrepen dat je dan een tv moet hebben met een DVB-C (cable) tuner die in de meeste nieuwe TV's reeds zit ingebouwd. Onze oudere Akai heeft dat niet, wel een DVB-T tuner met een CI slot, maar dat gaat niet werken.
Nu heb ik aan mijn dochter gevraagd of ze vanaf huis de oude Humax decoder wilde meebrengen, volgens mij is dat ook een DVB-C tuner. Het aansluiten ging goed totdat er om een wachtwoord werd gevraagd, en je snapt het al de afstandsbediening ligt nog ergens thuis, 1000 km van hier.
Dus ik kwam niet verder.

Nu mijn vraag, was mijn gedachten gang juist en zou dit kunnen gaan werken, moet er dan net zoals in NL een smartcard in, ik kan me herinneren dat we thuis op de kabel bij het instellen een frequentie en een netwerk ID moesten invoeren, niemand die dat hier weet. Of is het simpeler om een neiuwe TV te kopen met daarin een DVB-C tuner ingebouwd.
Ik ben de weg even kwijt in deze digitale materie, als iemand me kan helpen graag.

Alvast bedankt.

Gr. Hans

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Heeft je telefoon geen ir met een afstandsbediening app ?

of die van een vriend/kennis/familie

zomaar een voorbeeld YouTube: How to Use and Disable Smart Remote on the Samsung Galaxy S6

of er een smartcard in moet is afhankelijk van de aanbieder.

[ Voor 79% gewijzigd door Fish op 15-08-2017 15:48 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee onze telefoon heeft geen Infrarood, en er zal best wel een humax app zijn maar dan moet zowel de telefoon als de humax op hetzelfde wifi cq bedraad netwerk zitten en dat kan ook niet.

Dus helaas, bedankt voor de tip maar deze biedt geen oplossing voor mijn direct probleempje hier als wel de openstaande vraag of het zou moeten gaan werken.

Voor ideeën of antwoorden houd ik me aanbevolen, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hb1964
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-08-2021
Of je een smartcard nodig hebt hangt er vanaf of de digitale TV-signalen gecodeerd zijn of niet. Er zijn providers die het basispakket ongecodeerd aanbieden. Informeer even bij je buren of zij een smartcard gebruiken.

Anders een eenvoudige set-top-box kopen (STB)? Kijk even welke ingangen je TV heeft; HDMI of scart? Als je geen smartcard nodig hebt zijn die STB's erg betaalbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-04 14:16
Ren naar de dichtstbij zijnde media-markt (of zo'n mega-supermarkt) en haal een universele afstandsbediening. Smartcard wel/niet nodig is zoals gezegd aanbieder-afhankelijk. Als je via dezelfde verbinding ook het internet op gaat kan je even kijken of je via http://www.myip.nl aan de hostname de provider kan afleiden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 21:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik zou persoonlijk gaan voor een nieuwe TV.. dan is er ook maar 1 afstandsbediening nodig en ook geen extra kastje.

De goedkoopste en kleinste LCD tv met Full-HD ondersteuning is de pricewatch: Akai AL2022BK Zwart voor 179 euro. (blijkt niet leverbaar te zijn bij de shop in de pricewatch.)

Laat de tv op de camping bezorgen en dan zit u morgen weer met een werkende tv :)

[ Voor 20% gewijzigd door Falcon op 16-08-2017 12:46 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Heeft de camping geen huur decoders? Kan je gelijk vragen of er een kaart nodig is.

Somige decoders hebben toetsen op of in het toestel, achter het klepje.

Een universele afstandsbediening moet toch ook wel te lenen of te kopen zijn?
Kijk eens wie er een schotel heeft, die hebben ook een decoder, misschien een. Humax (of die ab gaat werken is vraag 2)

Kan je niet via een laptop, switch via lan verbinding maken met de humax?
Of via telefoon/tablet en een wifi ap/repeater via lan naar de humax?

Ik weet niet wat je allemaal bij je hebt, dus ik doe maar wat suggesties.
wat zeiden al de ander camping gasten en de beheerder?

[ Voor 18% gewijzigd door jeanj op 16-08-2017 23:14 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hallo Jean,

sorry voor de late reactie, ondertussen zijn we weer thuis, vakantie voorbij. En daarmee ook het tv issue. Ik heb geen werkende ab meer kunnen scoren en switch met kabels heb ik 345 dagen per jaar bij en net niet de laatste 2 weken.
Camping beheerder was niet echt technisch, en de info die eruit kwam is dat ze digitale tv hadden en de tv een dvb-c ontvanger moest hebben, maar dat wist ik al.
Maar zou je denken dat ik met de humax zonder kaartje en afstandsbediening volgend jaar beeld op het scherm kan krijgen, en anders wordt het volgend jaar ritje media markt voor iets nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 958379 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 13:15:
...
Maar zou je denken dat ik met de humax zonder kaartje en afstandsbediening volgend jaar beeld op het scherm kan krijgen, en anders wordt het volgend jaar ritje media markt voor iets nieuws.
weteen we niet. je moet zowiezo een frequentie en netwerk id heben

e.g. instellingen van ziggo

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 5555
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

Daar heb je vast wel een ab voor nodig

En of er een kaart nodig is is helemaal koffidik kijken

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!