(Met spoed) opzoek naar zuinige, kleine diesel!

Pagina: 1
Acties:

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Hey Tweakerts!

Ik moet met spoed een nieuwe auto zoeken! Tot vandaag reed ik Benzine maar ik wil nu gaan zoeken naar een zuinige diesel.

Kilometers:
Woon/Werk p jaar 23.490
Prive jaar +-7000
Samen: 30.490

Budget:
Budget is €5500,-
Ik zou dit kunnen oprekken naar €7500 maar doe dit liever niet!

Eisen
Zuinig!!!!
Relatief sportief uiterlijk. Liever geen oude-oma look. Maar sta ik voor open.
Ik wil hem 3-4 jaar in gebruik houden. Dus bj 2010+ en het liefst tussen de 150.000 - 175.000 kilometerstand

Wat heb je zelf al gevonden?

Ik ben er 10 minuten geleden achtergekomen dat mijn auto voor mij economisch total loss is. Ik ga me NU verdiepen in wat de opties zijn en of er wat past binnen wat ik zoek. Ik post tegelijkertijd dit op Tweakers om goed gestuurd te kunnen worden aangezien de leden hier dit al vaker hebben meegemaakt.

Ik hoop dat jullie mij vergeven dat ik nog geen uitbundig vooronderzoek heb gedaan!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb nog een Fiat Punto Evo uit 2011 staan die voor dat bedrag weg mag O-) :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Valandin
naitsoezn schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:09:
Heb nog een Fiat Punto Evo uit 2011 staan die voor dat bedrag weg mag O-) :P
Kun je me een berichtje sturen met wat informatie over de auto? Kilometerstand, onderhoudshistorie, foto's.
Rijd zelf momenteel een Grande Punto en vind het een fantastische auto, tot de grote beurt van vandaag in ieder geval, dus ben wel geïnteresseerd.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al gekeken waar voor jou qua kilometers per jaar het ommekeer punt zit qua brandstof/belasting icm de soort auto die je rijdt? Volgens mij kan het er nog best om gaan spannen, eigenlijk. Als het verschil vrij klein is, kun je afwegen wat je het liefste hebt, als het verschil wat groter is, dan is het natuurlijk interessant om de goedkoopste optie te nemen en daarop jouw nieuwe auto aan te schaffen.

[ Voor 44% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2017 15:14 ]

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-01 16:27

TheBorg

Resistance is futile.

• Valandin
CH40S schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:11:
Heb je al gekeken waar voor jou qua kilometers per jaar het ommekeer punt zit qua brandstof/belasting icm de soort auto die je rijdt? Volgens mij kan het er nog best om gaan spannen, eigenlijk. Als het verschil vrij klein is, kun je afwegen wat je het liefste hebt, als het verschil wat groter is, dan is het natuurlijk interessant om de goedkoopste optie te nemen en daarop jouw nieuwe auto aan te schaffen.
Ik heb het als volgt berekend:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iepaq3W.jpg

Ik ben allemaal wat aan het haasten dus wellicht maak ik fouten.

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Valandin schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:11:
[...]

Kun je me een berichtje sturen met wat informatie over de auto? Kilometerstand, onderhoudshistorie, foto's.
Rijd zelf momenteel een Grande Punto en vind het een fantastische auto, tot de grote beurt van vandaag in ieder geval, dus ben wel geïnteresseerd.
Laten we dat maar niet doen (om redenen), maar voor 5k moet je wel ergens een Fiat Punto Evo diesel met ~150k km, cruise control, airco, Blue&Me uit 2011 kunnen scoren. Ik rijd er ongeveer 4.5L / 100km op, als je veel snelweg hebt en graag 130 rijd zul je iets minder zuinig zijn (ik heb vooral N-wegen met max. 80kmh op m'n woon-werk-route).

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 15-08-2017 15:16 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 16:37
Als je op gaspedaal.nl je criteria invult en steeds verder uitbreidt, krijg je steeds minder auto's tot je gevonden hebt wat je zoekt. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-01 12:12
Een auto van 5500 die je zonder al te grote problemen naar de 3 ton wilt rijden?

Succes :)

• Han
  • Niet online

Han

http://www.autowereld.nl/...mic-24451827/details.html

Lekker dagje naar zee en met een Punto EVO terug :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Valandin
vosss schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:19:
Een auto van 5500 die je zonder al te grote problemen naar de 3 ton wilt rijden?

Ik heb vrij weinig auto-kennis. Echter kan ik met deze informatie vrij weinig.
Waarom zou dat niet kunnen? En als dat niet kan - wat is dan verstandiger? Wat zou mijn budget moeten zijn, waar zou ik naar moeten kijken.. als het wat constructiever is kan ik er een hoop meer mee!

Naar mijn weten moeten er zat auto's zijn met een nieuwwaarde van 15.000 - 18.000 die nu na 5-7 jaartjes een waarde van zo'n 5500-6000 hebben.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-01 22:15

skoozie

SCSI

Ik vind dat je genoegen neemt met veel kilometers helemaal als je er nog 120k tot 140k bij wilt rijden, kan je niet een oudere auto met minder kilometers overwegen? En dan van een betrouwbaar merk? (zelf kijk ik dan mestal richting Toyota / Mazda) maar heb me niet echt verdiept in diesels.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Valandin
skoozie schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:23:
Ik vind dat je genoegen neemt met veel kilometers helemaal als je er nog 120k tot 140k bij wilt rijden, kan je niet een oudere auto met minder kilometers overwegen? En dan van een betrouwbaar merk? (zelf kijk ik dan mestal richting Toyota / Mazda) maar heb me niet echt verdiept in diesels.
Daar zou ik ook voor openstaan. Zou alleen niet weten waar ik naar moet kijken!

• vosss
Valandin schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? En als dat niet kan - wat is dan verstandiger? Wat zou mijn budget moeten zijn, waar zou ik naar moeten kijken.. als het wat constructiever is kan ik er een hoop meer mee!

Naar mijn weten moeten er zat auto's zijn met een nieuwwaarde van 15.000 - 18.000 die nu na 5-7 jaartjes een waarde van zo'n 5500-6000 hebben.
Het kan natuurlijk wel, maar als je er 4 jaar ruim 30 per jaar bij wilt zetten dan is het misschien handiger om eentje te nemen met iets minder kilometers. Zeg een 120 ofzo. Dan is bv net de distributie handel aan de beurt geweest om maar even iets te noemen. En dan kom je niet op 3 ton uit. 3 ton is doorgaans tamelijk aan de kilometers voor een klein autootje.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Dit topic klinkt nogal impulsief. Waarom is je huidige auto eigenlijk precies economisch total loss? Soms kan het best uit om toch in je eigen auto te investeren, omdat je weet wat je hebt. Bij een 'nieuwe' auto met redelijk veel kilometers op de teller is het altijd maar de verrassing waar je tegenaan loopt.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-12-2025

Famous

R 400+

Volgens mij zijn de Polo 6R 1.2 TDI ook al te vinden voor deze prijs.
Beetje luxe, rijden prima! Wegenbelasting is redelijk goedkoop gezien hij precies 1050kg weegt.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01 13:28
vosss schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:19:

Iedere Volvo zo'n beetje dus. En die draaien er nog wel een ton bij achter aan.
Palomar schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:26:
Dit topic klinkt nogal impulsief. Waarom is je huidige auto eigenlijk precies economisch total loss? Soms kan het best uit om toch in je eigen auto te investeren, omdat je weet wat je hebt. Bij een 'nieuwe' auto met redelijk veel kilometers op de teller is het altijd maar de verrassing waar je tegenaan loopt.
Dat, is het een auto die de afgelopen 2 jaar zonder problemen gereden heeft en zijn normale onderhoud gehad heeft, maar is zo weinig waard dat 4 nieuwe banden en/of een setje remblokken economisch total loss is?

[ Voor 52% gewijzigd door FastFred op 15-08-2017 15:33 ]

• Het Vosje
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-01 16:03
Corsa D

• vosss
FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

Ik denk dat je over klein en zuinig heengelezen hebt in de OP :P

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-01 19:48
Valandin schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:21:
[...]

Ik ben ook geen auto expert maar zat een tijdje geleden in een zelfde soort situatie.
Hou er wel rekening mee dat je gewoon veel moet investeren in onderhoud over de jaren heen. Dat scheelt al heel veel.

don't mind me

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-01 13:28
vosss schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Ik denk dat je over klein en zuinig heengelezen hebt in de OP :P
C30

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:50

-tom-562

Oliesjeik

Ja, alleen dan met een D5. En dan nog valt dat reuze mee, dan ben je al genoeg kwijt geweest aan onderhoud

Vaak bu'j te bang!

• Valandin
Palomar schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:26:
Volledig onderhoud zou me €3200,- kosten.
Voor een Grande Punto uit '09 met 175.000 is dat wel even slikken.
Hij rijdt sowieso redelijk onzuinig (1:13.4) dus is het voordeliger om hem in te ruilen voor een diesel i.p.v. volledig onderhoud. Een nieuw auto zou me dus maar een meerprijs van 2300.
Pindakaas schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:33:
[...]

Ik ben ook geen auto expert maar zat een tijdje geleden in een zelfde soort situatie.
Hou er wel rekening mee dat je gewoon veel moet investeren in onderhoud over de jaren heen. Dat scheelt al heel veel.
Ik zet elke maand 100 euro aan de kant voor onderhoud en 150 euro afschrijving :)
FastFred schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:30:
[...]

[...]

Dat, is het een auto die de afgelopen 2 jaar zonder problemen gereden heeft en zijn normale onderhoud gehad heeft, maar is zo weinig waard dat 4 nieuwe banden en/of een setje remblokken economisch total loss is?
Ik rijd de auto nu 2 jaar (exact), vorig jaar €800 onderhoud en dit jaar dus €3200,- onderhoud.

[ Voor 40% gewijzigd door Valandin op 15-08-2017 15:43 ]

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:16
Koop je de auto zakelijk?
Dan zou je naarr een youngtimer kunnen kijken (van voor augustus 2002). Dan betaal je bijtelling over de economische waarde. En dan kun je voor jouw budget genoeg moois vinden waarmee je nog heel wat kilometers kan maken.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Volkswagen Polo een idee? Die zijn allicht wel met die km stand te krijgen. Moet je wel je budget iets oprekken richting 6000, 6500 denk ik. TDI BlueMotion loopt zo maar 1:20 :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Een Toyota Yaris diesel vanaf bouwjaar 2010? Zijn ietsje duurder maar al te vinden van 6500 euro.
Te vinden met redelijk lage kilometerstand, 1035 kilo en je kan er met gemak 1 op 22 mee rijden. En over het algemeen betrouwbaarder dan een polo.

[ Voor 15% gewijzigd door Headshot_NL op 15-08-2017 15:46 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
Aangezien je aangeeft dat je zakelijke km's rijdt ga ik er vanuit dat je ondernemer bent, dan kan je zoals hierboven aangeven is een youngtimer overwegen. Echter, dit moet je wel goed doorrekenen want je mag dan geen 19cent per gereden kilometer meer aftrekken en je moet 1,5 of 2,7% van de nieuwwaarde op de btw corrigeren voor prive gebruik.
WhizzCat schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:43:
Volkswagen Polo een idee? Die zijn allicht wel met die km stand te krijgen. Moet je wel je budget iets oprekken richting 6000, 6500 denk ik. TDI BlueMotion loopt zo maar 1:20 :)
De 1.2tdi is nou niet het beste wat de markt te bieden heeft, erg traag, veel problemen en aangezien het VW is erg duur voor wat je krijgt. Een gelijk geprijsde Punto is luxer en rijdt beter.

[ Voor 41% gewijzigd door Malt007 op 15-08-2017 15:47 ]

• Valandin
Malt007 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:46:
Aangezien je aangeeft dat je zakelijke km's rijdt ga ik er vanuit dat je ondernemer bent, dan kan je zoals hierboven aangeven is een youngtimer overwegen. Echter, dit moet je wel goed doorrekenen want je mag dan geen 19cent per gereden kilometer meer aftrekken en je moet 1,5 of 2,7% van de nieuwwaarde op de btw corrigeren voor prive gebruik.
Ik bedoel woon/werk verkeer. Excuses! Zal het even aanpassen.

• Señor Sjon
Valandin schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Hij rijdt sowieso redelijk onzuinig (1:13.4) dus is het voordeliger om hem in te ruilen voor een diesel i.p.v. volledig onderhoud. Een nieuw auto zou me dus maar een meerprijs van 2300.

[...]

Ik zet elke maand 100 euro aan de kant voor onderhoud en 150 euro afschrijving :)

[...]

Ik rijd de auto nu 2 jaar (exact), vorig jaar €800 onderhoud en dit jaar dus €3200,- onderhoud.
De Punto Evo heeft alleen andere bumpers. Ook wordt de 1.3 MultiJet nooit warm in de winter (je kon hem dan ook krijgen met elektrische bijverwarming ipv thermisch ondergoed. :+). Die zou ik eerlijk gezegd overslaan.

Maar een hoop onderhoud, wat is er dan mis mee?! Overigens herken ik het verbruik. Heb zelf een 1.4 16v Sport gehad en die ging niet beter dan 1:12 met zijn 95 paardjes, ongeacht rijstijl. Was wel een kart voor de rest. De Opel Corsa uit die periode is op hetzelfde onderstel gemaakt, alleen qua wegligging een stuk beroerder.

Maar als je in moet ruilen met zoveel onderhoudskosten, dan krijg je er niet zoveel voor terug. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 15-08-2017 15:50 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

[...]

De 1.2tdi is nou niet het beste wat de markt te bieden heeft, erg traag, veel problemen en aangezien het VW is erg duur voor wat je krijgt. Een gelijk geprijsde Punto is luxer en rijdt beter.
Ik rij zelf in een 2008 Polo TDI BM met de 1.4 en dat is prima te doen. Die komt goed mee. Gekocht met 132k voor 5000 euro. Allicht is een iets goedkopere variantie van Skoda ook prima te doen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-01 20:32
Een gelijk geprijsde Punto is luxer en rijdt beter.
Dat is een mening ;)

Zou inderdaad ook eens naar een Polo Slowmotion kijken, rijden prima!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je gaat in je calculatie uit van een gasprijs van 74 cent, terwijl ik momenteel regelmatig onder de 50 cent betaal. Een gemiddelde van 60 cent lijkt mij realistischer, wat onder de streep 400 euro goedkoper uitkomt. Wellicht iets om rekening mee te houden.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat moet er gebeuren voor €3200,- ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Señor Sjon
No-emotion, SlowMotion, ik heb dat ding alles genoemd behalve BlueMotion volgens mij. :P

De Fabia is de goedkopere evenknie trouwens en bij Seat is het de Ibiza.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12-2025
FabianGTI schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:59:
[...]

Dat is een mening ;)

Zou inderdaad ook eens naar een Polo Slowmotion kijken, rijden prima!
Bedoelde het meer qua motor, die slowmotion heeft een hele korte powerband en is gewoon echt traag. Natuurlijk kom je mee in het verkeer maar je gek schakelen en geen power reserves hebben rijdt gewoon minder dan de 1.3 jtd.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Famous schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:26:
Volgens mij zijn de Polo 6R 1.2 TDI ook al te vinden voor deze prijs.
Beetje luxe, rijden prima! Wegenbelasting is redelijk goedkoop gezien hij precies 1050kg weegt.
Alleen niet de meest betrouwbare en dure onderdelen :) Zou het zelf niet aanraden.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Bio
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:01

Bio

Valandin schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:15:
[...]

Ik heb het als volgt berekend:

[afbeelding]

Ik ben allemaal wat aan het haasten dus wellicht maak ik fouten.
Literprijs voor LPG is veel te hoog, en desondanks is die al het goedkoopst. Is eerder 55 a 60 cent?

edit: Wat desmond zei dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bio op 15-08-2017 16:06 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Valandin schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:41:
[...]

Maar is volledig onderhoud nodig? Je kunt er vaak ook voor kiezen om alleen de apk-punten te laten doen.

(wil jouw feestje van een nieuwe auto verder niet in de weg staan hoor, maar financieel is het vaak voordeliger om je auto te laten repareren dan opnieuw een oude kopen met veel kilometers waarvan je niet weet waar je op korte termijn tegenaan loopt qua kosten).

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 15-08-2017 16:16 ]

• jadjong
  • Niet online
Aangezien hij nog vier jaar verder wil rijden is de kans groot dat de rest van het onderhoud binnen nu en zes maanden voorbij komt. Die 3200.- ga je betalen, nu of volgend jaar.

• Famous

Famous

R 400+

Touchdomex schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:04:
[...]

Alleen niet de meest betrouwbare en dure onderdelen :) Zou het zelf niet aanraden.
Hoe kom je daarbij?
Zelf 3 jaar gereden niets gehad, een vriend heeft er nu al jaren ook niets gehad. Ook de garages zeggen dat het een goed blokje is.

Enige punt is de egr na de update maar die laat je voor weinig wegschrijven of de update niet uitvoeren..

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:39
Of je zorgt gewoon dat je af en toe eens flink in de toeren doortrekt, wel bij een warme motor natuurlijk. Volgens mijn dealer is dit goed voor de EGR.

Ik heb nu zelf ook een 1.2tdi blok(je) (seat ibiza) en ben er qua zuinigheid best tevreden over, alleen het optrekken....tja.... als je daar geen problemen mee hebt is het een leuk wagentje. Ik betaal nu 88 euro belasting per maand en rijd met een volle tank zo'n 900-950 km. (Snelweg 120-130)

De stationwagon modellen zijn vooral veel ex-lease bakken. Als je ene koopt die door een particulier is overgenomen goed opletten dat er, na de leaseperiode, ook nog goed onderhoud is gedaan.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Famous schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 17:58:
[...]

Hoe kom je daarbij?
Zelf 3 jaar gereden niets gehad, een vriend heeft er nu al jaren ook niets gehad. Ook de garages zeggen dat het een goed blokje is.

Enige punt is de egr na de update maar die laat je voor weinig wegschrijven of de update niet uitvoeren..
Ik heb zelf een tijdje 2 gereden en naast dat de karakteristiek je moet liggen net als de rumoerigheid (die is wel weer tof :P Ze maken een hele herkenbaar geluid.) maar toch regelmatig bij de garage gestaan om meerdere vreemde klachten. Weliswaar toch een leasebak maar denk dat ik vlak voordat ik hem inleverde bijna maandelijks voor wisselende problemen bij de garage stond. Was deels ook problemen die niet gerelateerd waren aan het blok zelf maar ook eromheen.

Lees er nu ook steeds weer over want zuinig waren ze zeker maar wat ik erover lees is ook niet altijd even positief en voor de prijs zijn er fijnere en betrouwbaardere auto's.

Grootste verschil wel wat in zijn voordeel werkt is de afschrijving die relatief minder is.

baal er zelf stiekem wel van want had best een Skoda Fabia met die 3 pitter willen hebben. Alleen elke keer denk ik zo'n Punto of een vergelijkbare Corsa is een betere optie voor mij.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-01 18:29
3200 euro lijkt me toch wel heel wat meer zijn dan een onderhoud? Moet de hele motor vervangen worden ofzo?

http://specs.tweak.to/16567

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-01 20:46
Voor enkele honderden euro's onder jouw 3200 heb ik "zwart" de hele zijkant van mn auto laten maken. Stond een vangrail in over de gehele lengte.

De dealer gaf 6000 euro schade aan. Een schadeherstelbedrijf deed het zwart voor nog geen 3000.

Dit is op een VW fox uit 2005.

Kortom, als je je huidige auto erg prettig vind zou ik kijken of je ergens goedkoper je auto kan laten maken.

[ Voor 4% gewijzigd door spijk860 op 15-08-2017 19:00 ]

• Famous

Famous

R 400+

spijk860 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:58:
Voor enkele honderden euro's onder jouw 3200 heb ik "zwart" de hele zijkant van mn auto laten maken. Stond een vangrail in over de gehele lengte.

De dealer gaf 6000 euro schade aan. Een schadeherstelbedrijf deed het zwart voor nog geen 3000.

Dit is op een VW fox uit 2005.

Kortom, als je je huidige auto erg prettig vind zou ik kijken of je ergens goedkoper je auto kan laten maken.
Of met andere woorden hij was helemaal total loss?
Zelfs 2500 euro zou ik de schade niet voor laten maken, zijn ze gewoon niet waard :+

@Touchdomex Uhm, apart.
Hier juist hele goede verhalen over het blok en de auto.

Kennis heeft hem net wel gechipped, rijd toch wel wat beter, niet meer terug schakelen naar de 3 als je wat meer gas wilt geven op de snelweg :D

• spijk860
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-01 20:46
Famous schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:06:
[...]

Of met andere woorden hij was helemaal total loss?
Zelfs 2500 euro zou ik de schade niet voor laten maken, zijn ze gewoon niet waard :+
Deze fox was een geval apart, meerdere opties. Auto had net 60k gereden. Altijd van een oud vrouwtje geweest. Een vergelijkbare auto zou duurder zijn. Vandaar deze keus.
En het blijft een geweldig wagentje _/-\o_

• Valandin
Wat er bij de garage moest gebeuren is het volgende;
  • Koppeling moet vervangen worden.
  • Bij vervangen koppeling revisie versnellingsbak.
    (Lekt - volgens mij lekkende keerring? mogelijk versleten differentieel lager, garage gaf dit aan maar weet niet of ze dit werkelijk geconstateerd hebben - de bak is namelijk niet open geweest)
  • Remblokken/Remschijf voor vervangen
  • Schokdemper lek, vervangen linksachter.
  • Grote beurt
Ik heb van een bekende monteur een bod gekregen van €1450 voor dit onderhoud. (Maar vervangt beide schokdempers dan meteen i.p.v. alleen LA voor bovenstaande bedrag)
Ik ben geneigd dit te accepteren. Een stuk beter dan de garage.

Gaat om een Fiat Grande Punto uit 2009 met 175.000 op de teller.
Als ik zou nog 2 jaar door willen rijden met mijn auto en heb op 230.000 willen inruilen.

Dagwaarde van de auto is +-3800. Dan is dit onderhoud nog wel acceptabel toch? Wat adviseren jullie.
Stel ik besluit de auto volgend jaar te verkopen dan is hij in tip-top conditie natuurlijk alsnog meer waard dan verkopen met zoveel kwalen.

[ Voor 15% gewijzigd door Valandin op 15-08-2017 20:15 ]

Pagina: 1