Ik ben momenteel bezig om voor een Wordpress site een custom loop te maken. Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar. Ik zit vast op één puntje.
Wat ik wil bereiken is als volgt:
Ik laat een overzicht zien van alle aanwezige categorieën, ook als deze geen posts of pages bevatten. Pages heb ik net als posts ondersteuning gegeven voor categorieën dmv een functie in functions.php.
Bij elke categorie wil naast wat basisinfo zoals categorienaam, nog wat toevoegen, namelijk de thumbnail van de laatst geplaatste post of page met een fallback image indien geen. Maar daar gaat het mis. Mijn query lijkt niet zijn werk te doen. Ik krijg namelijk alleen maar de resultaten van posts te zien en niet die van pages. Ook wanneer enkel om pages vraag in mijn wp_query.
Vraag: Hoe krijg ik de resultaten voor de post_type page in mijn wp_query?
Note: Ondanks dat ik van zowel posts als pages resultaten wil zien, wil ik voor nu even focussen op pages aangezien ik daar problemen mee heb.
Ik gebruik de volgende code voor de loop (ik heb de html output code even weggelaten):
En de function in functions.php
Dit heb ik al geprobeerd:
1) if statement veranderd naar:
2) Ondanks er al theme support voor thumbnails aanwezig is, nog eens benoemd speciaal voor page.
3) Ipv get_the_post_thumbnail_url() deze wp_get_attachment_image_src() gebruiken.
Deze 3 dingen geven geen oplossing. Ik zie inmiddels de bomen door het bos niet meer.
Wie kan mij helpen?
Wat ik wil bereiken is als volgt:
Ik laat een overzicht zien van alle aanwezige categorieën, ook als deze geen posts of pages bevatten. Pages heb ik net als posts ondersteuning gegeven voor categorieën dmv een functie in functions.php.
Bij elke categorie wil naast wat basisinfo zoals categorienaam, nog wat toevoegen, namelijk de thumbnail van de laatst geplaatste post of page met een fallback image indien geen. Maar daar gaat het mis. Mijn query lijkt niet zijn werk te doen. Ik krijg namelijk alleen maar de resultaten van posts te zien en niet die van pages. Ook wanneer enkel om pages vraag in mijn wp_query.
Vraag: Hoe krijg ik de resultaten voor de post_type page in mijn wp_query?
Note: Ondanks dat ik van zowel posts als pages resultaten wil zien, wil ik voor nu even focussen op pages aangezien ik daar problemen mee heb.
Ik gebruik de volgende code voor de loop (ik heb de html output code even weggelaten):
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
| $categories = get_categories( array( 'orderby' => 'id', 'order' => 'ASC', 'hide_empty' => FALSE ) ); foreach( $categories as $category ) { $category_link = sprintf( '<a href="%1$s">%2$s [%3$s]</a>', esc_url( get_category_link( $category->term_id ) ), esc_html( $category->name ), esc_html( $category->term_id ) ); $p_thumbnails = array( 'post_type' => 'page', 'order' => 'DESC', 'orderby' => 'date', 'post_per_page' => 1, 'cat' => $category->term_id, 'meta_query' => array( array( 'key' => '_thumbnail_id', 'compare' => 'EXISTS' ), ), ); $pthumbs = new WP_Query($p_thumbnails); if ( $pthumbs->have_posts() ) : $imagePath = get_the_post_thumbnail_url( get_the_ID(), 'fp-category-thumbnail' ); else : $imagePath = 'https://lumiere-a.akamaihd.net/v1/images/image_76e1e8c7.jpeg'; endif; ?> <?php wp_reset_query(); wp_reset_postdata(); } //end foreach ?> |
En de function in functions.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| function add_taxonomies_to_pages() { register_taxonomy_for_object_type( 'post_tag', 'page' ); register_taxonomy_for_object_type( 'category', 'page' ); } add_action( 'init', 'add_taxonomies_to_pages' ); if ( ! is_admin() ) { add_action( 'pre_get_posts', 'category_and_tag_archives' ); } function category_and_tag_archives( $wp_query ) { $my_post_array = array('post','page'); if ( $wp_query->get( 'category_name' ) || $wp_query->get( 'cat' ) ) $wp_query->set( 'post_type', $my_post_array ); if ( $wp_query->get( 'tag' ) ) $wp_query->set( 'post_type', $my_post_array ); } |
Dit heb ik al geprobeerd:
1) if statement veranderd naar:
PHP:
1
2
3
| if ( has_post_thumbnail() ) { // check if the post has a Post Thumbnail assigned to it. the_post_thumbnail_url(); } |
2) Ondanks er al theme support voor thumbnails aanwezig is, nog eens benoemd speciaal voor page.
PHP:
1
| add_theme_support( 'post-thumbnails', array( 'page' ) ); |
3) Ipv get_the_post_thumbnail_url() deze wp_get_attachment_image_src() gebruiken.
PHP:
1
| $imagePath = wp_get_attachment_image_src( get_post_thumbnail_id( get_the_ID() ), 'fp-category-thumbnail' ); |
Deze 3 dingen geven geen oplossing. Ik zie inmiddels de bomen door het bos niet meer.
Wie kan mij helpen?
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh