Leuk geluid met nieuwe en bestaande apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-10-2024
Mijn vraag
Ik ben op zoek naar een soort van home cinema systeem waarmee ik een leuk geluid kan krijgen bij een nog nieuw te kopen televisie. Het hoeft geen super geluid te zijn, met de huidige tv van 12 jaar oud, komt het geluid ook nog alleen van de tv. Maar de 17 jaar oude kleine stereotoren heeft het ook begeven en nu zijn we op zoek naar een intergraal systeem.
Het spul moet kunnen passen op de appatuur die ik al heb.
Ik hoef geen kant en klaar advies maar wel een advies of zoiets te realiseren valt en wat ik daar voor nodig heb (SCART naar HDMI kastjes bijvoorbeeld). Ook graag advies welke merken en evt. series die ik moet mijden danwel aanbevelingen ervan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een KPN tv-ontvanger met HDMI uitgang. Deze geeft zowel tv (in HD kwaliteit) als een radio.
Ik heb ook nog een LG DVDrecorder met alleen SCART en een videorecorder met SCART.
Vooral de DVD is dan belangrijk om aan te koppelen, maar ik zag bij BOL alleen maar systemen met HDMI aansluiting en geen SCART.

Budget tot 500 a 600 euro.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Welke TV heb je op het oog?

Wanneer je 2 devices hebt met scart, moet je ook een TV kopen met 2 scart inputs. Mijn oude samsung heeft er 2, de meeste nieuwe TVs hebben er in elk geval 1, maar niet per se 2!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 10:12
Scart = Analoog --> nieuwe TV = groot scherm == overstappen op HDMI :)

Er zijn eventueel wel omvormers van Scart naar HDMI maar of dit helemaal goed gaat met ook het geluid vraag ik mij af.

https://www.allekabels.nl...mMAju0Zl-p0xoC08QQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankentein1977
Ik heb de Sony KDL49WE660 of KD43XE8077 op het oog, maar hier zitten geen SCART aansluitingen op. Ik zal er dus ff naar moeten zoeken, maar zoals ik her en der gezien had wordt het aansluiten van een SCART apparaat even een dingetje op een Home Cinema set. Dan maar gelijk aan de TV hangen, zoals nu. Alvast bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ik zou bij de aankoop van een nieuwe tv geen rekening houden houden met een sterk achterhaalde scart aansluiting.

Die dvd speler vervang je voor 2 tientjes voor een (beter) hdmi modelletje.

Voor de VCR zou ik kijken naar een oplossing om de banden te "capturen" naar een digitaal formaat. Ik ga er vanuit dat de beelden op vcr van persoonlijke aard zijn? Zo ja, digitaliseren en de bron opbergen in een kluis oid.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij mijn voorgangers en zou bij de aanschaf van nieuwe apparatuur geen rekening meer houden met scart-aansluitingen; dat is ondertussen al zo lang achterhaald. Tik voor een zacht prijsje ergens een blu-ray-speler op de kop en je kan al je discs blijven afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Scart uit je hoofd zetten. DVD recorder naar MP of de kringloop. Fatsoenlijke decoder bij KPN vragen met uitzending gemist en opnamefunctionaliteit (dat kan tegenwoordig bij een abo, zit in de cloud en niet in de decoder). Wil je DVD's af blijven spelen, koop je voor ca 100 euro een BR speler bij en ben je ook de man.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Frankentein1977
Oke. Dank je wel. Mocht ik toch nog iets met de video/DVD recorder willen, heeft iemand ervaringen met een scart naar HDMI omvormer?

Ik zag al Marantz en Harman Kardon systemen voor een schappelijke prijs, of doet een Sony home cinema er bijna niet voor onder?

Sorry dat ik met deze, misschien basic, vragen kom, maar ik wil me niet zomaar wat laten aansmeren bij een verkoper als ik ook een nieuwe tv wil kopen. Voor de tv is voor mij vrij duidelijk wat ik hiermee wil, maar het home cinema gebeuren nog niet.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:06
Is 2e hands een optie?
Als je kijkt naar iets van ca. 4 jaar oud kun je best leuk spul krijgen:
https://www.marktplaats.n...3a&previousPage=lr&pos=10
Pagina: 1