Toon posts:

MXstream en Upload snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu ongeveer een half jaar Mxstream/Planet Internet. Ik heb gemerkt dat als ik iets ga uploaden dat dan de download snelheid aanmerkelijk zakt? waarom is dat? is daar een oplossing voor? Als ik iets download met 50 KB/SEC en ook iets ga uploaden dan zakt die 50 naar 10 of nog minder .. als ik dan klaar ben met uploaden dan schiet ie weer naar 50 KB/SEC

raar ...

Verwijderd

mischien ligt het eraan dat het ADSL is, en downloaden en uploaden a-synschroon gebeurd, net zoiets als half duplex, kan het ook mis hebben. of je tcp/ip buffer vergroten, mischien helpt dat wel.. ik weet het verder ook niet, ben ook maar een newbie.

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:48

-Stef-

Slainthe!

Dat komt inderdaad door de A van ADSL. A-synchroon dus.

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Verwijderd

Topicstarter
ok .. dat a-synchroon. dat begrijp ik .. maar waarom zakt ie dan zo ver .. als de downloadsnelheid zou zakken met de hoeveelheid van de uploadsnelheid, zou ik daar vrede me hebben. dus 50-10. dan blijft er nog 40 voor download over en 10 naar de upload. waarom zakt de download niet evenredig aan de upload snelheid

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 08:27
voor de download heeft ie ook upload nodig. Dus als je upload met 6 kb/s ofzow hou je nog heel weinig over voor de download

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Verwijderd

Voor ieder (tcp) pakketje dat je ontvangt moet je een ack(nowledgement) pakketje terug sturen, pas daarna verstuurt de server een volgend pakket. Als je ook aan het uploaden bent moet dat pakketje dus wachten op uploadende pakketjes ipv dat het direct wordt verstuurt. De download zakt dan terug tot ongeveer de upload snelheid.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:23

Wildfire

Joy to the world!

Wat Operations vertelt is inderdaad wat er gebeurt. Het heeft niets van doen met het asynchroon zijn van ADSL, dat slaat op het feit dat je upstream niet gelijk is aan de downstream.

Al zou je een synchrone verbinding hebben, zodra je gaat uploaden met een hoge snelheid dan zakt je downloadsnelheid ook automatisch.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

[niet helemaal offtopic modus]
dus als mensen bij napster een mp3 halen van jou, dan daalt jou download rate ook. toch?

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:11

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op zondag 08 juli 2001 20:52 schreef Da_man het volgende:
[niet helemaal offtopic modus]
dus als mensen bij napster een mp3 halen van jou, dan daalt jou download rate ook. toch?
Dat heb je goed begrepen ja.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

als je met @home kabelinternet met 16kb/s upped hou je ook weinig download (40~60kb/s) over hoor :)

heel normaal dus..

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

ja en met Chello ook ... normaal zit ik op 180 download, ga ik met 15 kb/sec uppen dan daalt de download ook tot 15 à 20

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Ach, dan moet je gewoon je receive window een beetje aanpassen, dan hoeft ie minder ACK-packetjes te sturen.

Hier staat dit voor win2k:
HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\
TcpWindowSize="256960" (DWORD, number of bytes) Valid range is from MSS to 2^30. Add the value as a decimal.
Alleen is dat wat hoog als je online wilt gamen met BC of RW ofzo (probeer dan 3FFF of 7FFF beide HEX-waarden)

edit:

Omdat ik geen waarde >64K gebruik, ben ik dit ff vergeten:[quote]
Tcp1323Opts is a necessary setting in order to enable Large TCPWindow support as described in RFC 1323. Without this parameter, the TCPWindow is limited to 64K.

HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters\
Tcp1323Opts="1"
[/quote]

Dit geld misschien ook voor win9x, maar is mij niet 100% duidelijk.

Voor win9x staat hier:
HKEY_LOCAL_MACHINE\
System\CurrentControlSet\Services\VxD\MSTCP
DefaultRcvWindow="256960" (string var, the maximum value of this setting is 2^30, or 1Gb in Windows 98/98SE/ME).
Persoonlijk vind ik die waarde veel te hoog, zoals al eerder gezegd, maar tweak wat met die waarde en kijk wat het doet.

Al die andere tweaks op die site werken niet echt (more harm than good) voor mij, ik heb win2k.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 08 juli 2001 15:18 schreef powerpulse het volgende:
mischien ligt het eraan dat het ADSL is, en downloaden en uploaden a-synschroon gebeurd, net zoiets als half duplex, kan het ook mis hebben. of je tcp/ip buffer vergroten, mischien helpt dat wel.. ik weet het verder ook niet, ben ook maar een newbie.
A-schyncroon en half/full duplex is NIET hetzelfde hoor.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik zit in LAN
moet ik dan deze weizigingen alleen doorvoeren in de client of ook op de server?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Als je het over die wijzigingen van www.speedguide.net hebt, die moet je (voor zover ik weet) altijd op de server en de client doen (als je niet op de server doet, dan doet het volgens mij niets).
Pagina: 1