• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11-2025
Al het nodige gezocht maar nog niet gevonden: ik heb een Himedia Q5 Pro welke al enige tijd naar volle tevredenheid draait. Nu heb ik een nieuwe externe hd eraan gehangen, deze wordt echter niet gezien.
De schijf is geformatteerd met een mac naar mac os journaled, wellicht dat het daaraan ligt?
Al mijn films staan op mijn mac en ik wil ze vandaar overzetten naar de externe HD voor gebruik met de Q5 Pro.

Moet ik de schijf via een windows pc naar NTFS formatteren en dan met een progje via de mac werken?
Alvast dank voor jullie hulp.

• antubus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-01 12:15
Als je films niet groter dan 4 GB zijn kun je de hdd naar fat32 formateren, dat werkt onder windows en Mac OS. Als je films groter zijn kun je ze of splitsen met winrar (geen idee wat het mac equivalent is) of ze via je thuisnetwerk proberen te kopieren

• capice1
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11-2025
thanks, heb het volgende gedaan na tips op een ander forum.
Op mac Paragon NTFS for mac 14 geinstalleerd.
Via windows pc de externe schijf geformatteerd naar NTFS. Dit gaf wat moeite daar er een bestand in efi opstond waardoor de schijf na formatteren niet door mac gezien werd. Opnieuw geformatteerd onder windows, via Paragon schijf geactiveerd daarna zichtbaar voor mac en alle films gekopieerd naar de hd en via de Q5 draait alles als een zonnetje.