Vaste internet aansluiting Spanje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:16

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Beste medetweakers,

Dit najaar ga ik op uitwisseling naar Spanje. De flat die ik met anderen ga huren heeft nog geen internet aansluiting. Aan mij dus de taak om een internet abonnement te regelen, het liefst al vanuit Nederland.

Ik heb al rondgekeken op de websites van een aantal providers die ik kon vinden (Movistar, Orange, Jazztel, Vodafone) maar de meeste paketten zijn vast voor 12 maanden, terwijl de flat maar 5 maanden gehuurd gaat worden.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven? Als je een betere plek weet voor deze vraag hoor ik dat ook graag :)

JJ

Beste antwoord (via rens-br op 27-09-2017 08:59)

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Ik zit op het moment al een aantal weken in Spanje en ik heb het als volgt geregeld. Het lijkt erop dat de websites van de providers compleet waardeloos zijn en dat je het meeste voor elkaar krijgt door een winkel binnen te lopen, wat dus vanuit het buitenland onmogelijk is. Helaas verschilt ook het niveau Engels behoorlijk, dus het kan zijn dat je met handen/voeten/Google Translate moet communiceren.

Op deze manier ben ik erachter gekomen dat Orange een studenten pakket heeft waaraan geen contractduur verbonden is. Andere providers hebben ook opties zonder contractduur. Ook eisen sommigen een NIE nummer voor het afsluiten, maar anderen hebben alleen een Spaanse rekening nodig. In mijn geval bleek Orange de goedkoopste optie die geen NIE nummer nodig had.

Via een andere student had ik gehoord dat Sabadell Banc geen NIE nummer vereist bij het openen van een rekening en dat bleek te kloppen. Het is een heel gedoe om op de Spaanse manier een rekening te openen, maar het is binnen een paar dagen te doen.

Al met al was het process dus redelijk simpel en was alles binnen twee weken geregeld. Ook heb ik gelukkig geen vast contract hoeven afsluiten en geen NIE nummer hoeven aanvragen. Hopelijk kan ik hiermee iemand in de toekomst flink wat tijd en stress besparen!

Voor de geïnteresseerden, ik betaal nu €33,10 per maand voor 50Mb glasvezel, met eenmalig €36,90 aansluitkosten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Informeer eens bij die providers wat de regeling van als je verhuist naar een gebied waar zij geen diensten leveren. In Nederland kunnen ze je vast geen internet bieden, dus de kans bestaat dat het contract dan binnen een jaar ontbonden kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Fibra ONO: €14,90 p/mnd voor 50Mbit. Wel met een jaarcontract, maar dat zal je niet snel anders vinden. Voor deze prijs de resterende maanden gewoon afkopen als jullie weer vertrekken.

https://www.ono.es/paquetes/internet-50mb-vodafone-tv-total/

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 15-08-2017 15:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:13
Bij Nederlandse providers kun je voortijdig opzeggen als je verhuist naar een locatie waar ze niet kunnen leveren. Even de voorwaarden lezen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
TERW_DAN schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:20:
Informeer eens bij die providers wat de regeling van als je verhuist naar een gebied waar zij geen diensten leveren. In Nederland kunnen ze je vast geen internet bieden, dus de kans bestaat dat het contract dan binnen een jaar ontbonden kan worden.
Ik zal eens proberen contact krijgen met een provider hierover, ik heb ook geen ervaring met vast internet afsluiten in Nederland, dus ik wist niet dat dit een ding was!
Anoniem: 57963 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:50:
Fibra ONO: €14,90 p/mnd voor 50Mbit. Wel met een jaarcontract, maar dat zal je niet snel anders vinden. Voor deze prijs de resterende maanden gewoon afkopen als jullie weer vertrekken.

https://www.ono.es/paquetes/internet-50mb-vodafone-tv-total/
Dat valt best tegen. Veel van de providers die ik heb gezien zitten rond deze prijs, maar er zit altijd vaste telefoon bij voor €18,- per maand. Dan telt het toch hard aan voor maanden die je niet gebruikt.
jeroen3 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:57:
Bij Nederlandse providers kun je voortijdig opzeggen als je verhuist naar een locatie waar ze niet kunnen leveren. Even de voorwaarden lezen dus?
Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken hoe ver ik kom met Translate, anders moet ik even iemand zoeken die wel Spaans spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Verhuis je ook echt daar naar toe, dus schrijf je daar ook in in de gba (en uit de gba in de nl)?

Heb je daar een bankrekening?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:19
Dit zou met de switch naar IBAN toch niet uit moeten maken?

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JJ White

JJ White

Prutser Eerste Klas

Topicstarter
Ik zit op het moment al een aantal weken in Spanje en ik heb het als volgt geregeld. Het lijkt erop dat de websites van de providers compleet waardeloos zijn en dat je het meeste voor elkaar krijgt door een winkel binnen te lopen, wat dus vanuit het buitenland onmogelijk is. Helaas verschilt ook het niveau Engels behoorlijk, dus het kan zijn dat je met handen/voeten/Google Translate moet communiceren.

Op deze manier ben ik erachter gekomen dat Orange een studenten pakket heeft waaraan geen contractduur verbonden is. Andere providers hebben ook opties zonder contractduur. Ook eisen sommigen een NIE nummer voor het afsluiten, maar anderen hebben alleen een Spaanse rekening nodig. In mijn geval bleek Orange de goedkoopste optie die geen NIE nummer nodig had.

Via een andere student had ik gehoord dat Sabadell Banc geen NIE nummer vereist bij het openen van een rekening en dat bleek te kloppen. Het is een heel gedoe om op de Spaanse manier een rekening te openen, maar het is binnen een paar dagen te doen.

Al met al was het process dus redelijk simpel en was alles binnen twee weken geregeld. Ook heb ik gelukkig geen vast contract hoeven afsluiten en geen NIE nummer hoeven aanvragen. Hopelijk kan ik hiermee iemand in de toekomst flink wat tijd en stress besparen!

Voor de geïnteresseerden, ik betaal nu €33,10 per maand voor 50Mb glasvezel, met eenmalig €36,90 aansluitkosten.
Pagina: 1