GTX 670 vervangen door RX580

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• GianniDPC
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik heb momenteel een desktop systeem met een ASUS P8z77-V LX moederbord aan boord, deze heeft een I7 2600K (OC'ed naar 4Ghz) en een GTX 670 van Gigabyte.

Nu begin ik in sommige recente games wat FPS problemen te zien, ik speel momenteel Player Unknown Battlegrounds en moet toch mijn settings op medium of zelfs low zetten om geen drop in de FPS te krijgen.

Mijn vraag is of dat het de moeite waard is de videokaart te vervangen naar een RX 570/RX 580? De reden van deze vraag is omdak ik denk dat mijn CPU dan de bottleneck zou kunnen zijn.

Uiteindelijk ben ik op zoek naar een goede prijs/kwaliteit vervangende videokaart voor mijn GTX670 indien het de moeite waard is te ugraden. Ik game trouwens voornamelijk op 1080P.

Alle reacties

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik denk dat je een behoorlijke boost in fps zal behalen met een nieuwe videokaart.

de processor lijkt mij zeker geen probleem. Je videokaart dateert uit 2012?? iets in die buurt.. elke generatie videokaarten krijgt een behoorlijke performance boost (vooral als je vergelijkt hoeveel performance boost er in de cpu's zit sinds 2012)

een RX 570 zal al behoorlijk beter presteren, echter als je het geld hebt zou ik voor een rx 580 gaan

[ Voor 45% gewijzigd door ronald92 op 15-08-2017 12:55 ]

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
Helaas zijn de AMD kaarten nauwelijks of veel te duur te krijgen door mining.

Een GTX 1060 is ook een optie.

• GianniDPC
CryRaven schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:02:
Helaas zijn de AMD kaarten nauwelijks of veel te duur te krijgen door mining.

Een GTX 1060 is ook een optie.
Als ik kijk op de pricewatch is de GTX 1060 momenteel ook redelijk duur.. Waarom zitten trouwens de RX 570 en RX 580 boven de adviesprijs?

Weet iemand wanneer er mogelijk een prijsdaling kan plaatsvinden? Zou namelijk graag < 300 euro uitgeven indien mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door GianniDPC op 15-08-2017 19:59 ]

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:44
GianniDPC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:58:
[...]

Als ik kijk op de pricewatch is de GTX 1060 momenteel ook redelijk duur.. Waarom zitten trouwens de RX 570 en RX 580 boven de adviesprijs?

Weet iemand wanneer er mogelijk een prijsdaling kan plaatsvinden? Zou namelijk graag < 300 euro uitgeven indien mogelijk.
De kaarten zijn erg gewild bij de miners en aangezien bitcoins minen weer wat booming is, kan men de vraag niet aan, wat uiteindelijk resulteert in hoge prijzen. Wanneer er een prijsdaling is, is dan ook niet bekend. Je bent overigens niet de enige non-miner die graag deze GPU wil <300 dus het kan nog wel even duren voordat dat weer zover is. :P

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Je zou ook prima een 2e hands kaartje kunnen halen, iets van een GTX 970? Die cpu op 4Ghz is dan beter in balans inderdaad en kan nog aardig meekomen.

• GianniDPC
ToFast schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:15:
Je zou ook prima een 2e hands kaartje kunnen halen, iets van een GTX 970? Die cpu op 4Ghz is dan beter in balans inderdaad en kan nog aardig meekomen.
Ik had ook aan de GTX 970 gedacht maar deze komt dan weeral uit 2014.. Misschien wacht ik best nog even van een nieuwe kaart aan te schaffen tot ik een prijsdaling zie, of misschien een deal op vraag en aanbod vind.

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
GianniDPC schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:54:
[...]

Ik had ook aan de GTX 970 gedacht maar deze komt dan weeral uit 2014.. Misschien wacht ik best nog even van een nieuwe kaart aan te schaffen tot ik een prijsdaling zie, of misschien een deal op vraag en aanbod vind.
dit lijkt me het beste idee. de prijzen van videokaarten zijn nu sowieso erg hoog.

een 580 veegt de vloer aan met een 670. al is een 480 ook net zo prima.
draai er zelf 1 op 1.085v ipv 1.15v en op 1350mhz. dit scheelt me gewoon 120w+ load tov r9 290.
ook de eerste kaart die ik al maanden op stock koeler (twin frozr 5/6?) draai en onder load gewoon nog steeds onhoorbaar is. kaart wordt dan ook vaak niet warmer dan een graad of 70.

Fijne van AMD vind ik dat ze altijd nog goed wat performance in de drivers vinden en je een jaar later gewoon 20% meer prestatie hebt. dat hele geintje werkt al sinds de 800serie van Ati toen nog.

Daarom heb ik zelf ook wel vertrouwen in de VEGA, als die nog 10/20% pakt, dan komt die gevaarlijk dichtbij de 1080TI en overklokt schijnbaar ook leuk (heb ik de waterkoeling niet voor niets).

Nukezone FTW

Pagina: 1