Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Ik heb al tijden mijn desktop via (HDMI op) mijn receiver aangesloten op mijn tv (over de jaren al met meerdere combinaties). Mijn tv fungeert dus als beeldscherm en ik heb het geluid (van Dolby tot Atmos) via mijn receiver en speakers. Ook het geluid van mijn tv gaat via mijn receiver middels het ARC (HDMI 4 is tevens het ARC). Werkte altijd perfect, ook met de huidige opstelling.

In mijn receiver zat mijn desktop in HDMI 'bd/dvd', mijn Playstation 3 in HDMI 'Game' en de HDMI 'out' van de receiver ging in HDMI 4/ARC van mijn tv. Zo kon ik op de receiver schakelen van bron en de tv gaf keurig het juiste apparaat weer.

Dit werkte allemaal feilloos totdat mijn tv opeens bij HDMI 4/ARC de melding "Geen signaal, deze bron is al ingesteld als luidspreker" gaf als ik mijn desktop wilde weergeven. Zoals je misschien begrijpt was ik behoorlijk gefrustreerd, zeker omdat er, voor zover ik weet, niets veranderd was aan de instellingen.

Uiteraard heb ik van alles geprobeerd om het beeld terug te krijgen maar niks werkte:

- alle HDMI-ingangen geprobeerd van mijn versterker
- alle HDMI-ingangen geprobeerd van mijn tv (terwijl deze eigenlijk in HDMI 4 moet want dat is het ARC, als ik die niet gebruik kan ik dus geen geluid van mijn tv luisteren als ik het journaal o.i.d. kijk)
- alle opties van mijn tv doorlopen voor zover ik weet

Het vreemde is wel dat als ik de Playstation 3 aansluit op de HDMI-ingang op de versterker waar ik voorheen de desktop op aansloot (HDMI bd/dvd), deze wel werkt. Maar het werkt niet als ik de desktop in HDMI 'Game' doe. Maar waar zit het probleem 'm dan in..?

De vraag is dan ook: hoe krijg ik mijn desktop opnieuw weergeven op mijn tv, via HDMI 4/ARC, door middel van mijn receiver?

Relevante software en hardware die ik gebruik:

TV: Samsung UE55KS7000S

Versterker: Onkyo TX-NR656

Desktop: Dell i7-4970 met Geforce GTX 750 Ti videokaart en Windows 10

ALVAST HARTELIJK BEDANKT VOOR HET MEEDENKEN!!!

Alle reacties

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11 00:21
Al geprobeerd om de kabel tussen TV en receiver te vervangen? Daarnaast kan je even kijken of er misschien een firmware-update van je TV of receiver is of net heeft plaatsgevonden die het heeft veroorzaakt

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips maar dat heb ik allemaal geprobeerd.. geen resultaat..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nogmaals de tv terug gezet naar de fabrieksinstellingen en daarna alles stap voor stap opnieuw ingesteld om te kijken of ik het euvel kon vinden.

En zowaar: bij het inschakelen van HDMI UHD Color sprong het beeld op zwart en kreeg ik de melding "Geen signaal, deze bron is al ingesteld als luidspreker". Als ik de optie weer uitschakelde had ik weer beeld.

Iemand enig idee waarom dat is?

Het frappante is nu alleen dat ik geen Dolby meer krijg via het ARC van de digitale tv-zenders en Netflix.

Waar dat nu weer aan ligt.. Ik word er een beetje moe van..

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11 12:52
Ik denk dat de combinatie van UHD color en je videokaart misschien niet lekker samen gaan. ik heb een soort gelijke setup en heb een gtx980 in mijn computer en UHD color geeft geen problemen.

Uit je verhaal kon ik niet duidelijk opmaken of je ook had geprobeerd om je pc direct op je tv aan te sluiten.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Verwijderd

Topicstarter
Wel vreemd dat ik de eerste maanden geen problemen heb gehad?

Rechtstreeks op de tv aansluiten was geen probleem, ik moest alleen wel de resolutie verlagen van 4k naar full HD.

Denk je dat het mijn videokaart is? Een update of zo? Ik heb zelf namelijk niets gewijzigd..

• Marcievg
Aangezien je een ks7000 tv hebt zou je de resolutie juist niet hoeven wijzigen. Kan het zijn dat je een hdmi 1.3 kabel hebt? Aangezien je vanaf hdmi 1.4 de 4k resolutie aankan.

Naar mijn weten heeft iedere hdmi poort op je oneconnect box een hdmi 2.0 poort maar misschien dat je het toch op een andere poort zou kunnen proberen.

[ Voor 30% gewijzigd door Marcievg op 15-08-2017 23:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het ligt niet aan mijn kabels want nu ik weer via de receiver beeld heb, is de resolutie wel weer 4k.

En de kabel die ik tijdelijk tussen pc en tv had, was gloednieuw en geschikt voor 4k..

Het vreemde blijft dat ik opeens geen Dolby meer heb via ARC van bijv de Netflix app terwijl ik dit voorheen wel had.

• Marcievg
Ik heb geen ervaring met ARC dus kan je daar niet mee helpen. Je zou nu wel Netflix via je computer kunnen gebruiken. Naar wat ik hier lees van andere gebruikers we erkt dat ook niet zo super meer.

Misschien dat de Samsung klantenservice je verder kan helpen hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle tips!

• karper34
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2024
Het kan mogelijk zijn dat er vanuit Firmware update(s) conflicten zijn met je probleem.
Onderzoek dit eens daar van uit,kan ook zijn dat je juist een update moet gaan doen.
anders eens de juiste uhd color poort op uit ipv van aan.

Ik had er laatst ook last van met Windows 10 en liep niet lekker met mijn videokaart,ook daarin eens een new driver moest gaan zoeken en ja nu weer alle poorten op aan en alles met HDMI Kabels
Vergeet ook dat windows 10 nu heel veel aan allerlei updates gaat forceren,kan een dooddoener zijn in veel aspecten in dit hele gebeuren,dus aan of uit zetten deze setting van je pc?

• firstWookie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 20:53
Is je probleem inmiddels opgelost? Ik heb nm hetzelfde probleem.
Ook een Samsung (55" led) en Onkyo receiver. Het gaat heel vaak gewoon goed, maar dan soms ineens werkt het niet meer en krijg ik die melding "Geen signaal, deze bron is al ingesteld als luidspreker".

Als ik de hele bende stroomloos maak, dan werkt alles weer een tijdje. Soms duurt het weken, andere keren dagen voor dezelfde melding weer naar voren komt.

Ik snap er helemaal niks van.
Pagina: 1