Advies nodig bij upgraden Laptop (SSD)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• KnuCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:45
Goedemorgen,

Mijn laptop is inmiddels een aantal jaar oud en ik wil deze 1. gaan opschonen (reinstall van windows) en 2. als ik dit toch ga doen misschien wel SSD plaatsen waar de installatie dan op moet (en de huidige 1TB schijf behouden hiernaast als opslag).

Mijn vragen:

1. Is het de laptop nog waard om een SSD te plaatsen en levert dit veel winst op qua werksnelheid. (ik wil er niet meer dan 100 euro aan uitgeven)
2. Indien ja, welke dan?? ik kom er niet uit welke ik nu nodig heb.

Hieronder de specificaties:

Dell Inspiron 17R-7720 special edition
N0217S17 (ik denk dat dit het type is)
Processor : Intel Core i7-3630QM (up to 3.40 GHz, 6M cache)
Display : 17.3in Full High Definition (1080p) LED Display with Anti-Glare
Memory : 8192MB (2x4096) 1600MHz DDR3
Hard Drive : 1TB Serial ATA (5400RPM)
Optical Drive : Blu-ray Disc BD-Combo (Reads BD and Writes to DVD/CD)
Graphics: 2GB Nvidia GeForce GT 650M 130W
Wireless : Intel 2230 WLAN Card (802.11n + BT 4.0)[/li]
[/list]

bedankt voor de tips

Beste antwoord (via KnuCha op 15-08-2017 12:47)

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 07-02 13:59
Nee, kabels zijn niet nodig. Het is inderdaad zoals een RAM-module erin klikken, je hebt alleen een kruiskopschroevendraaier nodig.. Voor het beste resultaat kan je beter even een bootstickje maken met Windows 10 (aangenomen dat je dat hebt) en even Windows opnieuw installeren. Haal wel even je oude harde schijf er uit terwijl je dat doet, om te voorkomen dat je die per ongeluk wist.

Er staan filmpjes van hoe je het moet doen online, zoals: YouTube: Upgrade DELL 17R SE 7720

[ Voor 23% gewijzigd door Nat-Water op 15-08-2017 11:44 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Alle reacties

• Nat-Water
Wat ik van de laptop begrijp is dat je nog ruimte hebt voor nog een 2.5" schijf (controleer dat voor de zekerheid). Het is het zeker weten waard: de PC zal veel sneller aanvoelen. pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB is erg populair.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

• OB1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:13

OB1

SSD is de beste upgrade die je kan doen! Computer start supersnel op, zelfde voor programma's.

pricewatch: Kingston SSDNow UV400 240GB
Is mijn vaste keuze, maar Crucial mx300/Samsung 850 is ook prima.

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

• KnuCha
kijk, dat is mooi nieuws. 2 keuzes dus en ook nog eens onder budget :) kan ik een van deze schijven gewoon bestellen of heb ik dan nog een kabel ofzo nodig?

ik heb de laptop nog niet open gehad, misschien is het gewoon zoals een ram module inklikken en gaan?
ik heb eigenlijk altijd alleen maar een HD in een gewone tower geplaatst/vervangen en dan zit je wel met de bekabeling, vandaar de vraag.

Acties:
  • Beste antwoord

• Nat-Water
Nee, kabels zijn niet nodig. Het is inderdaad zoals een RAM-module erin klikken, je hebt alleen een kruiskopschroevendraaier nodig.. Voor het beste resultaat kan je beter even een bootstickje maken met Windows 10 (aangenomen dat je dat hebt) en even Windows opnieuw installeren. Haal wel even je oude harde schijf er uit terwijl je dat doet, om te voorkomen dat je die per ongeluk wist.

Er staan filmpjes van hoe je het moet doen online, zoals: YouTube: Upgrade DELL 17R SE 7720

[ Voor 23% gewijzigd door Nat-Water op 15-08-2017 11:44 ]

• KnuCha
Top! heb zojuist de Crucial besteld :) had nog 5 euro korting bij Bol. voor 94 euro klaar!
bedankt
Pagina: 1