Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win10] VPN per applicatie op PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
Ik maak gebruik van Windscribe VPN voor verscheidene zaken. Dit werkt prima, echter routeert dit al het verkeer door de VPN tunnel, wat problemen oplevert met remote toegang tot de computers. Ook is de snelheid niet optimaal, dus verkeer dat niet door de tunnel hoeft, zou er ook niet doorheen moeten gaan.

Waar ik naar op zoek ben is een oplossing om VPN per applicatie te kunnen gebruiken.
Daarbij wil je een VPN tunnel die niet standaard al het verkeer routeert, maar alleen voor bepaalde applicaties.
Dit is anders dan routeren op IPs want dat gaat niet werken.

Ik zat te denken aan het gebruik van Windscribe via OpenVPN waarbij je standaard niets routeert door de tunnel en misschien een lokale Proxy server te draaien die je kunt instellen in applicaties, waarbij de Proxy alles door de VPN tunnel stuurt? Is dit uberhaupt mogelijk?

Een andere optie is een Virtual machine, maar dat lijkt me wat overkill, maar zal uiteraard wel werken.

Het gebruikte systeem is een pc met Win10 1703 x64.
Misschien zijn er anderen met ervaring op dit gebied

Alle reacties

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je Windscribe support al gevraagd naar de optie's? Ik ga er vanuit dat ze ook wel bepaalde routes kunnen pushen, zodat alleen verkeer naar bepaalde ranges/IP's over de tunnel gaat!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:59:
Heb je Windscribe support al gevraagd naar de optie's? Ik ga er vanuit dat ze ook wel bepaalde routes kunnen pushen, zodat alleen verkeer naar bepaalde ranges/IP's over de tunnel gaat!
De vraag staat zeker uit bij Windscribe, echter is het probleem dat ik geen directe IP ranges kan definieren en die toe voegen aan de routing table. Dat is de standaard VPN oplossing en goed te vinden.

Maar het specifieke geval is waarbij ik wil kunnen zeggen: Applicatie X via de VPN (full) tunnel en applicatie Y via het normale netwerk.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:15

TommieW

Numa numa.

Maakt die VPN software een aparte interface aan? Zo ja, misschien kan je bepaalde applicaties forceren om gebruik te maken van die interface met behulp van dit.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro