Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-12-2023
Geliefde mede Tweakers,

Ik ben op zoek naar ticketing software waar issues in kunnen worden aangemaakt maar ook waar klant specifieke data in komt zodat bijvoorbeeld onderhoud en hardware replacements in kunnen worden bijgehouden. Wellicht is het handiger om een aparte DB daarvoor te gebruiken maar ik ben even aan het orienteren.

Wat ik graag wil is dat het lightweight is, simpel te beheren en overzichtelijk is per klant. Wij hebben nu rond de 15 klanten en af en toe per week komen er meldingen binnen. Toch wil ik dat dit allemaal netjes bijgehouden gaat worden met oog op de toekomst.

Ik ben zelf fan van JIRA geweest maar de nieuwe versie kon mij niet overhalen.
Graag zie ik wat aanbevelingen hier die mij op weg kunnen helpen.

Bij voorbaat dank

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Heb je al even een zoekactie in dit forum gestart met sleutelwoorden als ticket, ticketing, CMDB, helpdesk, asset management, etc? Dan kom je legio topics tegen.

Verder hangt er vanaf welke hardware onderhouden wordt en in welk werkveld men zich beweegt. Als eenvoudig in te richten helpdesk pakket voor kleinere IT organisaties is bijvoorbeeld Spiceworks eenvoudig in te richten.
Maar voor fieldservice management met on-demand planning en voorraadmanagement voor monteurs etc zijn weer hele andere applicaties in de markt.
OTRS is ook een bekende OpenSource Service Management applicatie waar je wat meer moeite in moet steken om het allemaal werkend te krijgen maar wel heel krachtig.

Zo, en nu weer even zelf verder zoeken he? Probeer ook wat meer te bedenken welke functionele en technische wensen en vereisten er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 16:38

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topdesk?

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
akimosan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:02:
Heb je al even een zoekactie in dit forum gestart met sleutelwoorden als ticket, ticketing, CMDB, helpdesk, asset management, etc? Dan kom je legio topics tegen.
....
Zo, en nu weer even zelf verder zoeken he? Probeer ook wat meer te bedenken welke functionele en technische wensen en vereisten er zijn.
Dank voor de moeite. Ik heb inderdaad maar even snel op dit forum rond gekeken en niet gezocht. Maar ik ben dan ook al langer op zoek naar geschikte software.
Het gaat mij vooral om dit " Maar voor fieldservice management met on-demand planning en voorraadmanagement voor monteurs etc zijn weer hele andere applicaties in de markt." En dat had ik zelf niet kunnen vinden.

Het probleem is dat er te veel ticketing software is en voor 80% uit india komt. Ik zag door de bomen het bos niet meer.

Ik zal in het kort proberen uit te leggen wat de huidige situatie is en wat mijn doel is.
- Systemen zijn custom geconfigureerd voor de klanten. Zowel hardware als software. Wijzigingen en onderhouds beurten hieraan worden nu in Excel bijgehouden en rapporten op de share opgeslagen.
- Klanten moeten problemen kunnen aanmelden via email en telefoon. Ook dit gebeurd nu in Excel.

Per klant moet dus bijgehouden worden wat voor versie software er draait en welke hardware componenten er in zitten. En de issues moeten daarbij ook bijgehouden worden.

Ik heb zelf met een aantal programmas gewerkt maar de meeste zijn gericht op ITSM, dit hoeft dus niet.

Zo en dan ga ik nu dit forum even doorspitten :)

Barthelomeus#2737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-09 21:35
Je zou eventueel naar Redmine kunnen kijken, als je van je klanten "projecten" maakt kan je op klantniveau in allerlei vormen van alles vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ben je meer opzoek naar iets als Zendesk (richting support) of meer YouTrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat wordt bedoeld met "systemen" ? Dat is me nog niet duidelijk.

Computersystemen (PC's) of verwarming- en koeling systemen, aansturing systemen voor ballistische raketten (met Noord Korea als je grootste klant :) ) of ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je wilt dus eigenlijk per klant o.a. iets als Microsoft System Center draaien?
https://www.microsoft.com/en-us/cloud-platform/system-center

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 15-08-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badabingbadaboo
Tot nog toe ziet servicecenter3 er het beste uit. Mede doordat wij vorige week al een probleem zagen met de voorraad en onderdelen/serienummers die opgezocht moesten worden.

Nu heb ik een mooie uitgangspositie! Bedankt.

Barthelomeus#2737

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• badabingbadaboo
akimosan schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:49:
Wat wordt bedoeld met "systemen" ? Dat is me nog niet duidelijk.

Computersystemen (PC's) of verwarming- en koeling systemen, aansturing systemen voor ballistische raketten (met Noord Korea als je grootste klant :) ) of ..
Ik kan daar helaas geen uitspraak over doen. Het zijn ieder geval grote high-tech goederen ;). N-K situatie komt er het beste bij in de buurt 8) .

Nee sorry SCCM is speciaal (althans waarmee ik bekend ben) voor het beheren van systemen. Dit hoeft niet en buiten dat draait alles op Linux (duh :*) ).

[ Voor 13% gewijzigd door badabingbadaboo op 15-08-2017 16:02 ]

Barthelomeus#2737

Pagina: 1