Mijn vraag:
Recent een nieuwe pc gekocht. Niet ouder dan zo'n 3 maanden. Het volgende probleem doet zich voor:
Ik start mijn pc, het beeldscherm reageert en het loadingscreen van het moederbord wordt weergegeven, na 1-2 seconden wordt scherm weer zwart. Ik verwacht dat het beginscherm van Windows wordt gestart, maar dat is helaas niet het geval. En er gebeurt daarna ook niks meer.
Ik moet mijn pc vervolgens weer een aantal keer (+/-10) aan en uit slingeren, en als ik geluk heb wordt Windows opgestart en kan ik aan de slag.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7-6700K
Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 16GB
MSI Radeon RX 470 - Gaming X - 4GB GDDR5
MSI Z270 SLI Plus
Cooler Master Hyper 212 EVO
2x Corsair Air Series AF120 Quiet Edition - Rood LED
Corsair VS550 - 550W
Sandisk Ultra II - 240GB
Versie Windows: 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niks geprobeerd. Gevonden een aantal dingen op internet, maar zou eerst zekerheid willen over wat er nu precies mis is voordat ik met de pc ga rommelen.
Groet,
Steven
Recent een nieuwe pc gekocht. Niet ouder dan zo'n 3 maanden. Het volgende probleem doet zich voor:
Ik start mijn pc, het beeldscherm reageert en het loadingscreen van het moederbord wordt weergegeven, na 1-2 seconden wordt scherm weer zwart. Ik verwacht dat het beginscherm van Windows wordt gestart, maar dat is helaas niet het geval. En er gebeurt daarna ook niks meer.
Ik moet mijn pc vervolgens weer een aantal keer (+/-10) aan en uit slingeren, en als ik geluk heb wordt Windows opgestart en kan ik aan de slag.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7-6700K
Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 16GB
MSI Radeon RX 470 - Gaming X - 4GB GDDR5
MSI Z270 SLI Plus
Cooler Master Hyper 212 EVO
2x Corsair Air Series AF120 Quiet Edition - Rood LED
Corsair VS550 - 550W
Sandisk Ultra II - 240GB
Versie Windows: 10
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niks geprobeerd. Gevonden een aantal dingen op internet, maar zou eerst zekerheid willen over wat er nu precies mis is voordat ik met de pc ga rommelen.
Groet,
Steven