Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ruim 10 x pc aan/uit voordat Windows launched, probleem?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:

Recent een nieuwe pc gekocht. Niet ouder dan zo'n 3 maanden. Het volgende probleem doet zich voor:
Ik start mijn pc, het beeldscherm reageert en het loadingscreen van het moederbord wordt weergegeven, na 1-2 seconden wordt scherm weer zwart. Ik verwacht dat het beginscherm van Windows wordt gestart, maar dat is helaas niet het geval. En er gebeurt daarna ook niks meer.

Ik moet mijn pc vervolgens weer een aantal keer (+/-10) aan en uit slingeren, en als ik geluk heb wordt Windows opgestart en kan ik aan de slag.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Intel Core i7-6700K
Corsair Vengeance LPX - DDR4-2400 - Zwart - 16GB
MSI Radeon RX 470 - Gaming X - 4GB GDDR5
MSI Z270 SLI Plus
Cooler Master Hyper 212 EVO
2x Corsair Air Series AF120 Quiet Edition - Rood LED
Corsair VS550 - 550W
Sandisk Ultra II - 240GB

Versie Windows: 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Niks geprobeerd. Gevonden een aantal dingen op internet, maar zou eerst zekerheid willen over wat er nu precies mis is voordat ik met de pc ga rommelen.

Groet,
Steven

Alle reacties

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Betreft het een zelfbouw of prebuild systeem?

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Verwijderd

Topicstarter
De pc heb ik zelf in elkaar laten sleutelen door het bedrijf waar ik alle componenten los heb gekocht

• Bart_GR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zelf in elkaar laten sleutelen? Dus het bedrijf waar je de onderdelen hebt besteld heeft de PC geassembleerd? In dit geval heb je vermoedelijk garantie. Even bellen met deze firma dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt. Het bedrijf waar ik de pc heb besteld heeft hem geassembleerd. Helaas is de partij waar ik de pc heb gekocht (Afuture) failliet . Zij maken een herstart onder Beat-it.nl. Ik heb contact opgenomen met zowel Afuture als beat-it, maar wordt mij letterlijk gezegd "garanties worden niet meer afgehandeld, deze vallen onder het faillissement". Bellen is niet mogelijk, beide firma's hebben hetzelfde telefoonnummer dat niet te bereiken is. Daarom hoop ik met jullie hulp alsnog tot een oplossing van het probleem te komen

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:08

rdejongjr

Gnome

Indien mogelijk, hang er een andere ssd/hdd aan.

Die SanDisk dingen kreeg ik vaker retour met de melding dat ze wegvielen/niet zichtbaar waren. (zo veel dat het opvalt zeg maar)

Verwijderd

Al eens de SSD firmware een update gegeven? Vgm had Sandisk al een Fix voor deze probleem uitgebracht.

• AstralizeR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-10 17:02

AstralizeR

Foar de kofje net eamelje!

Klinkt in eerste instantie als een overclock die niet lekker werkt, maar dat zal het wel niet zijn probeer eerst eens een full CMOS reset. Lezen is ook een vak.. je start dus zelf je PC elke keer opnieuw op. Maar probeer toch eens een CMOS clear, en daarna een kijken of je met een andere schijf wel een windows installatie kunt starten, dan kun je dus de SSD de schuld geven.

[ Voor 47% gewijzigd door AstralizeR op 15-08-2017 10:19 ]

SW-1682-5926-5204

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:01:
Klopt. Het bedrijf waar ik de pc heb besteld heeft hem geassembleerd. Helaas is de partij waar ik de pc heb gekocht (Afuture) failliet . Zij maken een herstart onder Beat-it.nl. Ik heb contact opgenomen met zowel Afuture als beat-it, maar wordt mij letterlijk gezegd "garanties worden niet meer afgehandeld, deze vallen onder het faillissement". Bellen is niet mogelijk, beide firma's hebben hetzelfde telefoonnummer dat niet te bereiken is. Daarom hoop ik met jullie hulp alsnog tot een oplossing van het probleem te komen
Als je de bon/factuur nog hebt, kun je het vaak wel proberen om via een andere winkel (of rechtstreeks als je helemaal geen kosten wilt maken) hem op te sturen naar de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Als je de bon/factuur nog hebt, kun je het vaak wel proberen om via een andere winkel (of rechtstreeks als je helemaal geen kosten wilt maken) hem op te sturen naar de fabrikant.
Goede tip. Welke fabrikant zou je in dit geval voorstellen indien de pc uit meerdere componenten bestaat van verschillende fabrikanten? Wat is hierin leidend?

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-11 20:30
234FaTaLiTy schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:19:
[...]

Vreemde tip, aangezien het om assemblage gaat en TS nog niet een specifiek onderdeel gevonden heeft dat problemen geeft.

Of je brengt je hele pc weg naar een andere zaak voor een reparatie, of je gaat zelf componenten uitsluiten.
Je probleem is voordat windows start (BIOS reset tip is al gegeven). Ik zou beginnen met componenten uit te sluiten. Alle RAM combinaties uitproberen, onboard videokaart gebruiken in plaats van je grafische kaart, andere HDD/SSD erin prikken... zoemer op je moederbord aansluiten zodat je piepjes kan horen en de bijbehorende foutcode opzoeken (of is dit inmiddels ouderwets? :D )

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:41
rdejongjr schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:07:
Indien mogelijk, hang er een andere ssd/hdd aan.

Die SanDisk dingen kreeg ik vaker retour met de melding dat ze wegvielen/niet zichtbaar waren. (zo veel dat het opvalt zeg maar)
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:13:
Al eens de SSD firmware een update gegeven? Vgm had Sandisk al een Fix voor deze probleem uitgebracht.
Als de ssd inderdaad niet stabiel is, of de pc überhaupt niet stabiel lijkt het mij vrij riskant een firmware update uit te voeren in de hopp dat dat het oplost. Er is immers een kans dat de ssd bricked.

De tip om een andere hdd te proberen vind ik een goede. Misschien heeft @Verwijderd nog ergens een oude hdd liggen?
Als dat een stabiele opstart oplevert kan je de ssd er naast aansluiten en de firmware updaten. Ssd er terug in, hdd er weer uit en hopen dat het is opgelost.

Lost dat het probleem niet op kan je er aan denken om een bios update uit te voeren. Daarin worden vaak dergelijke problemen opgelost.

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 19:08
Tomino schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:28:
[...]

Vreemde tip, aangezien het om assemblage gaat en TS nog niet een specifiek onderdeel gevonden heeft dat problemen geeft.

Of je brengt je hele pc weg naar een andere zaak voor een reparatie, of je gaat zelf componenten uitsluiten.
Je probleem is voordat windows start (BIOS reset tip is al gegeven). Ik zou beginnen met componenten uit te sluiten. Alle RAM combinaties uitproberen, onboard videokaart gebruiken in plaats van je grafische kaart, andere HDD/SSD erin prikken... zoemer op je moederbord aansluiten zodat je piepjes kan horen en de bijbehorende foutcode opzoeken (of is dit inmiddels ouderwets? :D )
Oeps, had niet gezien dat het om een zelfbouw ging.
Ik neem mijn woorden terug :P

Verwijderd

Topicstarter
Zou een defecte voeding nog tot de mogelijkheden behoren?

Verwijderd

Dat kan zeker. Had het laatst met een ouder systeem. Moest een aantal keer opstarten voordat er na het bios beeld gegeven werd. Een nieuwe voeding heeft dat opgelost.
Een beschadigde bootsector in Windows kan ook. Opstarten vanaf een Windows Usb en een reparatie uitvoeren lost dat op.

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-11 19:57
Je zou in het bios kunnen kijken of hij de harde schijf goed herkend.
Als de schijf niet in de lijst staat, dan is dat zeker het probleem.

Valt de computer ook wel eens uit als je bezig bent, bijvoorbeeld als je een game speelt?
Als de pc ook tijdens gebruik uitvalt, kan het een voedingsprobleem zijn en kan hij niet genoeg power leveren.
Maar tijdens het starten van windows is niet de meest logische positie om voor een voeding te stoppen, vaak is het direct bij het opstarten (dat kost meer power volgensmij).

Cmos zou het probleem kunnen zijn, maar ik zou dan verwachten dat je er nooit in zou komen.

Bootsector van windows zou ook kunnen, maar ook hier zou ik verwachten dat je er dan nooit in kan komen en niet naar 10 keer opnieuw opstarten.

Voor mij klinkt dit wel echt als een hardware probleem.

Zeggen de Sandisk tools nog iets over de status van de harde schijf?

Wat je ook nog zou kunnen proberen is even een windows installatie op usb te zetten, kijk of je met het opstarten wel die usb kan laden. (dan heb je eventueel ook de optie om windows te repareren mocht dat nodig zijn)

[ Voor 21% gewijzigd door REDSD op 15-08-2017 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vanuit slaapstand echter opstarten gaat altijd zonder problemen

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zou toch niet dat je een boot delay moet gaan instellen? Klinkt zo ouderwets...

Je kan het proberen, in het bios/uefi zoeken naar de optie boot delay en deze op een x aantal seconde zetten en kijken of het daarna opgelost is.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:48
Verwijderd schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:54:
Vanuit slaapstand echter opstarten gaat altijd zonder problemen
Dit had ik ook met mijn SSD. Echter van volledig uit naar aan werkte niet.
Nieuwe SSD aangeschaft en hij werkt weer.

Kun je de SMART status van je SSD uitlezen met bijvoorbeeld CrystalDiskInfo? Daar kun je de leeftijd en gezondheid zien van je SSD, misschien zijn er veel uitvallende geheugencellen en is de disk daarom faulty..

Zucht...

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
Heb je toevallig een usb headset ? Zou je deze er eens moeten uithalen en de USB uit je boot-prioriteit gooien.

Ik heb het zelfde probleem gehad. Uiteindelijk was dit bij mij het probleem .

Verwijderd

Begin eens met alle kabels langs te lopen in de pc.
Een wiebellende hdd stroomconnector oid kan al voldoende zijn om dit soort problemen te veroorzaken.
Probeer ook een andere sata kabel voor de ssd.
Zit dit allemaal goed, kijk eens of memtest wil starten en draai een aantal passes.

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:17
Kan een aarding probleem zijn (Check of alle moederbord schroefjes stevig bevestigd zijn aan frame behuizing)

Kan een geheugen probleem zijn (check of de geheugenbankjes goed aangedrukt zijn) of geheugen errors (check met memtest86+)

Kan ook nog de voeding zijn (check of alle kabels goed zitten) of de voeding voelt zich niet lekker

[ Voor 11% gewijzigd door osmosis op 17-08-2017 17:16 ]

Pagina: 1