Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foley
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 20:06
Mijn vraag
...

Mijn zoon heeft een computer overgenomen van zijn maat nu wil ik een schone installatie installeren van windows 10 64 bit.

Mijn vraag:

Is het mogelijk bij dit type moederbord ASRock AM3+ 970 Extreme3 R2.0 windows 10 64bit vanaf usb te installeren en waar kan ik dit vinden in de bios setup.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:17
Wat zegt de handleiding van het moederbord of google? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 19:54

rdejongjr

Gnome

Ja dat is mogelijk maar wat is er in hemelsnaam nou zo moeilijk om met de media creation tool een stick aan te maken, in de pc te duwen en bij het opstarten even bios in duiken/f8,f10,f11,f12 button bashen? Het moet toch leeg, veel kun je niet verneuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
kan inderdaad, in de bios zetten opstarten usb en gaat daarna vanzelf

als je zoon deze computer overgenomen heeft, kijk dan even of er geen fx-8... cpu opzit.
Zo ja dan meteen doorverkopen, helaas zie je deze combinatie erg vaak en is een drama...
en gaat nooit goed werken indien hij er spellen op speelt of op een andere manier intensief gebruikt wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Elmo_b op 15-08-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:40

WCA

Elmo_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:19:
kan inderdaad, in de bios zetten opstarten usb en gaat daarna vanzelf

als je zoon deze computer overgenomen heeft, kijk dan even of er geen fx-8... cpu opzit.
Zo ja dan meteen doorverkopen, helaas zie je deze combinatie erg vaak en is een drama...
en gaat nooit goed werken indien hij er spellen op speelt of op een andere manier intensief gebruikt wordt.
Heb 5 jaar probleemloos een FX8120 op dit bord gedraaid, niets mis mee.

@TS, Ja dat is mogelijk.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
GreNade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:10:
[...]

Heb 5 jaar probleemloos een FX8120 op dit bord gedraaid, niets mis mee.

@TS, Ja dat is mogelijk.
Wel mis mee... zelfs asrock adviseert een top down koeler omdat ze weten dan een 8 serie teveel gevraagd is voor dit moederbord. En dan nog throttelt hij als een gek, google maar eens.

Werkt het, antwoord ja
Zolang je hem gebruikt voor een beetje office youtube netflix etc zal het vast wel goed gaan
Serious gamen gaat niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

Elmo_b schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:56:
[...]

Wel mis mee... zelfs asrock adviseert een top down koeler omdat ze weten dan een 8 serie teveel gevraagd is voor dit moederbord. En dan nog throttelt hij als een gek, google maar eens.

Werkt het, antwoord ja
Zolang je hem gebruikt voor een beetje office youtube netflix etc zal het vast wel goed gaan
Serious gamen gaat niet goed komen.
Heb er 5 jaar lang intensief op gegamed met een hyper 212+ koeler erop. Nu is de 8120 niet de meest krachtige 8 core, maar hij werkt helemaal prima met dit bord.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Ik heb mijn fx8120 altijd zwaar overclocked gedraaid omdat hij op stock bagger traag is.
Op 4.8GHz kwam hij een beetje op gang met gamen maar verwacht geen wonderen met de games van vandaag.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 23:35
GreNade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 14:58:
[...]

Heb er 5 jaar lang intensief op gegamed met een hyper 212+ koeler erop. Nu is de 8120 niet de meest krachtige 8 core, maar hij werkt helemaal prima met dit bord.
Zonder OC, misschien, maar zelfs dan als je hele CPU intensieve taken uitvoert zul je zien dat elke 8core op dit bord gaat terug klokken (throttlen) omdat het mobo niet de 125 watt kan leveren die de CPU dan minimaal nodig heeft. Eventjes lukt wel hoor, maar na een minuut o.i.d. gaat hij zeker terug klokken. Sterker nog, bij een FX6100 (en hoger) had je dit al bij een gemiddelde overclock.

Het kan natuurlijk zijn dat je daar geen last van hebt gehad en het dus niet gemerkt hebt.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

chaoscontrol schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:19:
[...]

Zonder OC, misschien, maar zelfs dan als je hele CPU intensieve taken uitvoert zul je zien dat elke 8core op dit bord gaat terug klokken (throttlen) omdat het mobo niet de 125 watt kan leveren die de CPU dan minimaal nodig heeft. Eventjes lukt wel hoor, maar na een minuut o.i.d. gaat hij zeker terug klokken. Sterker nog, bij een FX6100 (en hoger) had je dit al bij een gemiddelde overclock.

Het kan natuurlijk zijn dat je daar geen last van hebt gehad en het dus niet gemerkt hebt.
Komt TS over alsof ie wil overklokken dan? :P

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Laatst online: 23:35
GreNade schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:29:
[...]

Komt TS over alsof ie wil overklokken dan? :P
Nee maar er werden wat dingen door elkaar verteld en zo heeft TS hopelijk een duidelijk verhaal. ;) (Of iemand anders die dit nog leest.)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foley
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17-04 20:06
Iedereen bedankt voor de informatie zaten nuttige tips bij en de installatie van windows is gelukt.
Pagina: 1