Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen weekend problemen met mijn Wi-Fi verbinding. Ik heb dit probleem alleen op mijn laptop en alleen op afstand van het modem. (Afstand op het modem is nooit een probleem geweest en heeft ook geen effect op andere apparaten.) Ik heb mijn laptop nu ongeveer een maand. Tot nu toe nooit problemen gehad met de Wi-Fi verbinding ook niet met mijn vorige laptop die ongeveer 4 jaar probleemloos heeft gefunctioneerd.

Ik heb nu een aantal keer op "Problemen oplossen" geklikt waar ik de volgende meldingen op krijg:

-De standaardgateway is niet beschikbaar
-De IP-protocolstack kan niet automatisch worden gebonden aan de netwerkadapter.

Af en toe kan hij helemaal geen problemen vinden.

Ik heb al een aantal forums/websites bekeken waar deze meldingen worden besproken. Ze adviseren bijvoorbeeld om je antivirus programma uit te schakelen/wissen en weer opnieuw activeren/herinstalleren. Het wissen en opnieuw installeren van de draadloze netwerk adapter word ook vaak genoemd.

Beide heb ik geprobeerd zonder resultaat. Ook het modem resetten is meerdere malen gebeurd zonder resultaat.

Ik ben zelf geen technisch genie dus als iemand mij kan helpen zou dat fijn zijn. _/-\o_
...

Windows-versie: Windows 10 Home

Model: Acer Aspire ES1-572

Processor: Intel(R) Core(TM) i3-6006U CPU @ 2.00GHz 2.00 GHz

Geïnstalleerd geheugen
(RAM): 4,00GB

Type systeem: 64-bits besturingssysteem, x64-processor.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat is dan precies je probleem?

Geen verbinding, ziet die je netwerk niet meer, geeft die een foutmelding. Leuk zo'n halve gare melding van probleem oplossen, maar dat zegt nooit echt wat. Hoe ervaar je het probleem als gebruiker zelf?

Wellicht dat de antenne intern, die aan je WiFi adapter zit op één of andere manier los of deels los is geraakt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Is niet gewoon je WiFi adaptor kapot of heb je een draadbreuk in je antenne zitten? (Die zit vaak in je scherm en ze knappen nog wel eens.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
True schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:57:
Wat is dan precies je probleem?

Geen verbinding, ziet die je netwerk niet meer, geeft die een foutmelding. Leuk zo'n halve gare melding van probleem oplossen, maar dat zegt nooit echt wat. Hoe ervaar je het probleem als gebruiker zelf?

Wellicht dat de antenne intern, die aan je WiFi adapter zit op één of andere manier los of deels los is geraakt.
Ik heb totaal geen verbinding meer dat is het probleem. Jammer om gelijk zo'n hevige reactie te zien op mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unezra schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:57:
Is niet gewoon je WiFi adaptor kapot of heb je een draadbreuk in je antenne zitten? (Die zit vaak in je scherm en ze knappen nog wel eens.)
Oh, oke. Is er een manier om dat te checken met bijvoorbeeld een programma of moet ik mijn laptop uit elkaar halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Ik heb totaal geen verbinding meer dat is het probleem. Jammer om gelijk zo'n hevige reactie te zien op mijn vraag.
Hij zegt eigenlijk dat "probleem oplossing" niks waard is, hij valt jou niet aan.

Tja een plotselinge verandering in je wifi kan ook duiden op een buurman of apparaat die stoort op je zelfde kanaal/ frequentie

Zet hem eens op 5GHz alleen, of 2,4GHz en wissel ook eens van kanalen.
Als je andere apparaten er geen last van hebben dan zit het in de laptop, of het OS dat er op staat.
ja dan weet je wat je moet doen heh

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je al eens geprobeerd om het stuurprogramma van je wifi netwerkkaart te updaten?
De wifi verbinding al eens op een ander kanaal proberen te zetten?
Al eens getest met een USB WIFI adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:56
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:51:
Oh, oke. Is er een manier om dat te checken met bijvoorbeeld een programma of moet ik mijn laptop uit elkaar halen?
Een nieuwe laptop zelf uit elkaar halen? Dan ga je toch enkele garantiezegels breken.

Zijn er andere draadloze apparaten die een probleem ondervinden met je netwerk? Zo ja, dan gaat het probleem eerder in je modem/router zitten. Zo nee, dan moeten we gaan zoeken op je laptop.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Met deze tips kan je googlen en vertel ons eens of je de tips op gevolgd hebt en of het resultaat heeft.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:02:
Met deze tips kan je googlen en vertel ons eens of je de tips op gevolgd hebt en of het resultaat heeft.
Bedankt iedereen. Ik ga ze proberen en zal het resultaat hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:57:
[...]

Hij zegt eigenlijk dat "probleem oplossing" niks waard is, hij valt jou niet aan.

Tja een plotselinge verandering in je wifi kan ook duiden op een buurman of apparaat die stoort op je zelfde kanaal/ frequentie

Zet hem eens op 5GHz alleen, of 2,4GHz en wissel ook eens van kanalen.
Als je andere apparaten er geen last van hebben dan zit het in de laptop, of het OS dat er op staat.
ja dan weet je wat je moet doen heh
Ik heb het kanaal aangepast en dit lijkt inderdaad te werken. Ik hoop dat dit zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:48:
[...]

Je TS was prima, het enige wat miste wat nu echt het probleem was, en zoals anderen al aangaven,
Windows probleem oplossing :X :X

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Pagina: 1