Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Moederbord stuk, windows 10 draaien op andere socket

Pagina: 1
Acties:

• DfreakD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-11-2023
Mijn moederbord is er vanmiddag mee opgehouden, tenminste dat denk ik en het personeel van MyCom ook.
De PC ging niet meer aan en we hebben met een andere voeding getest maar dit had geen effect, er brandde geen lampjes en ging niets

Het liefste zou ik hetzelfde moederbord weer kopen, maar die is vrij oud en daarom nergens meer te krijgen.

Ik twijfel om te upgraden naar een nieuwer moederbord (Socket 1151, DDR4 RAM) maar ik ben bang dat mijn windows dan niet meer draait.

Wie heeft hier ervaring mee, en in hoeverre is dat probleem op te lossen?

Upgraden naar een nieuw MB, CPU en RAM kost snel €500 als ik wat moois wil. Maar als ik mijn Windows dan niet meer kan gebruiken zit ik daar niet echt op te wachten, met de huidige setup zou ik nog prima even vooruit kunnen.

Setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4570 Boxed€ 210,90€ 210,90
1ASRock H87 Pro4€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 0,-€ 0,-
1WD Red WD20EFRX, 2TB€ 81,95€ 81,95
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 95,-€ 95,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 76,45€ 76,45
1Seasonic M12II 620W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 464,30

[ Voor 3% gewijzigd door DfreakD op 15-08-2017 00:02 ]

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 19:44

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Windows herinstalleren en activeren via foon of windows activatie app (die bij in windows zit) hangt af of je key een ambetante is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Damic op 15-08-2017 00:22 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

De processor in het lijstje gebruikt een 1150 socket waarvan er nog voldoende te krijgen zijn https://tweakers.net/cate...AVFlijpJVtJKZhYWRUmxtbS0A
Ook kan je jouw geheugen dan gewoon gebruiken wanneer dit geschikt is voor het moederbord.
Wat betreft de Windows licentie, ik neem aan Windows10, zal dit ook problemen geven met een nieuw moederbord.
Maar wanneer je hierover naar Microsoft belt zullen ze je hier misschien mee helpen of anders voor een klein bedrag een nieuwe licentie kopen, is hier op deze site ook voldoende over te vinden.
Dus voor de minste kosten zou je gewoon een 1150 moederbord kunnen aanschaffen en dan even kijken of het oude geheugen hiermee draait.
Of inderdaad een 'nieuwer' moederbord met nieuwe cpu en geheugen kopen.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-11 16:53
@Damic Socket 1050 moederborden zijn nog tekoop.

Als je de serial-sticker van je kast nog nooit hebt gebruikt wilt Windows SOMS nog wel eens op een ander moederbord te registreren zijn.
Ik heb dit namelijk ook een aantal keer kunnen doen .

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54

nelizmastr

Goed wies kapot

frankym schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 11:08:
@Damic Socket 1050 moederborden zijn nog tekoop.

Als je de serial-sticker van je kast nog nooit hebt gebruikt wilt Windows SOMS nog wel eens op een ander moederbord te registreren zijn.
Ik heb dit namelijk ook een aantal keer kunnen doen .
Windows 10 activeert inmiddels niet meer met pre-10 keys. Dat kon t/m de Anniversary Update.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Heb in het verleden al vaker (legale!) keys weer kunnen activeren op andere hardware.

Bij een van mijn PC's ben ik zelfs van een AMD Fusion naar een Intel Pentium G gegaan, mijn Windows 10 installatie bootte toen zelfs gewoon door zonder dat ik er iets aan heb gedaan, Windows heeft wat drivers geïnstalleerd, daarna een reboot en een heractivatie gedaan. Loopt sindsdien zonder enige problemen.

Ik zou het gewoon proberen, over het algemeen gaat Windows 10 daar aardig goed mee om.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:22
Als Windows het na een herinstallatie al niet pakt, kun je gewoon contact opnemen met Microsoft om te heractiveren. Dit valt gewoon onder het repareren van de huidige pc en door een ander moederbord wil Windows niet meer. Dan zullen ze hem gewoon activeren.

Verwijderd

Als je nog tevreden bent over je huidige setup is het zonde om veel geld tegen een grote upgrade aan te smijten. Haal een nieuw bordje als de pricewatch: ASRock B85 Pro4 of doe een bod op V&A aangeboden: Gigabyte GA-B85M-D3H.

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 29-11 22:01
Als u een belangrijke hardwarewijziging hebt doorgevoerd, zoals het vervangen van het moederbord, kan Windows 10 mogelijk niet meer worden geactiveerd. In dat geval ziet u mogelijk activeringsfoutcode 0x803f7001 of 0xC004C008.

Hoop dat je dit eerder hebt gedaan!!
Als u Windows 10, versie 1607 of nieuwer, gebruikt en u uw Microsoft-account (maak die aan als je die niet hebt) hebt toegevoegd en het vervolgens aan de digitale licentie op uw apparaat hebt gekoppeld, kunt u Windows opnieuw activeren met behulp van de probleemoplosser voor activeringen. Zie De probleemoplosser voor activeringen gebruiken voor meer informatie.

Als uw OEM (Original Equipment Manufacturer) het moederbord voor u heeft vervangen, zou uw pc automatisch opnieuw moeten worden geactiveerd. Zo niet, dan zou u een vervangende productcode moeten ontvangen. Als u de activeringsfout 'De activeringsservers van Windows zijn niet bereikbaar' ziet, volgt u de stappen in dit aanvullende Help-artikel.

https://support.microsoft...440/windows-10-activation
zie het stuk over
"Windows 10 activeren na wijziging van de hardwareconfiguratie"

[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 15-08-2017 14:51 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1