Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Beste tweakers, na 4 jaar tijd is het weer eens tijd om mijn laptop te vervangen, aangezien ik hiermee ook wil gamen met deze laptop.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop waarmee ik kan gamen/ gamen in vr (oculus rift), maar hij moet ook te gebruiken zijn voor mn studie (technisch informatica).

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 1200 en 1600 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
zoals eerder aangegeven moet de laptop te gebruiken zijn voor mn studie, en zal hem dus vaak meenemen. het gewicht maakt niet zoveel uit, maar hij moet niet te dik zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
na wat zoeken lijkt mij: pricewatch: Asus ROG GL502VM-FY188T een redelijk goeie keuze. hij heeft een i7 7700hq, een gtx 1060 (1280 cores & 6gb vram) , en 8 (uitbreidbaar tot 24) gb ram.
een van de dingen waar ik nog niet zeker over ben is of de koeling van die laptop voldoende gaat zijn.

is dit het beste wat ik kan krijgen voor mijn budget, of zijn er nog betere keuzes?

alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Denk dat je hier een betere aan hebt.. meer geheugen en een grote SSD:

pricewatch: Asus Strix FX502VM-FY250T

Of deze:
Ook met 16GB:
pricewatch: Lenovo Legion Y720-15IKB 80VR002EMH

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:36
Ik weet niet of je eventueel 300 euro er boven kan zitten qua budget maar de MSI raider is de koning als het aankomt op koelen. Tevens een aluminium body wat wel fijn is qua reizen(kan tegen een stootje).

pricewatch: MSI GE63VR 7RE-007NL (Raider)

Als je echt niet boven je budget wilt komen zin die 2 Asussen en die Lenovo wel het max. Let wel dat ik weet van ASUS dat koelen en stil zijn tijdens zware sessies niet hun sterkste punten zijn. Van de Lenovo weet ik het niet. Ik ben zelf niet zo fan van Lenovo omdat ik er slechte ervaringen mee heb.