Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Beste Tweakers,

Sinds kort heb ik een Ligawo HDMI matrix aangeschaft, deze om precies te zijn. Nu zit ik met het de volgende problemen:
Als ik tv wil kijken en ik zet de HDMI Matrix aan, de tv aan en de Horizon tv box aan en ik stel de HDMI matrix in op de juiste HDMI ingangen dan zet hij ineens mijn PS4 aan en switch hij van kanaal (terwijl ik daarvoor wel even het tv beeld krijg).

Erg irritant, tijdelijke oplossing: HDMI kabel uit de PS4 gehaald.

Een ander probleem is dat ik niet meer gebruik kan maken van mijn home theater set via optische uitgang van mijn TV. Vaak kijk ik een film of serie via mijn laptop die is aangesloten op de HDMI matrix, en via de matrix naar de TV gaat. Vervolgens stel ik de tv in op optische uitgang en speelt hij het geluid af via de home cinema set. Als ik dat nu doe dan gaat het beeld even uit, vervolgens gaat het weer aan en staan de audio uitgang weer op tv-speakers. Als ik de HDMI matrix er tussenuit haal werkt het wel.

De reden dat ik gebruik maak van een HDMI matrix is omdat ik een DIY ambilight gebruik, waar ik voorgeen een HDMI switch had, waarvan het output signaal naar een splitter ging die vervolgens een signaal doorgaf aan de TV en een signaal naar het apparaat dat de LED strip aanstuurt. Nu met die HDMI Matrix wordt het signaal direct naar twee apparaten gestuurd. Daarnaast ondersteund deze een hogere resolutie en is hij een stuk sneller.

Volgens mij komt dit allemaal door HDMI pass-through o.i.d. als ik dat zou kunnen uitzetten zou ik het graag doen, maar ik weet niet of dat kan, volgens mij niet.

Bedankt alvast!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Beste antwoord (via miicker op 15-08-2017 20:29)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Ik zou eens beginnen met HDMI CEC uitzetten, dat scheelt veelal een hoop problemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-06 15:42

FeaR

In GoT we trust

Ik zou eens beginnen met HDMI CEC uitzetten, dat scheelt veelal een hoop problemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
FeaR schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 01:03:
Thanks! Heb opde PS4 iets uitgeschakeld, iets in de trant van HDMI koppeling o.i.d. Dat hiel al, tevens heb ik op mijn LG TV Simpling uitgeschakeld, en nu zijn alle problemen opgelost en kan ik weer met de home cinema kijken, thanks!

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RTB
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

RTB

Ook al heb je het al opgelost, als toevoeging: Op de PS4 heet CEC 'Device Link' en voor het tweede punt: op die matrix switch (ik heb dezelfde) zit op HDMI Out 1 ondersteuning voor ARC.
De matrix switch heeft daar ook een optie voor en die staat volgens mij standaard aan. Je zou het op de switch uit kunnen zetten, je TV op de tweede HDMI kunnen zetten of zoals je nu gedaan hebt, via de LG als onderdeel van Simplink.