windows verkenner hoog cpu verbruik

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Ik loop al een tijdje te mieren met een vastlopende windows verkenner.
Heb al het een en ander geprobeerd, zoals het zoeken naar een hotfix, windows updaten en op andere browser als verkenner gebruiken.
Wat is nou het probleem; als ik in windows verkenner naar 1 bepaalde map ga, genaamd Muziek, op schrijf D, schiet mijn cpu gebruik naar de 100%. Na enkele minuten loopt mijn verkenner vast en moet ik deze opnieuw opstarten via taakbeheer.
Als ik windows verkenner open, naar de betreffende map ga, in deze map ga scrollen, zie je de cpu gebruik omhoog schieten en blijft ook als ik verkenner sluit, dit gebeurd echter niet in andere mappen.
Ik vermoed dus dat het corrupte *.wav bestanden zijn.

Hoe kan ik hier wat aan doen?

Systeem wat ik gebruik is W10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Checkdisk en SMART controleren. Zoek even hoe je dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@johnkeates chkdsk geeft aan dat; Windows has scanned the file system and found no problems.
No futher action is required.

Smart geeft ook niks vreemds aan.
Dus ik vermoed toch een/aantal corrupte *.wav bestanden. Hoe vind ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

plaspvd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 18:11:
@johnkeates chkdsk geeft aan dat; Windows has scanned the file system and found no problems.
No futher action is required.

Smart geeft ook niks vreemds aan.
Dus ik vermoed toch een/aantal corrupte *.wav bestanden. Hoe vind ik dat?
del *.wav

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
Bedoel je daarmee dat ik me wav bestanden moet deleten? Beetje zonde van alle moeite en geld dat erin zit, zijn ongeveer paar 1000 wav bestanden. Voordeel van deleten is wel dat ik ineens een paar gig aanruimte rijker ben. Zie alleen deze oplossing niet zo zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat staat er in eventvwr.msc ? misschien is je hdd of controller stuk. er kan echt van alles aan de hand zijn, corrupte bestanden zijn meestal niet zo'n ramp, daar heeft het systeem schijt aan. een corrupt bestandssysteem of corrupte media of alles er tussen in kan wel problematisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
Fouten in mijn logboek, het afgelopen uur;

33 sidebyside

Daarin heb ik meerdere keren verkenner bewust vast laten open met de bewuste map.

[ Voor 41% gewijzigd door plaspvd op 15-08-2017 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

plaspvd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 20:46:
... Beetje zonde van alle moeite en geld dat erin zit, ...
Corrupt is corrupt, daar helpt geen moedertje lief aan. De moeite en het geld ben je gewoon kwijt; dat krijg je van corruptie.

Denk dat je beter je energie kunt richten op alternatieve recovery
offtopic:
middagje usenet, dan is die paar gieg zo weer binnen

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:48
Met iets anders dan explorer een stapel van die wavs verplaatsen, en dan weer testen met explorer, zo proberen uit te vinden welke wave(s) het probleem veroorzaken. Aangezien het (ws) ongecomprimeerde pcm betreft is het heel goed mogelijk dat je, zelfs bij corruptie, nog een heleboel kunt redden.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
Denk inderdaad dat ik datvals eerste ga proberen, cpu loopt ook pas voller en voller als ik naar beneden scrol in de map. Dus vermoed dat maar enkele wav bestanden zijn die het veroorzaken. Ik ben weer een avondje zoet!
Pagina: 1