Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
Ik heb vorige week een setje overgenomen van een tweaker waarond een Asus p8h61-m pro (cm6630) waarbij geen enkele videokaart beeld geeft. De symptomen zijn vrij simpel:

* Geen signaal herkend door beeldscherm
* Geen apparaat herkend onder windows
* Fans gaan wel aan
* Geen zichtbare schade

Ik heb het volgende geprobeerd;

- Videokaart getest is ander systeem: werkt perfect
- Andere videokaarten geprobeerd van voor de release (5770, 3870, 6950): Ook geen beeld
- pcie slot uitgeblazen
- Andere voeding
- ander geheugen
- bord verwijderd uit de kast tegen kortsluiting
- Bios update niet mogelijk: Image integrity check failed (.cap bios updates van OEM cm6630 wordt niet weergeven in bios flash tool)
EDIT
- Bios optie Legacy ROM/EFI compatible rom: Geen verschil
- Bios optie primary graphics auto/PCIE: geen verschil (bij pcie wordt de setting gereset naar auto bij een reboot, als er gekozen wordt voor igpu blijft de setting wel staan)

Iemand nog suggesties?

[ Voor 14% gewijzigd door aminam op 15-08-2017 22:13 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Monitor aangesloten op het moederbord? Je CPU heeft hoogstwaarschijnlijk een video chip aan boord.

Welke CPU heb je überhaupt? Als het een Ivy Bridge chip is kan het zijn dat je BIOS die niet ondersteunt zonder update, dan gaat-ie ook geen beeld geven. Andere mogelijkheid is dat er een whitelist is voor videokaarten, dan mag je alleen bepaalde types gebruiken. En gezien geen enkele AMD kaart werkt kan het zijn dat er alleen bepaalde generatie Nvidia kaarten in kunnen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 10:26
nelizmastr schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 21:36:
Monitor aangesloten op het moederbord? Je CPU heeft hoogstwaarschijnlijk een video chip aan boord.

Welke CPU heb je überhaupt? Als het een Ivy Bridge chip is kan het zijn dat je BIOS die niet ondersteunt zonder update, dan gaat-ie ook geen beeld geven. Andere mogelijkheid is dat er een whitelist is voor videokaarten, dan mag je alleen bepaalde types gebruiken. En gezien geen enkele AMD kaart werkt kan het zijn dat er alleen bepaalde generatie Nvidia kaarten in kunnen.
Excuus, de desbetreffende cpu is een i7-2600. Begrijp me niet verkeerd het bord en de cpu werken gewoon op onboard graphics. Windows bios en het hele rattenplan kun je benaderen, echter komt er niks levendigs uit het pcie slot. Ik zou het wel bizar vinden als Asus een andere bios gebruik voor dit moederbord, het is vrijwel gelijk aan de retail borden, de bios updates zijn ook gelijktijdig uitgebracht.
Bij nadere inspectie van de socket denk ik de oorzaak al gevonden te hebben, bord lijkt een beschadigde socket pin te hebben in de hoek links onderaan pin k22 aan de linkerkant mist zijn vingertje/topje waardoor hij geen contact maakt. Weet niet of die regio van de socket de pcie lanes afhandeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y7lzpABz769p4EFJJIvYrhJa/full.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door aminam op 15-08-2017 13:46 ]

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW