Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Beste Tweakers,

Ik ben met een klein budget een computer aan het upgraden voor de broer van mijn vriendin.
hij woont begeleid vanwege een beperking en speelt spellen zoals truck simulator en bus simulator.
de laatst genoemde game draait niet lekker en daarom probeer ik zijn computer te upgraden.
(budget 200 euro, a 250)

Hierin zit een AS Rock moederbord M3N78D.
Nou heb ik 16 gb ram gescoord DDR3 geheugen (65 betaald en er zat eerst 4 in)
alleen ik wil er ook nog een andere grafische kaart erin stoppen.
(ik heb er nu een ati HD 6850 erin zitten)
echter zie ik dat vele kaarten pci express 3.0 hebben. zal ik blijven zoeken naar een redelijke kaart voor pci express 2.0. en welke dan ? tips ?
of ben ik genoodzaakt om een nieuw moederbord erin te zetten als ik een andere grafische kaart wil gebruiken.

graag jullie advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:11

nelizmastr

Goed wies kapot

Ook een PCIe 3.0 kaart zal gewoon werken. Welke CPU zit erin? Als het een Phenom II X4 of X6 is kom je nog wel weg met een GTX750Ti als je goedkoop tweedehands zoekt, nieuw is een GTX1050 allicht een optie. Hoger qua performance is zinloos. Zeker als het maar een dual core is of een Athlon.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

PCI-E is backwards compatible dus een 3.0 kaart gaat in een 1.0/2.0 slot werken, eventueel trager maar zelfs de huidige kaarten krijgen de pci-e 3.0 bus niet vol.

Zoals nelizmastr al vroeg: welke cpu zit erin, want deze zal ook een beetje op einde van de rit zitten.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantje nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
bedankt alvast voor jullie snelle reacties nelizmastr en Damic de cpu is een AMD Phenom II X4 840 ( pricewatch: AMD Phenom II X4 840 Boxed

het gaat inderdaad niet om tripple aaa games op ultra setting dus een basic kaart met iets meer kracht zou voldoende moeten zijn

@Damic bedoel je dat ik gewoon een pci express 3.0 kaart in een 2.o slot kan doen? past dit ?
is dit aan te bevelen ? Hoe erg zijn de verminderde prestaties dan ?
groet, daan

[ Voor 22% gewijzigd door daantje nl op 14-08-2017 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:43

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja natuurlijk past dat, welke performance je verliest hangt af van de kaart.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag