Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille game pc

Pagina: 1
Acties:

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 09:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Pc is voor mijn broer, hij wil een stille game pc. Hij was over waterkoeling na aan het denken, maar ik had het idee dat dit niet perse meerwaarde heeft (hij wil het vooral stil hebben).
Ik heb een basis bij elkaar geraapt met een paar + en - opties. Ik plaatst dit nu vooral om te kijken of ik geen hele rare keuzes gemaakt heb, hij kan later aan uitzoeken wat hij echt wil :9

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond 1500 euro, mag meer zijn als dat meerwaarde heeft

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randaperatuur zoals scherm/muis/toetsenbord/headet etc heeft hij wel, ik weet niet wat voor kwaliteit, daarom was ik wat onder het budget gebleven.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie systeem hieronder.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede prijs/kwaliteit verhouding :P

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo stil mogelijk maar moet wel een tijdje met nieuwe games mee kunnen. Dat moet voor dit budget wel lukken, maar ook de mogelijkheid later te upgraden zou mooi zijn. Kleine kast ofzo is ook niet nodig.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Meedenken of deze combinaties een beetje kloppen. Ben ik iets cruciaals vergeten? Past deze cpu wel bij dit moederbord? Heb ik te veel of veel te weinig watt? Alternatieve componenten met meer betrouwbaarheid of prijs/kwaliteit die goede alternatieven vormen etc.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 216,75€ 216,75
1Gigabyte GA-H270-Gaming 3€ 110,95€ 110,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 339,-€ 339,-
1Seagate Barracuda, 4TB€ 109,90€ 109,90
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 98,-€ 98,-
1Noctua NH-U14S€ 59,-€ 59,-
1Crucial Ballistix Sport LT BLS4C4G4D240FSB€ 104,06€ 104,06
1Seasonic Platinum Series 400 Watt Fanless€ 109,-€ 109,-
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.295,66

Huidige prijs: 1245 1295 euro

Alternatieven:

+10 euro 2x8Gb geheugen ipv 4x4Gb (kun je later upgraden naar 32Gb voor +115, +125 totaal)
(of meteen 2x deze voor 32Gb voor +125 euro)
pricewatch: Team Group Vulcan Vulcan DDR4-2400 16GB

+125 euro 1.05Tb SSD ipv 525Gb SSD (huidige 148, dus betere prijs/kwaliteit, maar heb je zoveel nodig?)
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 1,05TB

-55 euro 250Gb SSD ipv 525Gb SSD
pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB

+110 euro voor GTX 1070 ipv GTX 1060 (+26% prestaties, +38% meer kosten)
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1070 Founders Edition 8GB

-50 euro niet fanloze voeding
pricewatch: Seasonic G-series 450 watt

-28 euro i5-7500 ipv 7600 cpu (10% minder prestaties, 13% minder kosten)
pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed

Extras:
dvd-speler (15-20 euro)
2x gpu, zal snel +340 euro zijn, of minder als je van een mindere videokaart uit gaat.
Dat stelt wel weer eisen aan moedrbord etc en ik weet niet hoeveel dit oplevert, geen ervaring mee.
Windows 10 (85 euro)

Niet inbegrepen:
scherm
muis/toestenbord
headset

[ Voor 0% gewijzigd door Dorus op 14-08-2017 22:17 . Reden: Cpu link i5-7500 vergeten ]

Verwijderd

Als je een i5 wil wacht dan tot de i5-8xxx beschikbaar is. Deze krijgt 6C/6T ipv 4/4 voor de huidige generatie. 21 augustus wordt de nieuwe cpu aangekondigd en hopelijk per direct beschikbaar. Kan/wil je daar niet op wachten dan is een Ryzen 5 op dit moment een betere keuze. Voor dezelfde prijs als een i5 krijg je 6C/12T.

Als een heel stil systeem gewenst is moet je er geen hdd in zetten. Opslag in een NAS of data op een ssd in het systeem. Een ssd kan mi niet groot genoeg zijn.

Dat een fanless voeding stiller is is een fabeltje. https://nl.hardware.info/...n-getest-geluidsproductie Een semi-passieve voeding als de pricewatch: Corsair RM550x Zwart of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold zijn net zo stil, net zo goed maar een stuk goedkoper.

Nu met 2x8GB beginnen is voor gamen voldoende en heb je nog een upgrademogelijkheid naar 32GB.

GPU keuze is afhankelijk van de monitor. 1080p 60Hz>GTX 1060, 1080p 144 Hz>GTX 1070, 1440p 60Hz>GTX 1070, 1440p 144Hz>GTX 1080.

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
Waterkoeling maakt ook gebruik van fans het is niet per definitie goedkoper.

Ik heb met stock coolers een systeem gehad wat ik niet hoorde, en dat kwam door een onderdeel: De kast.
Als je een Fractal Design R5 koopt (wel groot!) is de kans heel klein dat je last van lawaai hebt. Ik had dit icm een Crucial SSD, MSI Armor 1070 en een simpele i5 6500.

Aangezien je deze zelf al geselecteerd hebt zou ik niet te veel moeite steken in non-stock cooling. Je hoort dat namelijk al niet meer (tenzij je misschien de windowed versie pakt).

Verwijderd

Ik heb ook getwijfeld tussen de 1060 en 1070.
Ik game op 1080p en sommige games gaan nét iets over de 3GB VRam heen, toch maar voor de 1070 (8GB) gegaan en geen moment spijt gehad. Als je de mogelijkheid hebt zou ik zeker voor de 1070 gaan.
(+26% prestaties, +38% meer kosten)
De overige 12% , wat bijna niemand mee neemt, is voor het extra geheugen waardoor je over een half jaar de textures niet terug hoeft te schroeven.

Zelf ook ervaring met Seasonic voedingen en Zalman CPU en GPU koelers, uiterst stil!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
Ik heb ook getwijfeld tussen de 1060 en 1070.
Ik game op 1080p en sommige games gaan nét iets over de 3GB VRam
Dan neem je de 1060 met 6GB
toch maar voor de 1070 (7GB)
8GB bedoel je

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ik kan het beamen dat je geen HDD in een stille build moet zetten. mijn eerste pc die ik zo stil mogelijk wou maken heb ik gebouwd met een hdd. na het aanzetten schrok ik gewoon hoeveel lawaai een HDD maakt.

vervangen voor een''goedkope'' SSD en nooit spijt gehad en gevoelsmatig wel 10 keer stiller.

daarnaast zou ik ook wachten tot de nieuwe generatie cpu's, schijnen 30% sneller te zijn door de meerdere cores... (zijn wel geruchten)

Heb je ook gekeken naar een AMD GPU? een RX 580 of Vega? vega 56 kan misschien een mooie optie zijn, is net ff betere prestatie/prijs verhouding dan gtx 1070...(als de prijzen niet direct idioot opgeschroefd worden) ik vermoed dat de prestatie van vega alleen nog beter wordt met optimalisatie van drivers

• Dorus
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-11 09:37
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:16:
Als je een i5 wil wacht dan tot de i5-8xxx beschikbaar is. Deze krijgt 6C/6T ipv 4/4 voor de huidige generatie. 21 augustus wordt de nieuwe cpu aangekondigd en hopelijk per direct beschikbaar. Kan/wil je daar niet op wachten dan is een Ryzen 5 op dit moment een betere keuze. Voor dezelfde prijs als een i5 krijg je 6C/12T.
Dat klinkt zeker interessant, geloof niet dat er heel veel haast is, dus tegen die tijd eens gaan vergelijken tussen de i5-8xxx en de Ryzen.
Als een heel stil systeem gewenst is moet je er geen hdd in zetten. Opslag in een NAS of data op een ssd in het systeem. Een ssd kan mi niet groot genoeg zijn.
Goed punt, het overgebleven budget kan zeker naar de SSD. Toch zou ik zelf er wel een HDD naast zetten. Ik heb de ervaring dat als je alles wat standaard opstart op de SSD zet, de HDD toch alleen maar gaat spinnen als je iets ervan opstart. Als je een film kijkt of spel speelt heb je toch al geluid daarvan en is het stillen minder belangrijk. En met een SSD van 500+ Gb zet je je favoriete spellen daar natuurlijk ook gewoon op.
Dat een fanless voeding stiller is is een fabeltje. https://nl.hardware.info/...n-getest-geluidsproductie Een semi-passieve voeding als de pricewatch: Corsair RM550x Zwart of pricewatch: Seasonic Focus Plus 550 Gold zijn net zo stil, net zo goed maar een stuk goedkoper.
Goed idee.
Nu met 2x8GB beginnen is voor gamen voldoende en heb je nog een upgrademogelijkheid naar 32GB.
Idem
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 07:54:
[...]

De overige 12% , wat bijna niemand mee neemt, is voor het extra geheugen waardoor je over een half jaar de textures niet terug hoeft te schroeven.
Ah dat is ook zeker een goed punt.
ronald92 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:04:
ik kan het beamen dat je geen HDD in een stille build moet zetten. mijn eerste pc die ik zo stil mogelijk wou maken heb ik gebouwd met een hdd. na het aanzetten schrok ik gewoon hoeveel lawaai een HDD maakt.

vervangen voor een''goedkope'' SSD en nooit spijt gehad en gevoelsmatig wel 10 keer stiller.

daarnaast zou ik ook wachten tot de nieuwe generatie cpu's, schijnen 30% sneller te zijn door de meerdere cores... (zijn wel geruchten)

Heb je ook gekeken naar een AMD GPU? een RX 580 of Vega? vega 56 kan misschien een mooie optie zijn, is net ff betere prestatie/prijs verhouding dan gtx 1070...(als de prijzen niet direct idioot opgeschroefd worden) ik vermoed dat de prestatie van vega alleen nog beter wordt met optimalisatie van drivers
Vega 56 lijkt mij niet realistisch, ik lees net dat de beschikbaarheid zeer beprekt zal zijn, en de prijs 100-150 euro boven de adviesprijs zal beginnen. RX 580 ziet er wel interessant uit, 10% (~30 euro) goedkoper voor 10% minder prestaties, maar wel 8Gb geheugen.
Pagina: 1