Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kan geen internetverbinding maken met een netwerkgroep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop en het verbinden aan het thuisnetwerk van mijn ouders. Door het huis heen zitten drie kastjes met een verschillende naam, maar die allemaal aan elkaar verbonden zitten, het bovenste kastje stuurt zelfs twee verbindingen uit.
Mijn laptop ziet in het begin drie van de vier verbindingen. Zodra ik met een van deze drie via de wifi probeer te verbinden lukt dit meestal niet en verdwijnt deze en soms ook de andere twee.
Heel zelden lukt het me wel met een van de drie verbinding te maken, waarom dit dan wel lukt is voor mij een raadsel.
Ook met een kabel verbinden lukt niet, mijn laptop ziet de hele kabel niet.

...

Ik gebruik een HP pavilion dv6 QG774EA laptop met windows 10.
...

Ik heb geen problemen met andere netwerken en andere computers, laptops en mobiele telefoons hebben geen probleem met het netwerk en zien zelfs een extra verbindingsmogelijkheid.
De drivers van mijn draadloze verbinding en de ethernet poort heb ik opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat.
Ik heb nu bij het bovenste kastje de wps knop ingedrukt en nu ben ik wel verbonden mer internet en ziet mijn laptop ook de kabel die verbonden is met een ander kastje.
Ik betwijfel of dit op de lange termijn blijft werken alleen vanwege de eerdere wisselvalligheid en het verklaart het probleem ook niet (voor mij dan iig).
Het lijkt erop dat ik ergens een verkeerde instelling heb op mijn laptop, weet iemand misschien welke?

Sorry voor de lap tekst, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
...

Alle reacties

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11 22:31
Ik zie dat jij je vandaag jezelf hebt geregistreerd op Tweakers.net, welkom.

Met kastjes bedoel je waarschijnlijk niet een van deze drie?

Afbeeldingslocatie: http://www.studiodus.nl/wp-content/uploads/2014/03/3kasten_studiodus.jpg

:9 :o

Maar even serieus...
Bedoel je met kastjes routers of access point?
2 verbindingen uit 1 "kast" is waarschijnlijk 2,4 Ghz en 5 Ghz, of een gast netwerk erbij.

Mijn Nederlandse grammatica is niet een van de beste, maar ik snap niet precies wat je bedoeld...

Je zou kunnen proberen om als eerst op je laptop alle SSIDs van je ouders te verwijderen en er weer 1 toe te voegen. (wel eerst alles verwijderen).

Als dit niet werkt zit ik zelf te denken aan, dat elk kastje een eigen DHCP server heeft dat hier wat fout gaat onderling...

Misschien kun je aangeven van elk "kastje"
  • Merk
  • Type
  • Of het de hoofdrouter is (locatie)
  • Hoe deze via welke poort met een ander "kastje" verbonden is
Dat de laptop het niet met een kabel doet... misschien sluit je deze wel per ongeluk aan op de WAN poort...

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

Uitgaande dat je accesspoints hebt:
- hebben ze het zelfde Wifi-netwerknaam? Ook wel SSID genoemd.
- zitten ze wel op verschillende kanalen? Bij gelijke kanalen kan/zal je storingen hebben.
- Wie heeft het aangesloten/geconfigureerd? Aangezien je volgens mij niet heel veel kennis hebt van netwerken. Is het iemand met meer kennis, kan hij/zij je geen antwoord geven?

Daarnaast hoop ik niet dat je overal repeaters hebt hangen, of routers. Maar daarom met mijn bovenbuurman: Wat zijn de merken/types van de 'kastjes'?

[ Voor 10% gewijzigd door itsalwaysme op 14-08-2017 23:39 ]

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).