Notificaties in chrome

Pagina: 1
Acties:

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 22:39
Ik kreeg onlangs van Chrome de vraag of ik notificaties van Tweakers wil toestaan, tuurlijk wil ik dat :)

Nu log ik vandaag in op mijn computer, en voila, dit werkt ook prima(al weken).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/b8plXIxXeHpaftRUsdyaYzsX/full.png

Toch wil ik een bug? melden.
Deze berichten had ik inderdaad, maar heb ik via mijn telefoon al lang gelezen, dus de notificatie is niet meer van toepassing? Waarom komt deze dan alsnog?

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Inderdaad ik krijg soms meldingen van dagen geleden opnieuw als ik een nieuwe melding krijg..

Cloud ☁️

• mike1992
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-11 22:39
Dat is bij mij niet(of niet eerder opgevallen), ik had 3 nieuwe berichten vandaag(meerdere dingen te koop). Echter gebruik ik mijn pc weinig en vooral mijn telefoon. Via de telefoon al afgehandeld, en dan krijg ik ze nogmaals via de PC?

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit is bekend. Elk apparaat houd niet bij wat al gelezen is op andere apparaten/browsers. Het krijgt alle meldingen die 't sinds de laatste heeft ontvangen. Er wordt al gekeken naar een oplossing, maar geen idee wanneer dat klaar is.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hero of Time schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:31:
Dit is bekend. Elk apparaat houd niet bij wat al gelezen is op andere apparaten/browsers.
Dit is niet per se bekend... Want dat laatste deel klopt wel, maar ze kijken wel op de server.

Er zijn twee scenario's:
- Je hebt de notificatie op je telefoon bekeken en er verder niets mee gedaan
- Je hebt de notificatie op je telefoon bekeken en steeds Tweakers bezocht via die notificaties

Welke van de twee is het? Als het scenario 1 is, dan kunnen we daar inderdaad weinig mee. We kunnen niet aannemen dat als je ergens de notificatie hebt ontvangen, dat je 'm ook hebt gelezen. En bij mijn weten kunnen we ook niet achterhalen dat je 'm daadwerkelijk hebt weggeswiped in je telefoon.

Die 'ontvangen = gelezen'-aanname is vooral lastig op desktop-browsers want het notificatieschermpje verdwijnt domweg weer na een relatief korte tijd. Als je dan even niet naar je scherm keek (of iets met fullscreen deed, zoals gamen of video kijken), heb je die zelfs mogelijk helemaal niet gezien.

Overigens hebben we om dit scenario te beperken wel de levensduur van de notificatie op 1 dag ingesteld.

Is het scenario 2, dan kan je mogelijk wel zelf iets doen. Want dat scenario hebben we wel opgelost, als het goed is ;)

Je browser kijkt op de achtergrond of het bericht op de server al reeds gelezen is gemarkeerd; dat kan je ook checken door op Tweakers dat menuutje achter het grijze/gele belletje rechtsboven te openen en alles met een blauw ('ongelezen') of grijs ('gelezen') icoontje bekijken. Als trouwens het belletje grijs is, dan zijn ook alle notificaties gelezen, dus hoef je het niet meer te openen.

Mocht het op de site inderdaad al 'gelezen' zijn, dan is mogelijk de vernieuwde 'service worker' (nog steeds) niet bij je binnengekomen.

In dat geval kan je eventueel de bestaande verwijderen en opnieuw laten toevoegen
- Ga naar chrome://serviceworker-internals/ in Chrome en druk op 'unregister' (in de engelstalige versie, geen idee hoe dat in het nederlands heet)
- Ga naar het menutje dat je krijgt onder het groene 'Secure' in de adresbalk voor Tweakers (tweakers.net, niet het forum) en zet 'Notifications' terug op 'Use global default (Ask)'
- Doe een harde refresh (ctrl+f5), zodat je de nieuwste javascripts e.a. krijgt. Als het goed is krijg je de browser-melding ook opnieuw en als je weer op Allow drukt, weer een bevestiging van ons.
Hero of Time schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 22:31:
Er wordt al gekeken naar een oplossing, maar geen idee wanneer dat klaar is.
Er wordt niet gekeken naar een oplossing. Zoals ik hiervoor al aangaf kijken we al op de server of de notificatie expliciet is gemarkeerd als 'gelezen' en kunnen we bij mijn weten niets doen om te zien of het 'gelezen, maar verder geen actie' was.

Maar: notificaties zijn voor ons nog redelijk nieuw, dus als wij iets gemist hebben mbt dat scenario, dan horen we het graag. Overigens zijn notificaties ook voor browsers nog heel nieuw, dus als ze iets hebben toegevoegd dat dat makkelijker maakt, dan hoor ik het ook graag :P

[ Voor 14% gewijzigd door ACM op 15-08-2017 08:14 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-11 21:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

ACM schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 08:11:
[...]

Dit is niet per se bekend... Want dat laatste deel klopt wel, maar ze kijken wel op de server.
Het is wel bekend dat notificaties die op de mobiel zijn ontvangen ook op de desktop worden weergegeven en andersom. Ik wist niet wat de trigger was om bepaalde wel of niet opnieuw weer te geven.
[...]

Er wordt niet gekeken naar een oplossing. Zoals ik hiervoor al aangaf kijken we al op de server of de notificatie expliciet is gemarkeerd als 'gelezen' en kunnen we bij mijn weten niets doen om te zien of het 'gelezen, maar verder geen actie' was.
Oh, ik dacht gelezen te hebben dat er onderzocht werd waarom notificaties die eerder al zijn ontvangen nog een keer worden weergegeven op een ander apparaat. Dat onderzoek is blijkbaar dus al afgerond uitgaande op je uitleg.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Hero of Time schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:08:
Het is wel bekend dat notificaties die op de mobiel zijn ontvangen ook op de desktop worden weergegeven en andersom.
Uiteraard, we hebben meerdere 'endpoints' om die dingen naartoe te sturen. Eventueel ontdubbelen wordt dan eigenlijk een taak van de serverside of de browser zelf (bijv via je Chrome-account).
Oh, ik dacht gelezen te hebben dat er onderzocht werd waarom notificaties die eerder al zijn ontvangen nog een keer worden weergegeven op een ander apparaat. Dat onderzoek is blijkbaar dus al afgerond uitgaande op je uitleg.
Nouja, we (lees: ik) hebben niet echt aandacht besteedt aan het scenario waarbij diverse clients het wel ophalen en tonen, maar de gebruiker in geen van die clients daadwerkelijk de notificatie opent.

Althans, ik heb waarschijnlijk vrij snel aangenomen dat dat niet echt op te lossen is :)
Pagina: 1