Artifacts tijdens Overwatch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Mijn vraag
Al minimaal een maand heb ik het probleem dat tijdens Overwatch mijn computer artifacts vertoont. Het gebeurt direct zodra ik het spel alt + tab of na 1 of 2 potjes. Mijn computer is inmiddels redelijk wat verouderd maar ik heb Overwatch altijd probleemloos kunnen spelen (deze problemen doen zich inmiddels een maand voor waar ik het een en ander al geprobeerd heb maar nu weet ik niet meer wat ik zou kunnen doen. De tempratuur loopt niet hoger op dan 60 graden en het gebeurt alleen in Overwatch, niet tijdens andere games (of stresstests).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Moederbord: MSI B75A-G43
Processor: Intel i5 3450
Geheugen: 8 GB dual-channel DDR 3 @ 799 MHz (11-11-11-28)
Harde schijf: Western Digital Black 500 GB (programma's & games) en 1 TB (bestanden)
Voeding: Corsair RM550x
Videokaart: Card: Asus 650 Ti (stock)
Beeldscherm: Acer V233H aangesloten met VGA-kabel

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows 10 opnieuw geïnstalleerd (clean install/update + nieuwe harde schijf)
Overwatch opnieuw geinstalleerd
Drivers geupdate (en opnieuw geinstalleerd via DDU, inclusief moederbord drivers e.d.)
Andere videokaart (AMD HD 7850 naar GTX 650 Ti)
Andere kabel (VGA)
Nieuwe voeding (CM SilentPro M2 520 naar Corsair RM550x)
Gewacht op meerdere patches

Foto voor de liefhebbers:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ss19zpB.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-10 15:07
Ik lees dat er meerdere mensen dit ook ervaren, heb je al eens geprobeerd te spelen met de geïntegreerde videoclip van Intel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:11

nelizmastr

Goed wies kapot

CryRaven schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 19:43:
Ik lees dat er meerdere mensen dit ook ervaren, heb je al eens geprobeerd te spelen met de geïntegreerde videoclip van Intel?
Die is niet eens ondersteund door Overwatch, er is minimaal een HD4400 vereist, die toch een klap sneller is dan de HD2500 van de i5-3450.

Een andere kaart van iemand lenen is allicht een optie. Of "gebruik" maken van de WKOA, even testen en weer retourneren zonder opgaaf van reden :P

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Heb je de pc al een keer stofvrij gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:40

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie dat je al een aantal dingen geprobeerd hebt, waaronder een videokaartwissel.
Andere videokaart (AMD HD 7850 naar GTX 650 Ti)
Heb je nu met de GTX 650 Ti problemen?
En met de HD7850 heb je ze ook? :?
Het is mij wat onduidelijk vrees ik.

Zelf heb ik er geen last van op een ook behoorlijk verouderd systeem met vier verschillende videokaarten. Overwatch was voor mij een "just works" eigenlijk.

Heb je met andere games geen problemen?
Heb je je RAM al eens getest? (al zou ik daar eigenlijk andere problemen bij verwachten, zoals harde crashes of hangen).

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 16-08-2017 10:16 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kapotte of bijna kapotte ram stick kan dit ook veroorzaken. Hopelijk heb je 2 sticks van 4Gb. Dus 1 uithalen en testen en dan wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Ultraman schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:15:
Ik zie dat je al een aantal dingen geprobeerd hebt, waaronder een videokaartwissel.

[...]

Heb je nu met de GTX 650 Ti problemen?
En met de HD7850 heb je ze ook? :?
Het is mij wat onduidelijk vrees ik.

Zelf heb ik er geen last van op een ook behoorlijk verouderd systeem met vier verschillende videokaarten. Overwatch was voor mij een "just works" eigenlijk.

Heb je met andere games geen problemen?
Even de volledige stappen die ik heb ondernomen.

De problemen begonnen willekeurig op mijn HD 7850. Ik heb daarna met DDU de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd, dat loste niks op, dus heb ik het geprobeerd via HDMI naar een andere monitor. Dit veranderde ook niks (overigens, de HD 7850 vertoonde artifacts in de vorm van kleine roze blokjes via de HDMI uitgang).

Daarna heb ik mijn broertjes GTX 650 Ti geprobeerd, maar enkel Overwatch bleef crashen, terwijl League of Legends, Hearthstone, Borderlands 2 en Rocket League het probleemloos deden, nu zijn dit niet de meest intensieve spellen dus heb ik FurMark geprobeerd maar die deed het ook probleemloos.

Een clean install van Windows geprobeerd op een nieuwe harde schijf en met een nieuwe voeding erin. Maar weer bleven de problemen aanhouden.
Heb je je RAM al eens getest? (al zou ik daar eigenlijk andere problemen bij verwachten, zoals harde crashes of hangen).
Glad vergeten dat het geheugen misschien de boosdoener is, ik zal dit zsm even testen.
frankym schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 10:10:
Heb je de pc al een keer stofvrij gemaakt?
Dit heb ik ook meerdere malen gedaan.
Pagina: 1