Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor studie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond Tweakers leden,

Momenteel ben ik, voornamelijk voor mijn opleiding HBO commerciële economie, op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om op te internetten, Office te gebruiken, af en toe eens een video te editten, foto's bewerken, series / muziek downloaden en afspelen en af en toe muziek produceren met Fruity Loops.

Momenteel gebruik ik al een aantal jaren een Acer laptop (Aspire V5 series), 11,6 inch met een I3 processor. Deze vind ik te klein qua scherm en ik ben nu op zoek naar een laptop die wat groter is, ongeveer 15 inch. Bij videobewerking of gebruik van Fruity Loops is deze behoorlijk traag en loopt deze regelmatig vast. Ook wordt hij als je meerdere programma's tegelijk gebruikt enorm heet en komt er een geluid uit alsof er een straaljager opstijgt. Dat heet worden vind ik erg irritant vooral als je in bed een serie aan het kijken bent.

Ik denk zelf dat ik uit zou komen op een I5 processor, lettende op waar ik hem voor gebruik. Qua merk ben ik erg tevreden over Acer, maar een ander merk sluit ik niet uit (als er maar Windows op draait). Ook wil ik graag een numeriek toetsenbord maar zo te zien heb je dit al gauw bij een een laptop van +/- 15 inch.

Wat zouden jullie mij aanraden qua specificaties? Een I5 of een I7? Of iets heel anders? En zijn er nog andere aanbevelingen / zaken waar ik op zou moeten letten?

Ook zie ik 2-in-1 laptops voorbij komen, wat zijn hier de voor- maar vooral nadelen van?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Gegroet,

Rinse.

Alle reacties

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 04-11 19:56
Xiaomi Mi Book 13,3 al bekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een aanvulling, laptop mag maximaal 1000 euro kosten maar hoe minder hoe beter natuurlijk. Daarnaast gebruik ik hem op school en thuis, soms onderweg dus niet al te zwaar is een pré.

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Het is hier de bedoeling dat we je helpen te zoeken, niet dat je een wensenlijstje 'dumpt' ;)
Oftewel als je dit in de filters van de pricewatch invult, wat komt er dan uit, zijn er laptops die je absoluut niks vindt en zijn er een paar die je wel ziet zitten maar waar je nog vragen over hebt?

Fixing things to the breaking point...

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-11 12:39
pricewatch: Acer spire A715-71G-70GD Is dit geen mooie? Goeie videokaart en een quadcore processor. Fingerprint scanner, goed IPS scherm en stevige metalen behuizing om mee te nemen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:34:
Goedenavond Tweakers leden,

Momenteel ben ik, voornamelijk voor mijn opleiding HBO commerciële economie, op zoek naar een nieuwe laptop. Ik ga hem voornamelijk gebruiken om op te internetten, Office te gebruiken, af en toe eens een video te editten, foto's bewerken, series / muziek downloaden en afspelen en af en toe muziek produceren met Fruity Loops.

Momenteel gebruik ik al een aantal jaren een Acer laptop (Aspire V5 series), 11,6 inch met een I3 processor. Deze vind ik te klein qua scherm en ik ben nu op zoek naar een laptop die wat groter is, ongeveer 15 inch. Bij videobewerking of gebruik van Fruity Loops is deze behoorlijk traag en loopt deze regelmatig vast. Ook wordt hij als je meerdere programma's tegelijk gebruikt enorm heet en komt er een geluid uit alsof er een straaljager opstijgt. Dat heet worden vind ik erg irritant vooral als je in bed een serie aan het kijken bent.

Ik denk zelf dat ik uit zou komen op een I5 processor, lettende op waar ik hem voor gebruik. Qua merk ben ik erg tevreden over Acer, maar een ander merk sluit ik niet uit (als er maar Windows op draait). Ook wil ik graag een numeriek toetsenbord maar zo te zien heb je dit al gauw bij een een laptop van +/- 15 inch.

Wat zouden jullie mij aanraden qua specificaties? Een I5 of een I7? Of iets heel anders? En zijn er nog andere aanbevelingen / zaken waar ik op zou moeten letten?

Ook zie ik 2-in-1 laptops voorbij komen, wat zijn hier de voor- maar vooral nadelen van?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!

Gegroet,

Rinse.
Zoals eerder door RGAT aangegeven is eigen onderzoek echt een vereiste. Ben je al in de PriceWatch wezen kijken?
Pagina: 1