Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Twijfel tussen 2 game laptops

Pagina: 1
Acties:

• Senpai
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 25-07-2024
Hallo, ik twijfel tussen 2 laptops.

Hier de 2 links:

https://www.paradigit.nl/...17t/80046184/product/1100
https://www.paradigit.nl/...69t/80047648/product/1100

Het moet bij paradigit omdat mijn vader een soort contract heeft via zijn werk waarmee het afbetalen ideaal is.

Mijn vraag is nu, is de Rog Strix de 200 euro meer waard?

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk om te gamen, maar ik ga geen super intensieve games spelen als The Witcher op de hoogste settings (of dergelijke goede games, hier heb ik mijn PS4 voor). Ik zal gewoon met vrienden online games spelen, zoals LoL of andere games.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, naar vrienden toe, maar ik heb hier in principe een goede tas voor en ben zuinig op mijn spullen.

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40

g0tanks

Moderator CSA
Met die Vivobook ga je The Witcher 3 niet op high settings spelen. Dat kan je zelf ook uitzoeken aan de hand van benchmarks.

[ Voor 7% gewijzigd door g0tanks op 14-08-2017 19:24 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Senpai
g0tanks schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:24:
Met die Vivobook ga je The Witcher 3 niet op high settings spelen. Dat kan je zelf ook uitzoeken aan de hand van benchmarks.
Zoals in de topic staat, ga ik zulke games juist niet spelen, maar juist lichtere games. :|

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40

g0tanks

Moderator CSA
Senpai schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:29:
[...]

Zoals in de topic staat, ga ik zulke games juist niet spelen, maar juist lichtere games. :|
Excuses, om de een of andere reden dacht ik dat je zei alleen Witcher te willen spelen en juist de rest op je PS.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Senpai
g0tanks schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:36:
[...]

Excuses, om de een of andere reden dacht ik dat je zei alleen Witcher te willen spelen en juist de rest op je PS.
Maakt niet uit, kan gebeuren. Kan je me wel verder helpen met mijn vraag?

Ik heb ook naar de lenovo Y520 gekeken. Die is dezelfde prijs als de Rog Strix. Weet niet of die beter is?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vooral de videokaart is belangrijk. Een 940MX is nogal slecht voor gamen. Als het doel gamen is dan is het die 200 euro voor de GTX1050 zeker waard.

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 15:13
Vivobook: amper in staat om spellen te spelen, zou ik niet doen mocht je ooit nog iets anders doen dan LoL. De kaart hierin is een oudere videokaart die nooit echt bedoeld was om mee te gamen
Rog Strix: prima laptop voor dat geld, maar geen SSD - merk je aanzienlijk in alledaagse toepassingen
Lenovo: zelfde als de Rog Strix, maar dan met een SSD. Als dit je keuzes worden, zou ik zeker voor deze gaan.

• Senpai
SnoF schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 19:44:
Vivobook: amper in staat om spellen te spelen, zou ik niet doen mocht je ooit nog iets anders doen dan LoL. De kaart hierin is een oudere videokaart die nooit echt bedoeld was om mee te gamen
Rog Strix: prima laptop voor dat geld, maar geen SSD - merk je aanzienlijk in alledaagse toepassingen
Lenovo: zelfde als de Rog Strix, maar dan met een SSD. Als dit je keuzes worden, zou ik zeker voor deze gaan.
Vanwaar zijn deze hetzelfde geld dan? Vanwege het merk ASUS?

• SnoF
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-11 15:13
Dat antwoord ligt vooral in de handen van Paradigit, maar het merk en het verlichte toetsenbord van de Asus zullen zeker hebben meegespeeld.

• Senpai
Zit toch wel zwaar te leunen naar de Lenovo. Een rookie vraagje wel: er staat dat het intern geheugen geüpgrade kan worden naar 16gb, kan ik vragen aan paradigit of zij dit voor me kunnen doen, of is het uberhaupt wel nodig?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Senpai schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 00:06:
Zit toch wel zwaar te leunen naar de Lenovo. Een rookie vraagje wel: er staat dat het intern geheugen geüpgrade kan worden naar 16gb, kan ik vragen aan paradigit of zij dit voor me kunnen doen, of is het uberhaupt wel nodig?
Voor gamen op niet al te hoge resoluties is 8GB eigenlijk altijd wel voldoende. Zelfs op mijn Game-PC met veel hogere instellingen komt ik maar zelden boven de 8GB uit. Als je de machine gebruikt en je komt maximaal op 7GB maakt het niets uit of er 8GB of 16GB in zit. Upgraden naar 16GB is waarschijnlijk nutteloos.
Pagina: 1