Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 17:30
Mijn vraag
Ik heb hier een PC welke office 2016/365 draait. Ik heb hiervoor 2 licenties: eentje voor 2016 thuisgebruik en eentje voor een 365 abonnement. In het verleden heeft office hier Office 2016 Professional Plus op gedraaid. Deze licentie is echter verlopen maar lijkt nog wel ergens opgeslagen op het PC. Ondanks het feit dat ik al meerdere keren, zelfs handmatig, office heb verwijderd blijft na iedere installatie de oude licentie staan waardoor ik telkens bij het opstarten van office een melding krijg dat de licentie zal verlopen, ondanks het feit dat er dus 2 licenties beschikbaar zijn. Ik zou dus graag willen weten hoe ik de verlopen licentie kan verwijderen van de pc.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Office 2016 Professional Plus en Office 2016/365

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Office meerdere malen zowel via de auto installer als handmatig geprobeerd te verwijderen en opnieuw geinstalleerd. Gezocht in het register directory en via command prompt geprobeerd de op de pc opgeslagen licenties te achterhalen en er dus eentje te verwijderen. Echter allemaal zonder dat ze een oplossing bieden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiagoo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
Kan het niet gewoon via file>account> product key veranderen? / Ik weet niet of je de licentie eruit kan halen zonder een nieuwe erin te zetten

edit;
is dit misschien een optie? Of iemand een idee of het echt zou werken?
https://community.spiceworks.com/how_to/48973-remove-and-re-add-license-key-for-office-2013-on-office-365

[ Voor 91% gewijzigd door Tiagoo op 15-08-2017 13:14 . Reden: Website erbij vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 19:20

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Voor mijn gevoel eenvoudig via de commandprompt en het commando slmgr.....

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Tiagoo schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:09:
Kan het niet gewoon via file>account> product key veranderen? / Ik weet niet of je de licentie eruit kan halen zonder een nieuwe erin te zetten

edit;
is dit misschien een optie? Of iemand een idee of het echt zou werken?
https://community.spiceworks.com/how_to/48973-remove-and-re-add-license-key-for-office-2013-on-office-365
Deze methode heb ik geprobeerd maar dat script gaf niets terug, alleen maar dat de map niet gevonden kon worden terwijl het script wel in die map stond, dus ik denk dat ik wat fout heb gedaan, maar zou niet echt weten wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
https://blogs.technet.mic...-activationinstall-state/
Coach4All schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 13:16:
Voor mijn gevoel eenvoudig via de commandprompt en het commando slmgr.....
slmgr.vbs is alleen voor Windows activaties

[ Voor 47% gewijzigd door redfoxert op 15-08-2017 21:54 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Log eens in de Office die je nu gebruikt in met het MS-account waarmee je het geregistreerd hebt.
Soms worden dan automatisch de keys geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Ook geprobeerd, maar zoals ik hierboven al aangaf gaat er iets fout bij de activatie van ospp script die het niet doet, waarschijnlijk omdat ik zelf wat fout doe. Maar het kopieren en plakken van die eerste command leverde niets op.
route99 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:56:
Log eens in de Office die je nu gebruikt in met het MS-account waarmee je het geregistreerd hebt.
Soms worden dan automatisch de keys geupdate.
Ja, ook al gekeken maar daar staat maar 1 licentie: die 365 licentie.

[ Voor 23% gewijzigd door Verona27 op 15-08-2017 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verona27 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:57:
[...]

Ook geprobeerd, maar zoals ik hierboven al aangaf gaat er iets fout bij de activatie van ospp script die het niet doet, waarschijnlijk omdat ik zelf wat fout doe. Maar het kopieren en plakken van die eerste command leverde niets op.
Maar WAT gaat er dan fout? ... paste de hele output dan kunnen we meedenken. Onze glazen bollen gaan maar tot zo ver ...

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
redfoxert schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 21:59:
[...]

Maar WAT gaat er dan fout? ... paste de hele output dan kunnen we meedenken. Onze glazen bollen gaan maar tot zo ver ...
Daar moet ik helaas later nog even op terugkomen, de pc is nu in gebruik. Ik hoop dat ik het morgenochtend kan pasten. In ieder geval bedankt voor het meedenken tot zover.
Pagina: 1