Ik ben op zoek naar een upgrade pakket passend in een bestaande (destijds kant en klaar aangeschafte) pc.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een huis-tuin en keuken pc, internet en mail. Niet om te gamen of zware videobewerkingen te doen, hooguit muziek maken en foto's bewerken zonder al te zware programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil als het kan de Compaq CQ5340NL hiervoor gebruiken.(pricewatch: HP Compaq Presario CQ5340NL
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD, een nieuw moederbord met cpu, RAM en wellicht nieuwe voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD 250 gb, geen budget cpu, liefst minimaal i3 of vergelijkbaar, geheugen 8gb
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is het überhaupt mogelijk met deze kant en klare pc een upgrade uit te voeren of in deze wellicht voordeliger een nieuwe kant en klare aan te schaffen. Ik heb nog nooit een compleet systeem in elkaar gezet maar ben er niet bang voor, ik heb wel vaker een harde schijf/cd speler en geheugen bijgeprikt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is een huis-tuin en keuken pc, internet en mail. Niet om te gamen of zware videobewerkingen te doen, hooguit muziek maken en foto's bewerken zonder al te zware programma's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
€ 400 euro
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wil als het kan de Compaq CQ5340NL hiervoor gebruiken.(pricewatch: HP Compaq Presario CQ5340NL
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
SSD, een nieuw moederbord met cpu, RAM en wellicht nieuwe voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
SSD 250 gb, geen budget cpu, liefst minimaal i3 of vergelijkbaar, geheugen 8gb
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Is het überhaupt mogelijk met deze kant en klare pc een upgrade uit te voeren of in deze wellicht voordeliger een nieuwe kant en klare aan te schaffen. Ik heb nog nooit een compleet systeem in elkaar gezet maar ben er niet bang voor, ik heb wel vaker een harde schijf/cd speler en geheugen bijgeprikt.
2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13