Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:46

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Ik heb een probleem met een Samsung Galaxy S5 mini: ik probeer een backup te maken van de bestanden die er op staan via USB naar mijn PC maar zodra ik de wat grotere bestanden (van een paar honderd mb) probeer te kopiëren mislukt dit. Ik heb zowel het door Samsung zelf geleverde programma Smart Switch geprobeerd als gewoon handmatig via Windows verkenner maar niks werkt. Smart switch stopt gewoon op een gegeven moment met kopiëren en bij handmatig kopieëren krijg ik allerlei vage foutmeldingen in de trant van 'onbekende fout' of 'ongeldig bestandstype'. Als het dan eenmmaal mis is gegaan moet ik sowieso meestal de USB verbinding verbreken en opnieuw aansluiten om nog iets zinnigs met de verbinding te kunnen doen want vaak klopt er dan niks meer van de folders en bestanden die ik via de verkenner op de telefoon zie staan.

Er zit ook een extra SD kaart in de telefoon en grote bestanden die daar op staan lijken wel goed te gaan. Wat ik dus ook geprobeerd heb is om eerst op de telefoon zelf die grote bestanden te verplaatsen naar de SD kaart, maar ook dat faalt: dan zegt de telefoon doodleuk dat ie het niet kan kopiëren...

Er staat nog wel een oude versie van Android op deze telefoon (4.4.2), ik wil deze sowieso gaan updaten maar hij staat momenteel te vol om dat te kunnen doen, vandaar dat ik eerst alle data eraf wil trekken. Maar ja, dan moet dat wel op één of andere manier lukken... Iemand nog suggesties? Ik gebruik op mijn PC overigens Windows 10, mocht dat relevant zijn.

Alle reacties

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Probeer deze bestanden eens te uploaden naar Google Drive.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
Dat lukt ook niet... dan krijg ik de melding 'kan uploaden van bestanden niet voorbereiden'.

Ik heb net wel een potentieel andere oplossing gevonden, althans, dat dacht ik, namelijk de app 'AirMore'. Die heb ik met veel pijn en moeite kunnen installeren en ik kan nu via een browser op de pc via wifi de bestanden op de telefoon benaderen en downloaden. Maar ook dat mislukt dus bij grote bestanden: het downloaden begint dan wel maar na een paar procent wordt het downloaden voortijdig voltooid en heb ik zo'n groot bestand maar deels binnengekregen (en is het dus corrupt). Bestanden tot ongeveer 100 mb lukt net maar er staat bijv. een video van 600 mb op en die krijg ik maar voor zo'n 30 mb binnen. De grote bestanden zijn overigens voornamelijk video's.

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-11 23:30
De bestanden eerst zippen en dan proberen over te brengen?

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Topicstarter
De grote bestanden zijn eigenlijk allemaal videos (mp4) dus zippen zal daar geen winst opleveren ben ik bang.

Maar eigenlijk is mijn vraag/punt: waarom is het zo problematisch om grotere bestanden te kopiëren? Dat zou toch gewoon moeten werken? Of is dit een bekend probleem met android? Zelf heb ik hier weinig ervaring mee, dit is de telefoon van mijn vriendin en ik heb zelf alleen een iPhone dus ik ben niet heel bekend met de 'known issues' op dit gebied.