Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifefix
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-07 10:32
Sinds een half trotse eigenaar van een P2, helaas mijn toestel laten vallen en doet het scherm het niet meer.
Verschillende telefoon-repaircentrums gebeld, maar kunnen niet aan Lenovo onderdelen komen of duurt twee weken voor het binnen is.
Reparatie kost zo'n 190 euro.

Nu mijn vraag, nieuwe kopen of laten repareren

Nieuw:
+ zeker weten goed
- enigszins zonde van het huidige toestel, slechts een half jaar oud.

Repareren:
+ rond de 120 euro goedkoper
+ recycling
- er is een kans dat hij niet helemaal de oude wordt.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10:46
lifefix schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 17:23:
Sinds een half trotse eigenaar van een P2, helaas mijn toestel laten vallen en doet het scherm het niet meer.
Verschillende telefoon-repaircentrums gebeld, maar kunnen niet aan Lenovo onderdelen komen of duurt twee weken voor het binnen is.
Reparatie kost zo'n 190 euro.

Nu mijn vraag, nieuwe kopen of laten repareren

Nieuw:
+ zeker weten goed
- enigszins zonde van het huidige toestel, slechts een half jaar oud.

Repareren:
+ rond de 120 euro goedkoper
+ recycling
- er is een kans dat hij niet helemaal de oude wordt.

Alvast bedankt.
Heb je al contact opgenomen met Lenovo? Altijd eerst doen voordat jij je telefoon weg brengt ivm met garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:28
inderdaad even contact opnemen met Lenovo, geen idee hoe het daar gaat, maar bij mijn OnePlus 3 was het via verschillende toko's ook tussen de 180 en 225 euro (zonder behoud van de fabrieksgarantie).
Bij OP zelf was het 93 euro, inc heen en terug shipping via DHL en met behoud van garantie!

En de afweging om em voor 190 te laten maken, als Lenovo het niet kan doen, zul je echt zelf moeten nemen, de punten om mee te nemen in je afweging heb je zelf al bedacht en zijn volledig naar mijn idee.
(zelf zou ik het voor dit bedrag niet doen, maar nieuw toestel uitzoeken en deze verkopen).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Ook: vaak is deze schade gedekt door de inboedelverzekering. Bij mijn vorige was dat zo (zonder eigen risico) en bij mijn huidige ook (hema, met 100,- eigen risico. vanochtend telefonisch nagevraagd. ik heb ook een P2 met een kapot scherm namelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifefix
Puddi Puddin schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 18:41:
[...]

Heb je al contact opgenomen met Lenovo? Altijd eerst doen voordat jij je telefoon weg brengt ivm met garantie.
Goede tip!

Edit: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Telkens weer een ander telefoon nummer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifefix
thejoker80 schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 15:52:
Ook: vaak is deze schade gedekt door de inboedelverzekering. Bij mijn vorige was dat zo (zonder eigen risico) en bij mijn huidige ook (hema, met 100,- eigen risico. vanochtend telefonisch nagevraagd. ik heb ook een P2 met een kapot scherm namelijk).
Waar heb jij hem laten maken of waar ga je dat doen?

Met Lenovo krijg ik geen contact, jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

lifefix schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:15:
[...]

Waar heb jij hem laten maken of waar ga je dat doen?

Met Lenovo krijg ik geen contact, jij wel?
ik twijfelde nog.... Maar ik heb hem dus nog niet laten maken maar dat kan volgens mij op verschillende plekken....

Mijn vorige telefoon heb ik door fixsupport.nl laten maken (helaas staat de P2 niet op de site). Omdat ik den haag werk was dat makkelijk, die kwamen hem ophalen en brengen. Binnen een uur geregeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
lifefix schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:14:
[...]

Goede tip!

Edit: je wordt van het kastje naar de muur gestuurd. Telkens weer een ander telefoon nummer..
Via hier al gekeken?
https://lenovomobilesupport.lenovo.com/nl/nl/contactus

Ik neem aan van wel, maar toch voor de zekerheid.
Heb ooit de P9 Lite van mn vrouw laten repareren. Kon toen, omdat hij nog vrij nieuw was, soort van gold member of platinum member worden. Ik weet alleen niet meer waar ik dat toen heb laten doen. Nu ik er zo over nadenk was het iets van MrMobile oid.... Alleen bestaat die website niet, zal dus wel iets anders geweest zijn. Werd toen netjes opgehaald, gerepareerd (nieuw moederbord) en weer terug gestuurd. Was toen kosteloos, maar ja dat zal met valschade wellicht niet zo zijn.

Stom, dat is natuurlijk geen lenovo maar een huawei. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 15-08-2017 16:56 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• lifefix
l3art schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 16:54:
[...]

Stom, dat is natuurlijk geen lenovo maar een huawei. 8)7
haha d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graphyr
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 25-03-2024
Heeft iemand al een leverancier, op alibaba na, gevonden die een P2 scherm kan leveren. Al meer dan een jaar is er op dit punt geen beweging en de schermprijs bij alibaba blijft rond de €100 hangen.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47

13art

Moderator Mobile
Hiervoor hoe je dit topic niet te kicken en te kapen, mag in een eigen topic

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.