Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Internet via coax i.c.m. met internetaansluitpunten RJ45.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zelf heb ik een nieuwbouw appartement die ik ga inrichten, hier heb ik 2 internetaansluitpunten in de woning zitten (RJ45) en een coax aansluiting waar binnenkort de Ziggo horizonbox mee aangesloten gaat worden. Dus het gaat gewoon via coax i.c.m. met de ziggo horizonbox.

Is het dan wel nog mogelijk om de 2 internetaansluitpunten in huis werkend te krijgen? Of had ik daarvoor toch echt glasvezel moeten nemen. Ik had gekozen voor Ziggo omdat ik hier een goede ervaring mee heb en ook voor het extra sportkanaal. Maar als ik de 2 internetpunten toch op een manier werkend kan krijgen als ik internet in het appartement krijg dan ben ik toch benieuwd hoe en of dit mogelijk is.

Bij voorbaat dank,

Paul

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 15:24 ]

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan waar die RJ45 vandaan komt. Als je een glasverbinding hebt, dan zal dat ding ergens verbonden moeten zijn met een kastje waar de glasvezel ingaat. Gezien het nieuwbouw is lijkt het me glasvezel te zijn, wil je die gebruiken dan moet je een abo afsluiten bij een provider die over glas kan leveren.
Wat imho sowieso geen slecht idee is in veel gevallen, maar dat hangt er ook maar net vanaf wat je eisen en wensen zijn.

Verwijderd

Neem aan dat de utp en coax muur aansluitingen in de meterkast uitkomen, waar ook je modem komt te hangen.
Coax gaat van modem naar tv/horizon, en de utp prik je ook in modem zodat de 2 muur aansluitingen internet hebben. En grote kans dat de Horizonbox ook via utp wordt aangestuurd, zelf geen ervaring mee.

Mocht de Ziggo modem maar 1 utp ingang hebben (wat ik me niet voor kan stellen) zul je er een eigen router achter moeten hangen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 15:58 ]

• Technomania
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:40

Technomania

Huiskamer verslaafde.

@Verwijderd UTP uitgang bedoel je zeker?

Alle modems die ik heb gezien van Ziggo hebben er 4. (Ubee, Technicolor, Motorola)... Volgens mij hadden de oude Elsa's ook 4 uitgangen.

Edit: Beetje domme opmerking. |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Technomania op 14-08-2017 16:03 ]

Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen

Verwijderd

technomania schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 15:59:
@Verwijderd UTP uitgang bedoel je zeker?
tja, net hoe je het bekijkt. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties.
De horizon (tv) box zelf is het modem dus die komt in de tv kast, dus ver van de meterkast helaas.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
De horizon (tv) box zelf is het modem dus die komt in de tv kast, dus ver van de meterkast helaas.
1) waar komt de coaxkabel je woning binnen? In de meterkast of in de woonkamer?
2) heb je een UTP van waar die box staat naar de meterkast?

Oslik blyat! Oslik!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-11 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 10:09:
Levert Ziggo helemaal geen losse Modems met TV boxes meer? Want zo'n alles in 1 box is waardeloos.

De Coax kabel moet je ivm storing zo kort mogelijk houden vanaf de hoofdaansluiting uit de muur/meterkast. Dat heeft Ziggo zelf ook jaren in zijn documentatie vermeld. Als nu blijkt dat ze alleen nog maar van die alles in 1 box/modems leveren dan verplichten ze veel mensen om Coax kabels van een aantal meters lang te gebruiken (naar de TV), waardoor het signaal slecht wordt en er dus storingen ontstaan en de snelheid minder wordt.

Ik zou Ziggo eens bellen en vragen of je een los Modem kan krijgen met een lossen TV ontvanger, dat is altijd (maar vooral in jouw geval) beter.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 12:42
(jarig!)
Saeverix schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 12:43:
[...]

Levert Ziggo helemaal geen losse Modems met TV boxes meer? Want zo'n alles in 1 box is waardeloos.

De Coax kabel moet je ivm storing zo kort mogelijk houden vanaf de hoofdaansluiting uit de muur/meterkast. Dat heeft Ziggo zelf ook jaren in zijn documentatie vermeld. Als nu blijkt dat ze alleen nog maar van die alles in 1 box/modems leveren dan verplichten ze veel mensen om Coax kabels van een aantal meters lang te gebruiken (naar de TV), waardoor het signaal slecht wordt en er dus storingen ontstaan en de snelheid minder wordt.

Ik zou Ziggo eens bellen en vragen of je een los Modem kan krijgen met een lossen TV ontvanger, dat is altijd (maar vooral in jouw geval) beter.
In oud-UPC gebied, wordt de Horizon al jaren als modem ingezet. Totaal geen problemen mee. (Scheelt ook in verbruik)

Misschien gaat de RJ45 naast de coax terug naar de meterkast. Je kunt deze aansluiten op 1 van de 4 ethernet aansluitingen op de mediabox en dan een simpele switch in de meterkast welke het verder doorzet naar andere punten.

Alles is terug te redeneren naar 4

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Toen mijn broer 2 jaar geleden zijn nieuwbouwhuis (in ex-upc gebied) betrok, kreeg hij van Ziggo die Horizon-box. Maar op zijn verzoek heeft Ziggo ook een los modem geleverd voor in de meterkast. Volgens mij heeft hij daar niet of niet veel voor hoeven betalen. De Horizon-box moest dan wel via RJ45 op die modem worden aangesloten.

Geen idee of ze die losse modems nog steeds aanbieden, maar het lijkt mij wel. Immers, in de meeste huizen is het makkelijker om van af een willekeurige (slaap) kamer een kabel naar de meterkast te realiseren dan naar de tv-kast in de woonkamer.

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-11 16:12

Sr_Ogel

Klop klop klop

In het ex ziggo gebied krijg je nog steeds een modem en optioneel een horizonbox. Die horizonbox heeft zelf een modem voor het smart gedeelte. De horizon box kan aangesloten worden op je interne netwerk als je bijvoorbeeld foto's en filmpjes van je computer wil laten zien op je tv. Maar hoeft dus niet.

Tegenwoordig worden horizonboxen standaard geleverd met de Wi-Fi uitgeschakeld. Vroeger stond dit lekker in elk huis de 2.4 GHz band te vervuilen. Krijg je nog een oude horizonbox zet dit dan uit als je ook een los modem krijgt

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
In alle gevallen is het mogelijk om een los modem naast de Mediabox XL te gebruiken. Geef deze wens wel duidelijk aan en dan deconsolideren wij de diensten.Woon je in voormalig Ziggo gebied dan krijg je sowieso een los modem naast de Mediabox XL omdat we daar de diensten (nog) niet kunnen consolideren.

Heb jij je AOP in de meterkast? Dan wil ik je adviseren daar ook het modem aan te sluiten. De Mediabox komt natuurlijk in de woonkamer bij de tv.

Waar jouw internetkabels uitkomen wordt niet volledig duidelijk maar uiteraard kan je dit gebruik gebruik in combinatie met het Ziggo modem.

VodafoneZiggo-webcare

Pagina: 1