Fabrieksgarantie SuperFlower

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen91
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 08:21
Mijn vraag
Ik heb een defecte SuperFlower Leadex Gold 650W voeding die buiten de garantie valt bij Conrad, maar ik heb hierop nog wel 2 jaar fabrieksgarantie. Ik heb dit eigenlijk nog nooit eerder gehad dus weet niet goed hoe ik hiermee om moet gaan. Ik ga ervan uit dat Conrad mij niks is verschuldigd aangezien hun garantietermijn is verlopen. Maar op de website van SuperFlower kan ik niks vinden over het claimen van garantie. Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb contact gehad met Conrad en zij zeggen gewoon dat het product buiten de garantietermijn valt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik ben ook wel benieuwd, heb hier ook een defecte Leadex Gold liggen van 1,5 jaar oud. Gekocht bij Afuture ...

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen91
Ik heb dat contact formulier inderdaad gezien, maar als ik zo naar de zaken kijk die moeten worden ingevuld is dat niet echt bedoeld als een contactformulier voor consumenten. Het is bijvoorbeeld verplicht om de velden 'company' en 'type of business' in te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Aangenomen dat het een consumentenkoop is, blijft Conrad gewoon verantwoordelijk voor de afhandeling. Dat is dwingend recht en kunnen ze niet weigeren. De uitleg op de site van Conrad zegt dit ook; wat verwacht mag worden. Als een fabrikant langere garantie geeft, dan mag dat dus verwacht worden. Lijkt erop dat de RMA afdeling zowel de wet niet kent als hun eigen voorwaarden. Daar zou ik ze op aanspreken - verwijs ze gerust naar dit topic als ze uitleg nodig hebben.

Het is juist zo dat de fabrikant in basis niets direct verplicht is aan de consument. Alle eigenschappen van het product komen voor de leverancier, dus ook verlengde garanties die bij die eigenschappen horen.

De sticky legt dit verder uit. Maar je moet dus gewoon bij Conrad zijn tenzij het een zakelijke aankoop was.

@Canaria afuture is failliet gegaan, waarmee je geen leverancier meer hebt om aan te spreken. De naam is later overgekocht, maar de verplichtingen van garantie niet zover ik begrijp.

Wel heeft Azerty aangeboden garantiezaken op te nemen met de fabrikant. Let wel: zij zijn niet garantieplichtig, dus het kan zijn dat ze handlingskosten rekenen.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen91
Ok, ik heb een mail gestuurd naar Conrad. Bedankt voor de hulp zover!
Pagina: 1