"Foto verwijderen" toevoegen aan fotoalbum

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 15:22
Als je naar je fotoalbum toegaat om een foto te verwijderen en je komt niet al te vaak in dit album dan zit je aanvankelijk best wel even te zoeken naar de optie "foto verwijderen".

Pas na een stukje scrollen zie je een paar kleine icoontjes zonder benamingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Vx9JEiAqiIpSMZjjs5EEzWd3/full.jpg
Je moet dan met de muis over elke icoontje heen bewegen om te kijken wat het betekend. Je 1e instinct is om het rooie ronde icoontje te pakken, maar dit is het niet.

Kortom, die icoontjes zijn wat aan de kleine kant en zijn ook niet echt goed gemarkeerd.

Omdat het hier alleen maar om foto's verwijderen gaat, iets wat meerdere tweakers misschien wel vaker doen, zat ik te denken aan dit idee: Net als destijds met ''mijn topics" gewoon een extra stukje tekst dat duidelijk aangeeft wat het doet, na selectie uiteraard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GtS7w3nyU64HvGYSx3TzBtMx/full.jpg

Ik hoop dat jullie, en de medetweakers wel heil zien in dit idee, gewoon om het even wat makkelijker te maken om foto's te verwijderen dat je niet steeds helemaal naar onderen moet scrollen en tussen die kleine icoontjes moet zoeken.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 16:43

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik zou denken dat jij zo langzamerhand wel weet waar een topic als dit thuishoort...

Lieve Adjes => Mooie Features

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Dirk schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 08:42:
Ik zou denken dat jij zo langzamerhand wel weet waar een topic als dit thuishoort...

Lieve Adjes => Mooie Features
Ik zweer je 100% bij 34 goden en mijn achternichtje dat ik dat forum nog niet eerder gezien heb. 1024 maal excuus.

Het is ook al wat met die veranderingen. :P

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:58
Even half inhakend:

Als je een foto uit een album verwijdert is deze dan ook echt weg? of blijft deze toegankelijk?
Dit omdat een foto die ik uit een album verwijderd heb, nog steeds in een DM converstatie terug kan zien.(circa 5 dagen geleden uit album verwijderd.)

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 14-08-2017 23:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

nachtnet schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:08:
Even half inhakend:

Als je een foto uit een album verwijdert is deze dan ook echt weg? of blijft deze toegankelijk?
Dit omdat een foto die ik uit een album verwijderd heb, nog steeds in een DM converstatie terug kan zien.(circa 5 dagen geleden uit album verwijderd.)
Hij is fysiek verwijdert van onze servers, maar zal nog geruime tijd beschikbaar zijn via onze cache..

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@crisp Geruime tijd? Een paar dagen, weken, maanden? (en gaat die tijd iedere keer weer lopen als ik die DM open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

nachtnet schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:23:
@crisp Geruime tijd? Een paar dagen, weken, maanden? (en gaat die tijd iedere keer weer lopen als ik die DM open?
Tot maximaal een jaar (dat is doorgaans de expiration die een image krijgt voor onze cache), maar in praktijk toch korter ivm reboots van de servers. We hebben simpelweg (nog steeds) geen mechanisme ingebouwt om dergelijke caches te invalideren bij het verwijderen van een image. Het levert doorgaans ook niet tot nauwelijks problemen op, dus de noodzaak is er ook niet echt...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
@crisp Ik dacht al zoiets.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

@Snowwie excuses als ik hiermee jouw topic gekaapt heb. Ben het met je eens dat verwijderen niet zo heel duidelijk terug te vinden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Het zou inderdaad prettig zijn om jullie meningen over DAT idee inderdaad te horen. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Snowwie schreef op maandag 14 augustus 2017 @ 23:04:
[...]

Ik zweer je 100% bij 34 goden en mijn achternichtje dat ik dat forum nog niet eerder gezien heb. 1024 maal excuus.

Het is ook al wat met die veranderingen. :P
offtopic:
Jij dacht nog aan lieve devvers enzo? :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een foto verwijderen kan toch al simpel en incl. tekstuele uitleg via de pagina van de individuele foto?
Verwijderen Afbeelding verwijderen
Het gaat dus alleen om bulk-verwijdering. Dan lijkt mij een losse verwijderfunctie niet intuïtief: de huidige werkwijze van selecteren van foto's en dan op de verwijderknop drukken vind ik logischer. Al kan je wel afvragen of de icons zelf intuïtief zijn (een prullenbak is meer standaard).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Sinds T7 is er anders een hoop met tekst i.p.v. symbolen geregeld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
F_J_K schreef op dinsdag 15 augustus 2017 @ 09:48:
Een foto verwijderen kan toch al simpel en incl. tekstuele uitleg via de pagina van de individuele foto?

Het gaat dus alleen om bulk-verwijdering. Dan lijkt mij een losse verwijderfunctie niet intuïtief: de huidige werkwijze van selecteren van foto's en dan op de verwijderknop drukken vind ik logischer. Al kan je wel afvragen of de icons zelf intuïtief zijn (een prullenbak is meer standaard).
Maar dan je specifiek naar die pagina toe. Moet je weer editen, moet je weer zoeken. En vaak is het zo dat je de foto wilt vervangen met een andere. Meestal omdat de vorige niet correct was, te groot, te klein, onduidelijk, verkeerde resolutie.

Wat ik dan doe, ik klik op mijn naam rechtboven, klik op fotoalbum, vink die betreffende foto af en dan komt even het frustrerende zoeken naar dat verwijder icoontje, dat kleine onduidelijk icoontjes helemaal onderaan in beeld. En dan heb ik ook nog een 4K scherm met scaling op 200%. En dan verwijder ik dat plaatje, ga terug naar het topic en voeg een nieuwe foto via fotoalbum toe. Dit doe ik niet in de fotoalbum zelf waar ik de vorige verwijder omdat je anders dan niet direct een link krijgt. Als je een foto toevoegt in je reactie dan krijg je ook gelijk link opties. En dat is wel weer heel handig.

Maar mijn uiteindelijk motto is:
Tekst is makkelijker te interpreteren dan een een klein plaatje (en al helemaal als er 5 andere kleine plaatjes om heen staan).

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1